Názory k článku ... a co na to hudebníci? (2)

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 12. 2000 8:18

    marek_zet (neregistrovaný)

    Da se s tim souhlasit, jenze vydavatelstvi za honbe za penezi davaji prednost osvedcenym znackam. Tudiz sice investuji strasny penize do vydani veci, u kterych je kvalita sporna a zisk jasny. Co kdyz me zajimaji alternativni smery hudby? Jak mam shanet veci (ze znamejsich napr. Fugazi), kdyz to tady proste nikdo neprodava??? MP3 format je dobre pro vymenu s lidmi, kteri nechteji poslouchat to co prezentuji nahravaci firmy. Podle mne je to neco jako kazeta, kdysi mel kazdej dvojce a spoustu kazet, ktere se pujcovali navzajem mezi urcitou skupinou a nikdo to neresil. A to kazetu vymysleli Japonci... btw. navim jak vy, ale ja proste nemuzu davat za cedecko 600Kc. Kde bych na to vzal. Mohl bych si koupit akorat tak jedno cedecko za dva mesice... :-(
    eM.

  • 19. 12. 2000 8:55

    Mara (neregistrovaný)

    Nemuzu najit jedinej duvod proc CD stoji radove o 30 % vice nez MC. Myslel jsem ze mam platit za muziku a ne nosic. Dle meho nazoru ve vyrobnich nakladech zadny rozdil neni. Jinak plne souhlasim s prispevkem marka_zet. Posloucham muziku ktera se tu proste koupit neda. Jedina moznost je tedy MP3.

  • 19. 12. 2000 9:17

    Mark (neregistrovaný)

    Nevim, jak vy, ale ja si myslim, ze dokud bude cena CD
    600,- Kc, tak si to proste nebude moci spousta lidi dovolit. A co jim zustava? Poridit si nelegalni kopii.
    Nerikejte, ze by se jich za polovicni cenu neprodalo mnohem vice. Tomu neverim. Chtel jsem si k vanocum koupit nejake CD, ale kdyz jsem videl ty ceny, tak jsem si koupil 10 prazdnych medii ...

  • 19. 12. 2000 9:26

    claire (neregistrovaný)

    Kecy kecy ... sice s obtizema, ale sehnat se u nas da uz skoro 'vsechno' (zrovna Fugazzi me osobne prijdou velmi lehce k mani), navic je moznost objednat si spoustu veci prez internet, coz vyjde kolikrat levneji, nez CD koupene v krame. Dokud budou lide ochotni platit silene sumy za mainstream a popove srac.., firmy nebudou mit duvod, jit s cenou dolu. Mozna by nebylo od veci snizit DPH u CD na 5% (jako u knih) - teda predpokladam, ze je vyssi ;) ... MP3 a podobne formaty jsou dobre formaty pro mala prenosna audio zarizeni a vetsine posluchacu bude vyhovovat i jejich kvalita, ktera navic urcite poroste. Nicmene verim, ze klasicka audio CD (SACD) nevytlaci. Jsou proste CDsa, ktere MP3 format 'przni' a veskery dojem z poslechu je nekde. MP3 prineslo jeste jeden fenomen, sberace - lidi, kteri proste MP3 sbiraji, kopiruji, siri, aniz by sami vetsinu poslouchali. Ale to je mozna prirozene, urcity typ lidi proste 'musi' mit uplne vsechno pokud je to zdarma. A mimochodem, dobre hudby zase tolik neni. Neni nic spatneho na tom, si na nejake CD pockat nebo nasetrit resp si ho vypujcit, nebo snad poslouchate jedno a to same CD porad dokola? Kopirovani hudbu nezabiji. Hudbu zabiji lidsky (ne)vkus, hamiznost a 'vycuranost'.

  • 19. 12. 2000 9:34

    Pavel (neregistrovaný)

    Vazeni, je to tak. Dnesni ceny CD jsou opravdu vysoke. Argumentovat tim, ze hudebnici chteji taky vydelavat je sice pekne, ale kdyby CD stalo polovinu, prodalo by se jich vice a zisky by mohly byt jeste vetsi.

