Dobrodruh lapený v temné kobce musí nasbírat 10 000 000 bodů, aby mohl místo, ve kterém měl zhynout, opustit. To ale nebude tak snadné. Body získává při svých poutích do útrob temných tunelů. Ty se doslova hemží příšerami a sem tam i nějakým tím drakem. Musí tudíž prokázat svou bystrost a odvahu, aby nezhynul bídnou smrtí.
10000000 je mix logické hry a RPG. Za hrou stojí nezávislý vývojář Luca Redwood. Ten vývoj obstarával pouze ve svém volném čase. Jako první vyšla hra na mobilní zařízení se systémem iOS a až později byla portována na ostatní platformy, mimo jiné taky na Linux a Android.
Osvědčené herní mechanismy
Do herních mechanismů proniknete během pár minut. Jde o staré dobré skládání tří stejných kamenů do jedné řady. Tím to ovšem neskončí. Každý kámen má svou speciální schopnost a pokud odstraníte jeho sérii, do herního světa se promítne akce. Na horní obrazovce vidíte svého avatara, jak běží temnými tunely. Jakmile narazí na truhlu nebo příšeru, musí provést akci, a ta je závislá na úspěchu vašeho skládání.
Zní to jednoduše, když se ale zaseknete u truhly a nemůžete najít tři políčka s klíčem, dojde vám čas a vy skončíte. Hra je v tomto ohledu nemilosrdná. Na druhou stranu můžete své šance celkem snadno zvýšit. Do 10000000 je implementován i klasický RPG systém. Pokud trénujete, vaše rány nebo kouzla se stávají smrtonosnější. To znamená, že nemusíte do jedné příšery fláknout několikrát, ale třeba pouze jednou. To šetří nejen nedostatkový čas, ale i kameny ve správné poloze.
Tréning je základ úspěchu
Na úrovni stoupáte díky tréningovým stanovištím. Ty si postupně ve své kobce odemykáte za suroviny, které při svých cestách naleznete. Pokud získáte dostatek bodů nebo zlata, prostě přijdete k tréningovému stanovišti a jedním kliknutím si schopnost vylepšíte. Není to ale vůbec levná záležitost a než vylepšíte celý strom vlastností, potrvá to i několik hodin.
Kromě lepších schopností můžete používat i zbraně a magické předměty. Ty padají z truhel do vašeho inventáře a nejednou vám zachrání život. Třeba takový klíč ihned otevře jakoukoliv truhlu nebo dveře. Zbraně zas instantně zraní monstrum ve vaší cestě. Výhoda tkví v tom, že k jejich aktivaci stačí kliknout na ikonku a nemusíte k sobě pracně skládat tři kameny. Inventář je ovšem omezený a celkem rychle se zaplní.
Bez štěstí to občas nejde
Někomu může vadit velká obtížnost a všudypřítomný faktor štěstí. Když prostě nemáte správné kameny, jen těžko překonáte složité překážky. Časový limit je navíc neúprosný. I když se vám občas podaří proběhnout trať relativně dobře, může vás konec odpočítávání snadno dostihnout u posledního bosse, který je tuhý a potřebujete na jeho zničení opravdu dost času.
Dalším citelným problémem je ovládání. Hra původně vyšla na mobilní telefony, a to je v jejím designu prostě znát. S myší se po obrazovce opravdu naběháte a ovládání není ani zdaleka tak elegantní jako při mačkání prstem. Jde totiž o to, že celou řadu kamenů posouváte táhnutím. U podobných her na počítačích stačí kliknout na příslušnou ikonku a pak na dané místo. Je to detail, ale u tak hektické hry je každá sekunda drahá.
Celkem mile 10000000 překvapí svým hudebním doprovodem. Je jednoduchý a retro, ale z nějakého nevysvětlitelného důvodu se skvěle poslouchá. Grafická stránka vsází, jak už to u nezávislých vývojářů bývá, na pixelart. Vše je v podstatě tvořeno jen pixely. Na tom není nic špatného, ale po přepnutí do módu celé obrazovky je hra tak nějak máznutá a není na ni nejlepší pohled.
Závěr a konečné hodnocení
10000000 je zajímavý mix několika žánrů, které se na první pohled zdají neslučitelné, ale spolu fungují bezvadně. Pokud bych hrál 10000000 poprvé na mobilu, asi bych jásal. Určitě není nad to proběhnout si při cestě v MHD jednu nebezpečnou jeskyni. Na PC ovšem hra už tolik nefunguje. Nudná není, ale komfortně se prostě nehraje. Vše naštěstí zachraňuje její nízká cena. Ve slevě se dá pořídit i za pouhé jedno euro.
Výhody
-
Herní mechanismy
-
Zábavnost
Nevýhody
-
Ovládání
-
Faktor štěstí
-
Grafika