Turris Omnia: crowdfundingová kampaň v číslech a obrazech

22. 1. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Crowdfundingová kampaň routeru Turris Omnia na portálu Indiegogo.com skončila po dvou měsících s 858 tisíci dolarů, tedy s více než osminásobně překonaným cílem. V tomto příspěvku se podíváme blíže na průběh kampaně, a to zejména s pomocí grafů a tabulek. Nejvíc přispěli Češi, Američani a Němci.

Kampaň odstartovala raketovým tempem a během prvních 24 hodin se vybralo více než 100 tisíc dolarů. Bylo to způsobeno zejména tím, že informaci o kampani dostali všichni, kteří se již dříve předregistrovali jako zájemci o Omnii. V následujících dnech pak již kampaň postupně zpomalovala a s výjimkou několika dní, kdy se objevila zmínka o projektu na zajímavém portálu, nepřekročil denní výběr 10 tisíc dolarů. To se změnilo až s příchodem nového roku. V závěru kampaně se pak podařilo vybrat za jeden den přes 111 tisíc dolarů, tedy téměř tolik jako za celý prosinec.

Denní přírůstky v dolarech

Denní přírůstky v dolarech

Vývoj příspěvků po dnech v dolarech

Vývoj příspěvků po dnech v dolarech

Měsíční přírůstky v dolarech

Měsíční přírůstky v dolarech

Zajímavý byl také vývoj vybraných prostředků z jednotlivých zemí. Od začátku až do konce kampaně se držela v čele Česká republika, i když její náskok se postupně měnil. Na druhém místě se držely Spojené státy americké, které v některých chvílích dotahovalo Německo. Asi nejzajímavější pro nás byl ohromující skok v objednávkách z ČR v posledních dnech. Ten je vidět zejména v relativním vyjádření jednotlivých zemí.

Vývoj příspěvků v dolarech podle země

Vývoj příspěvků v dolarech podle země

Vývoj relativního zastoupení zemí v procentech

Vývoj relativního zastoupení zemí v procentech

Z pohledu zemí jsme si všimli ještě jedné zajímavosti. Národy se výrazně lišily ve své ochotě kupovat, která by se dala vyjádřit počtem návštěv na jeden nákup. Následující tabulka ukazuje toto číslo pro vybrané země.

Počet návštěv na jeden příspěvek

Počet návštěv na jeden příspěvek

Nejlépe se nám dařilo přesvědčit návštěvníky ze Švýcarska, kde každá pětadvacátá návštěva končila koupí některého perku, nejhůře pak Řeky, kde bylo třeba návštěv šestkrát více.

Jako poslední se podíváme na úspěšnost jednotlivých perků. Celkově se prodalo přes 3400 routerů v plné výbavě v různých kombinacích (samotný, s tričkem, se samolepkami atp.), 160 routerů bez wifi a necelých 70 samostatných desek. K tomu jsme v posledních dnech kampaně nabídli doplňkové perky – LTE balíček, balíček pro hackery a rozšíření na 2 GB RAM. Tyto nové perky se velice ujaly a prodalo se jich za pár dní téměř 2000 kusů. Nejúspěšnější byly 2 GB RAM, které si koupilo přes 1500 zájemců, tedy téměř polovina zájemců.

bitcoin školení listopad 24

Vývoj počtu perků

Vývoj počtu perků

Na závěr zbývá ještě dodat, že kampaň jsme okamžitě po skončení první fáze přepnuli do tzv. In demand módu, tedy průběžného financování, ve které jsme již vybrali přes 30 tisíc dolarů. Pokud tedy máte o Omnii zájem, je stále možnost se přidat a projekt podpořit.

(Napsáno pro blog CZ.NIC.)

Autor článku

Bedřich Košata je vedoucím Laboratoří CZ.NIC, výzkumného a vývojového centra sdružení CZ.NIC, správce české národní domény.