  • 19. 12. 2000 17:50

    zz (neregistrovaný)

    no ono kebi slo colen 50% z ceni CD kapele bola bi aj ta najhorsia kapela miloonarmy. 20% sumi zhrabne stat stoho co ostatne si koncovy predajca ukusne 20% velkosklad a dopravca 50% firma ktora za tim stoji takmer zbitok a autor ma len istotu ze mu vydaju aj dalsie a nazdochne hladom

  • 19. 12. 2000 9:52

    A.B (neregistrovaný)

    Jsem přesvědčen, že ceny CD a nahrávek by byly nižší,
    kdyby si každý umělec sám produkoval svou nahrávku a
    pak by pomocí internetu nabízel buď svoje CD, nebo MP3.
    Nejvíc se totiž na hudbě napakují velké hudební firmy,
    kterým jde hlavně o zisk. Tímto jsem měl na mysli
    hlavně komerční hudbu.
    Mnoho dobré muziky je na síti zadarmo v podobě MP3,
    zkuste:
    http://www.saunalahti.fi/brewer/europunx/mp3.htm
    http://www.amicrosys.com/sodom/sounds/sounds.html
    http://www.students.tut.fi/~crust/cb/music.html

  • 22. 12. 2000 13:43

    Petr Klimovic (neregistrovaný)

    Jenomze oni jsou hudebnici. Nemuzes po nich pozadovat aby byli jeste ucetni, webmasteri, producenti, zvukari a ja nevim co jeste.

  • 19. 12. 2000 11:07

    Jakub Špičák (neregistrovaný)

    Pánové a dámy,

    několikrát se tu opakuje podivný argument typu "pokud na to nemám, tak to musím ukrást". Když to domyslím jen o kousek dál, dospěju k tomu, že pokud nemám na nejnovější Mercedes, tak ho musím ukrást (jak jinak bych ho získal?) - a to je trochu drsné.
    A další věc: Nemyslím si, že firmy produkující a distribuující CDčka by měly fungovat v nějakém speciálním režimu - nikdo (kromě jich samotných) jim nemůže stanovovat cenu, za jakou svoje výrobky prodávají. Pokud prodávají CD Lucie za 600,- je to čistě jejich věc. Když je to pro mně drahý, tak to nekoupím, když bude takových hodně, firma/kapela/segment trhu zkrachuje a přijde někdo jiný, který to udělá líp (tak, že nezkrachuje).

    Přece nemusím mít všechno.

  • 19. 12. 2000 12:00

    Hujer (neregistrovaný)

    V hudbe je obrovsky tlak na rychlou a velkou penezni vyteznost z titulu. Vetsi nez v jinych oborech. Jak si mam vysvetlit to, ze CD je drazsi nez MC pri radove nizsi vyrobni cene?
    A rabaty distributoru, ktere se pohybuji v radu desitek procent.....


    Nemam nic proti zaplaceni hudby, ale zisky vyrobcu a distributoru jsou na takove urovni, ze to musi trochu nastvat, ne?

  • 20. 12. 2000 11:10

    Jirka Kosek (neregistrovaný)

    > Jak si mam vysvetlit to, ze CD je drazsi
    > nez MC pri radove nizsi vyrobni cene?

    Jestli to nebude tim, ze nahravka na CD je minimalne o jeden rad kvalitnejsi.

  • 20. 12. 2000 13:12

    Michal Trachta (neregistrovaný)

    Paradoxem ale je, ze tato kvalita nezvysuje naklady, prave naopak. Presto musim platit vice za CD a NIKDO mi k tomu jeste nedal rozumne vysvetleni.

  • 21. 12. 2000 10:08

    Leos Literak (neregistrovaný)

    tim to nebude, protoze z principu je CD mene kvalitni nez magnetofonova paska (nez se ohraje). Na CD jsou zaznamenany
    jen zvuky v rozsahu 20Hz-20KHz (zhruba) a vse ostatni je orezano. Kdezto na pasce je vse. Lidske ucho by teoreticky nemelo poznat rozdil, ale zkuste si poslechnout na stejnou skladbu na CD a na pasce na kvalitni aparature.

    vyssi cena je jen marketingovy trik, jak vytahnout z lidi vic penez.

  • 19. 12. 2000 12:04

    Mark (neregistrovaný)

    Kdyz nemam na mercedes, koupim si trabanta. Na trhu se vsak trabanti nevyskytuji a je tu spousta lidi s ridicakem. Kdyz se vsude kolem nachazi spousta cenove nedostupnych, ale odemcenych, mercedesu, tak stoupne pocet jejich kradezi. Logicke, ne? ;-)
    Vyrobce automobilu nadava, ale neslevni. BTW, ty mercedesy nejsou prodane, ale lezi v obchode.

  • 19. 12. 2000 14:14

    Jarda (neregistrovaný)

    Chachaaa, ja bych toho Mercedesa klidne taky ukrad, ale toho si kazdej hned vsimne! Kdyby se Mercedesy daly kopirovat, tak v nem 90% lidi jezdi... (to by byly zacpy :)

    Kdyz neco nekde zkopiruju, tak zadna skoda nevznikne! Mozna je to pro ten program/hudbu/hru jenom reklama. Kudy chodim, tudy chvalim a treba si to koupi muj bohatej kamarad :)

    A k tomu specialnimu rezimu atd. -- vzdyt popisujes soucasnej stav - "...pro mně drahý, tak to nekoupím" (ale ukradnu) "firma/kapela/segment trhu zkrachuje a přijde někdo jiný, který to udělá líp..." (a touhle samoregulaci se to nejak vyvrbi)
    Takze pockejme, az jich par zkrachuje a treba KONECNE prijdou treba mikroplatby nebo neco.

    A cim min to budeme kupovat, tim driv jim to dojde! Takze to urychlete! Nic nekupujte, jenom chodte do pujcovny, vypalujte, downloadujte, nahravejte z radia, televize atd. Kdyz se odevseho proda 1ks, nahravaci firmy krachnou a autorum treba dojde, ze to jde treba i jinak! To jenom jejich penize tvori mozkovymyvaci kampan, ze krast hudbu se nema! A vy jim to zerete a myslite si, ze jste Mirkove Dusinove :))

  • 20. 12. 2000 8:00

    Michal Trachta (neregistrovaný)

    No, a tady v tom prispevku jsou, myslim, ukazany ty zasadni rozdily v nahlizeni na tento problem. Zatimco plno lidi bere hudbu jako umeni a cekaji od ni tezko definovatelne uspokojeni, pan J. Spicak, jakozto produkt ceske parodie na trzni hospodarstvi, dokaze vse vyjadrit v penezich. Vam uz, clovece, nejde o kulturu, ale jenom o statisticka cisla a analyzy. Jinak preji mnoho zabavy, az se vam priste v CD prehravaci bude otacet zas nejaky ten "segment trhu".

  • 20. 12. 2000 14:14

    Piere (neregistrovaný)

    Tak jak jste to popsal, je to tržně OK a já nyní trochu znásilním ekonomii a budu pokračovat. Pokud je tedy Lucie za 600 a nemohu si ji koupit neznamená to, že na ni budu šetřit, ale že ji zkopíruji. Škoda, kterou tím nahrávací společnost utrpí je taková, jakou za jakou cenu bych byl byl ochoten si to CD koupit - marginální náklady (čili na onen dodatečně vyrobený kus). Dostávám se pak do tří možných stavů. Náklady jsou větší než jsem ochoten dát. Zkopírováním jsem firmu obohatil. Náklady jsou stejné, pak se tedy nic neděje. Náklady jsou menší, okradl jsem firmu o výše definovaný zisk. Ušlý zisk tedy určitě není možné spočítat jako počet černých kopií * cena - náklady na výrobu. Že je to přitažené za vlasy, je, ale ceny CD taky. A dostáváme se k jádru věci. Celý tenhle problém je o morálce. O tom, že nahrávací společnost má právo na přiměřený zisk, ale tento zisk by měl být skutečně přiměřený. Proto pokud někdo kopíruje nelégálně CD, pak krade, ale zloději. Je tedy správné okrást zloděje? (což mne napadá, je morálně správné zabavit majetek tuneláři, který vytuneloval banku? a komu jej dát?) Buď tedy řeknu, že kopírování je špatně a pak musím říct že okrádání zákaznků je taky špatně. Budu trh regulovat (přiměřená rentabilita kapitálu je cca 30% pa, to je docela slušné), nebo nebudu do trhu zasahovat a pak ať se nahrávací společnost stará sama. Pokud nahrávací společnost vytváří nepřiměřený zisk, pak je nelegální kopírování morálně správné. Jedny zákazníky okrade, druhým přidá. PS: Už jen mimochodem, ono ty nelegální kopie jsou vlastně substituční vyrobek s tím, že v něm není zahrnuta externalita nahrávacích nákladů :-)) )

  • 19. 12. 2000 17:09

    Izak (neregistrovaný)

    Tedka zrovna jsem pomahal pri tvorbe CD (ja jen pres pocitace ..aby mohli strihat atd.).
    Situace se mela tak, prijela holka ze zahranici s vybornym hlasem. Kamosi (hudebnici) ji nabidli, jestli si nechce zaspovat. Toz do tydne bylo CD-cko. Je sice fak, ze pisnicky uz meli slozene, nebo pouzili od znamich autoru (konkretne: Mercer-Kosma,Crawe-Gaudio, Gerswin .... + svoje (no oni si ty noty od znamich autoru opatrili poslechem))
    na CD je 7 pisnicek, stoho jedna instrumentalka. Pocitejte naklady: Nahravani v klubu GRATIS (ze slusnosti jim darujou jedno CD a protoze nemaji radi OSA & spol <|>, tak jsou zdarma a muzou je hrat (tento krok je dobrovolny a nikdo je k tomu nenutil), nastroje maji svoje (hrajou v klubech kde jim zato plati), sestrihali to u na ve skole (tam jsem pomahal po strance HW+soft)... no a pak jsem jim to vypalil na CD a jeto.
    Kde jsou ty drahe naklady ?
    Kvalita pisnicek je dost dobra, a kdyby bylo tak jeste par dnu tak se to lip sestriha a vyfiltruje jeste lip.
    Mnoha lidem se toto CD libi a dnes jdu delat jeste nejake kopie (na vyzadani autoru, takze poptavka jeste vzrostla)
    Mimochodem dnes je tolik hudby, ze nova uz byt ani nemusi a mozna kdyby nebyla nova hudba, tak by se v radiu hrala o moc kvalitnejsi hudba, nedelala by se reklama kdejakym hnupum, jenom proto, ze parta senilnich blu si mysli, ze to bude IN

  • 20. 12. 2000 10:01

    juro (neregistrovaný)

    chcem sa len pridat. stahujte kopirujte stale sa to oplati. tvrdenie ze sa to cez telefon predrazi je uplny nezmysel. pozuzite NAPSTER aleb Imesh (najdete tam ja videa ku pesnickam) cez 56 kB modem to da 5,8 kb stabilny prud a to vychadza pesnicka 15 minut co ma bude stat na slovensku za telefon 5 sk cize cely album za 20 skladbami (14 a viac maju len kompilacie) ma vide 100 sk !!! toto je konec koncov cena ktoru som ochotny platit za cd. ak bud vsetky cd po stovke , kupim si kazdy tyzden nove. ale to by niekto musel niekto brat svoj biznis ako pracu a nie ako zlate tela. takze ak sa bonton warner bmg ariola a spol. s toho pos..u urcite nam uz nikto nekupi britney ani christinu ale mozno budem moct zohnat za onych 100 korun napriklad skupinu o ktorej pisal izak. mna sto korun nezabije a 100 korun od tisic kupujich (pri takyc cenach preco nie) je to 100 000 korun ce je dost podla mna. pan nedved je na omyle ze MP3 je vyzva pre technikov , vyrobte lepsie cd a zajtra je tu lepsie MP3. je to skor tlak evolucie sposobu distribucie na hudobny priemysel.

  • 20. 12. 2000 10:35

    anonymní

    Podle me je zvlastni rezim pro nahravaci
    spolecnosti v poradku. Je treba si uvedomit ze maji
    totiz na toho konktretniho interpreta monopol.
    Ceny za CD skupiny ABCD by asi byly skutecne trochu jiny, kdybych si ho mohl koupit od spolecnosti X za
    xx penez, od spolecnosti Y za yy penez atd.

    Nekdo muze namitnout, ze muzu poslouchat jinyho
    interpreta, ale to je prave ten tezko definovatelny
    pocit, kdy bych rad mel treba jen jednu konkretni
    pisnicku a zbytek CDcka me nezajima.

  • 20. 12. 2000 10:56

    Lubec (neregistrovaný)

    Nemyslim si ze je mozne porovnavat kradnutie Mercedesov a autorskych prav. Kazdy kradnuty Mercedes bude chybat povodnrmu majitelovi, CD nie! Ak vyrabam a predavam Mercedesy, musim ich sice najprv vymysliet, ale aj kazdy jeden vyrobit. Vymyslenie ma stoji nejake kvantum namahy ale urobim to raz. Vyroba ma stoji ale hlavnu cast namahy (zamestnanci material) a to musim urobit pri kazdom vozidle. Pri CDckach je to ale uplne inak. Vymyslenie ma stoji nejake kvantum namahy a tiez to urobim len raz. Vyroba ale stoji minimalnu cast namahy (dnes je to pri velkych nakladoch tusim do 10Sk/kus ( Ck :o) ) Cize kazdy kto si kupi CD plati drvivu vacsinu ceny za to co uz zaplatil niekto iny, a aj zaplatia iny. Preto su aj vo svete komercny hudobnici vacsinou rychlo milionarmi. Bolo by to cool vyrobit jeden prototyp mercedesu a dalsich 500 000 dat skopirovat za 10sk a predavat :)) . Ja si myslim ze hudobnik by mal hlavne zarabat z koncertov, vystupeni, z televizie, radia, od sponzorov, a pod (niesu to male prijmy). Nosice s muzikou by mali byt za symbolicku cenu, a ludia co si ju vypocuju a paci sa im, urcite pridu autora podporit na koncert ke je vyborna atmosfera Ja mam strasne rad Nedveda a ajked vsetky jeho pesnicky viem naspamat nenecham si ujst jeho koncet ked k nam pride. (Nohavica detto)
    Co sa tyka MP3 chcem podotknut ze ak chce niekto muziku zadarmo, nema problem si ju nahrat z radia abo telky. Mozno to nieje az taka kvalita ako dobre kodovane MP3, ale drviva vacsina MP3 je prehravana na pocitacoch so sunkami reprakmi cize to je jedno. Pri distribucii MP3 sa ale nikto neobohacuje na ukor muzikanta!! JEDINA FORMA kopirovania proti ktorej PROTESTUJEM je ked niekto ciernu kopiu predava ako original, za plnu, alebo len o malo znizenu cenu cim vlastne ZARABA NA NAPADE AUTORA. Tym myslim napr. ruske cedecka po 250 na blasku! Keby boli po 50SK nevadi mi to. Proti tomu by sa dalo bojovat tak ze CD by sa oficialne predavali za "blsakovu" cenu. Predalo by sa ich urcite 10x tolko a z toho by aj autorom urcite viac padlo!! Zamyslite sa nad tym vydavatelia!

  • 20. 12. 2000 11:42

    Lubec (neregistrovaný)

    Nemyslim si ze je mozne porovnavat kradnutie Mercedesov a autorskych prav. Kazdy kradnuty Mercedes bude chybat povodnrmu majitelovi, CD nie! Ak vyrabam a predavam Mercedesy, musim ich sice najprv vymysliet, ale aj kazdy jeden vyrobit. Vymyslenie ma stoji nejake kvantum namahy ale urobim to raz. Vyroba ma stoji ale hlavnu cast namahy (zamestnanci material) a to musim urobit pri kazdom vozidle. Pri CDckach je to ale uplne inak. Vymyslenie ma stoji nejake kvantum namahy a tiez to urobim len raz. Vyroba ale stoji minimalnu cast namahy (dnes je to pri velkych nakladoch tusim do 10Sk/kus ( Ck :o) ) Cize kazdy kto si kupi CD plati drvivu vacsinu ceny za to co uz zaplatil niekto iny, a aj zaplatia iny. Preto su aj vo svete komercny hudobnici vacsinou rychlo milionarmi. Bolo by to cool vyrobit jeden prototyp mercedesu a dalsich 500 000 dat skopirovat za 10sk a predavat :)) . Ja si myslim ze hudobnik by mal hlavne zarabat z koncertov, vystupeni, z televizie, radia, od sponzorov, a pod (niesu to male prijmy). Nosice s muzikou by mali byt za symbolicku cenu, a ludia co si ju vypocuju a paci sa im, urcite pridu autora podporit na koncert ke je vyborna atmosfera Ja mam strasne rad Nedveda a ajked vsetky jeho pesnicky viem naspamat nenecham si ujst jeho koncet ked k nam pride. (Nohavica detto)
    Co sa tyka MP3 chcem podotknut ze ak chce niekto muziku zadarmo, nema problem si ju nahrat z radia abo telky. Mozno to nieje az taka kvalita ako dobre kodovane MP3, ale drviva vacsina MP3 je prehravana na pocitacoch so sunkami reprakmi cize to je jedno. Pri distribucii MP3 sa ale nikto neobohacuje na ukor muzikanta!! JEDINA FORMA kopirovania proti ktorej PROTESTUJEM je ked niekto ciernu kopiu predava ako original, za plnu, alebo len o malo znizenu cenu cim vlastne ZARABA NA NAPADE AUTORA. Tym myslim napr. ruske cedecka po 250 na blasku! Keby boli po 50SK nevadi mi to. Proti tomu by sa dalo bojovat tak ze CD by sa oficialne predavali za "blsakovu" cenu. Predalo by sa ich urcite 10x tolko a z toho by aj autorom urcite viac padlo!! Zamyslite sa nad tym vydavatelia!

  • 20. 12. 2000 13:41

    bob (neregistrovaný)

    A jak je to s platbou za cista a nenahrana media -- jde neco do chrtanu zdruzeni OSA (nebo koho)? Takze uz mam vlastne ty pisnicky predplaceny...

  • 20. 12. 2000 13:43

    Stanislav Souček (neregistrovaný)

    Je fakt že kvalita nahravek v MP3 je nevalná a tak jsem to vyřešil takto: od svých oblíbený interpretů si kupiji originální CD (i když jsou drahá) a ostatní si nahraji na minidisk.

  • 20. 12. 2000 14:18

    Izak (neregistrovaný)

    Ano, pokud si koupite AUDIO CDR (na vypaleni) platite autorsky poplatek OSA (neco keolem 10-15 kc), nastesti se to neplati s CD urcena pro data. Tyto polatky se plati i s kazety (autio i video).
    Pred casem jsem se bavil s clovekem ktery tento zakon dukladne procetl a rikal ze pokud si skopiruji jakekoliv CD nebo audio kazetu na medium kde platim OSE tak je to OK (musi to byt ovsem nekomercne pro svoji potrebu (tyreba pujcim od kamose, nebo pujcim v pucovne))
    Nehezke ovsem je ze se to plati i za Vypalovacku DVD a i za Medium na DVD (za tech 1/2 melounu mam mnohem lepsi diskove pole s hot-swap)

  • 20. 12. 2000 16:40

    Martin Chaloupka (neregistrovaný)

    Pred dvema roky si dali redaktori Newsweeku praci a prosli si naklady na reklamu a provoz atd hudebnich nakladatelstvi v GB (alespon tusim). A vysledek. Zcela prosty - obrovske penize nacpane do Spice Girl a podobnych sracek (bez pardonu), ktere byly dotovany z hudby 60 let. Proste zadne naklady na vydani Beatles, Jethro Tull, Rolling Stone, Pink Floyd ... Proste normalni kolotoc, kdy hudebnici lzou, ze podporuji hudbu, pritom jsou to jen paraziti. A na druhou stranu prosti lide (jako ja), kteri nechteji nakupem par CD od vyse zminenych kapel polozit rodiny rozpocet a chte nechte si je vypali. A abych si nepripadal jako zlodej, tak kricim, ze ukrast mercedes je nemoralni. A zlodej (hudebni spolecnosti) krici: "Chytte zlodeje" a kolotoc se vesele toci. A hudebnici :-(. Jen doufam, ze se ujmou takove veci, jako je server http://www.mp3shop.cz/ - i kdyz mi ceny za mp3 (ne za cd) prijdou dost vysoky (prvni vlastovka jaro nedela ale ...)

  • 25. 12. 2000 10:32

    Tomas Belko (neregistrovaný)

    No lidi, ja si myslim to. V dnesni dobe hodne lidi chce poslouchat dobrou hudbu a pooslouchat ji take bude. Kdyz se veme to co stoji vyroba jednoho CD s nahravkou a vsemi poplatky s cenou v obchodech za CD tak je to cena smesna. No reknete sami. Koupite si CD vaseho oblibeneho zpevaka nebo zpevacky za 600,- Kc nebo si jej radeji stahnete z internetu za par drobnych ci nechate prepalit original za 100,- Kc a mate tu samou kvalitu. Podle meho nazoru by se meli nahravaci spolecnosti a distributori zamyslet hlavne nad tim jaka ma byt spravna cena hudby. A nekoukat se jen na sebe jak nejlepe zbohatnout. Interpreti by zase meli byt radi, ze se jejich skladby hrajou a je jedno v jake podobe.

  • 25. 12. 2000 16:53

    Michal B. (neregistrovaný)

    Rad bych upozornil na obrovsky rozdil mezi zivou hudbou a nahravkou. Nahravku povazuji za jakousi "nouzovku" oproti poslechu nazivo. Je proste obrovsky rozdil mezi koncertem a poslech ze zaznamu. Rad se pujdu podivat na sveho oblibence(skupinu/formaci/DJ) a jsem ochoten za vyborny zazitek zaplatit, treba prave i tech 600,- ale pripada mi nehorazne pozadovat tech 600,- za pouhy zaznam!
    Kdo chodite na zive interprety, vite o cem je rec.
    Za idealni bych povazoval to, kdyby muzikanti sami si rekli, kolik si za zve nahravky predstavuji a na nas by bylo,zda si je za takovou cenu koupime (takova burza nahravek). Nahravaci spol. jsou prezitek a s hudbou maji malo spolecneho - funguji predevsim na reklamne a marketingu. A tu ja platit nehodlam.(i vzhledem k tomu, ze propaguje veci, ktere se mi nelibi, ba primo ve mne budi odpor) Zkuzte se tedy na to podivat z tohoto uhlu - je zaznam skutecne takovy skvost, abychom za nej platili takove sumy nebo je tady neco puvodnejsiho a cenejsiho tj. zivy kontakt s umelcem a zaznam je jen jeho pouhym doplnkem a nahrazkou?
    P.S. stejne je zvlastni jak dlouhodobe opakovany a propagovany nesmysl se
    dokaze zmenit v obecne prijmanou pravdu

  • 3. 1. 2001 16:29

    morf (neregistrovaný)

    1) Pridal bych svoji zkusenost s nahravanim vlastniho CD. Jeden z nas travil uz asi 6 let mnoho noci tim, ze aranzoval nektere pisnicky, ktere jsme pravidelne hrali v kostele, aby si taky mlady zazpivali. Za to nevidel ani korunu (ani videt nechtel, jinak by to nedelal - ale to samozrejmne profesional delat nemuze), pred pul rokem prisel napad a realna moznaost si nasi tvorbu nahrat - zvukar (nahravani, aparatura, mastering) 5000,-
    je to velky nadsenec a dela to spis jako konicka, protoze jinak se zivi jinde. Cenu jsme sobe i jinym stanovili na 150,- (CD i MC), necekali jsme takovy zajem (spis to bylo pro nas), v pohode se zaplatilo tech 5000,- a asi dalsich 15 000,- slo na Charitu.
    to se teda prodalo neco pres 100 ks a to je po zanmych a tak, takze bez dani a pod. Myslim, ze by profesionalni CD nemuselo byt drazsi, nebot sice stoupnou naklady na zvuceni, nastroje (kvalita je opravdu draha), ale take prislusne stoupa pocet vydanych kusu. Ostatne v krestanske muzice jsou u nas take lidi, kteri se tim zivi a CD stoji 200-300. A jejich publikum je pritom zanedbatelne oproti takovym Nohavicum, Plihalum, ...

    2) Nesouhlasim s tim, ze koncert je vzdy lepsi. Me se moc zalibilo posledni album ZNC a tak jsem sel na koncert ale to bylo uplne vedle. Na albu dnes casto spolupracuje mnoho lidi, kteri se prizvou a nahrava se na playback a interpreti toho znauzivaji, protoze jeden nahrava tolik stop, ze by to v realu nezahral ani s 10-ti rukama. Pak clovek prijde na kocert a je to chudy.
    Ale dobry koncerty mam taky rad.

  • 5. 1. 2001 10:09

    Catman (neregistrovaný)

    Pridam trosku svojej muky do mlyna. Vsetci maju trochu pravdy. Ja si tiez nemozem dovolit dat 600 - 700 korun za cd a ked sa mi dostane do ruky, tak si ho radsej napalim, ale na druhej strane chapem aj hudobnikov (nie spolocnosti), ze sa boja MP3 formatu. Taky profesionalny hudobnik (tym nemyslim srakoty ako A*TEENS a podobne p...)sa stara o rodinu ako kazdy z nas a je jasne, ze sa citi ohrozeny. Spolocnosti sa v prvom rade boja o svoje koryta, preto je tu taky humbug okolo MP3. A ludia su sprosti, ze sa nechaju zastrasovat. Je logicke, ze doba ide dopredu a nebudu sa naveky predavat CD. IT pomaly ovlada svet a nic tu nie je naveky. A ked niekto nepochopil, ze nasvete je 10 miliard ludi a medzi nimi bude vzdy jeden, ktory vymysli nieco ako MP3 aby obisiel cenu distribuovanej hudby, tak zaspal dobu...

  • 6. 5. 2011 22:42

    Nostradamus (neregistrovaný)

    Nechci se moc zaobirat tematem cen CD, protoze do zakulisi jeho vyroby od vymysleni pisnicek po prodej v obchode nevidim. Ale kdyz to srovnam s cenami knizek a pripoctu k tomu rozdil, ze napsat knizku muzu s tuzkou a papirem, kde ale nahrani CD si zada drahou a kvalitni aparaturu a dalsi veci, tak mi cena 700Kc za CD prijde docela logicka. Mne osobne nastesti nedela problem. Dostupnost ruzne hudby pres internet (mluvim o CDckach) je dobra, vzdy jsem si nasel a objednal vse, co jsem chtel (a nebylo toho malo)..
    Cemu ovsem hudebni nosice nemuzou konkurovat, je dostupnost. Znamy me tuhle odkazal na server uloz.to (stezoval jsem si prave po jabberu, ze uz bych chtel mit cd doma a pustit si ho, ale nez z Amazonu dojde...). Byl jsem sokovany, co vse se tam da najit a docasne jsem si zkusil stahnout i nekolik alb, na ktera jsem jeste cekal, az prijde postou. Rychlost prenosu samozrejme relativne vysoka, kvalita hudby 320kbps, pro me k nerozpoznani od CD (pry tomu nekdo rika smejd - a ja si myslel, ze mam dobry sluch ;-) ).. 3 alba jsem mel stazena asi za 10 minut - ani jsem mezi tim nestihl odpovedet na vsechny emaily, na ktere jsem chtel.
    S tim obrovskym obsahem, rychlosti a zcela trivialni jednoduchosti si neumim predstavit, ze nekdo, kdo na CDcka nema nebo se mu nechce davat stanovena cena a "pricichne" jednou k takoveto "warez scene", jiz jinak nechce. A neumim si predstavit, ze se nekdy nekomu podari toto zastavit. S tim se prece neda bojovat. Kdybych ja sam nemel vzdy ze zakoupeneho alba takovou radost a subjektivni vztah ke kazdemu CD, asi bych o takove ceste take premyslel.
    Kazdopadne si myslim, ze tohle cele, co se deje, je spatne. OSA mi uctuje autorsky poplatek na disk pro mailserver; hudba, ktera se da stahnout tak jednoduse, ze je proti mysli ji ziskavat jinak; prostrednici v podobe napr vydavatelskych spolecnosti a dalsich, kteri si (udajne) uctuji (neprimerene) obrovske castky za vydani CD... Je to tezka situace. Ale jsem presvedcen o tom, ze misto toho, aby se vymyslely veci jako je smlouva ACTA, bylo by podstatne rozumnejsi resit pricinnu, nikoliv nasledek, a pokusit se vymyslet nejaky lepsi system a treba a legislativne jej podporit.

  • 6. 5. 2011 23:03

    Nostradamus (neregistrovaný)

    S tema knizkama to bylo mysleno, jako ze je to podobne - je treba to vymyslet a to je narocny proces, ktery je zahodno dobre ohodnotit.
    No..a par chyb.. snad omluvite a pochopite, co jsem chtel rict ;-)