Tak F/S ani nahodou.
Znamy mal od tejto firmy sluzobny notebook. Cele ich oddelenie funguje na Linuxoch. Ten notebook sa pravidelne prehrieval, takze to pravidelne posielali do reklamacie. A pri 3. reklamacii im to F/S vratilo s tym, ze reklamaciu neuznava, pretoze na notebooku nebol pouzivany _odporucany_ operacny system MS Windows.
Neviem ako zamestnanci F/S, ale ja vidim rozdiel medzi "odporucany" a "jediny povoleny". To ze odporucim A este neznamena, ze to nepojde aj z B. A ked to z B nejde, tak by som to mal dat jasne najavo. Vopred.
1) Otazka je cim to prehrivani bylo. Mam Asuse a dle nekterych zprav se tam v Linuxu vetracek na CPU muze zastavit, protoze proste v mezi ACPI a kernelem (zjednodusene receno) dojde k nedorozumeni. Nejsem si uplne jisty jestli to je vina Asusu (tvurce DSDT tabulky) nebo Linuxu, kazdopadne staci dat pri bootu ACPI jako synchronized a je to ...
2) Ale neznam samozrejme podrobnosti kupni smlouvy ani pravnicke klicky a vyklady pojmu "doporuceny" a "povoleny".
Taky jsem se jednou divil, bylo to ohledne IBM notebooku, o kterem nekdo psal, ze po instalaci linuxu se mu nejako HW znicil a taky dostal obdobnu odpoved.
Divil jsem se do chvile nez jsem si precetl upozorneni u lm_sensors , kdyz jsem scanoval zbernici na senzory (ne na IBM notebooku). V upozorneni stalo, ze pokud mam IBM notebook a spustim scan zbernice muze dojit k likvidaci HW toho notebooku.
Takze skutecne v dusledku uzivani linuxu mohlo dojit k poskozeni, ovsem druha vec je, jakto, ze scan zbernice zlikviduje notas.
To byla chyba hardware. Konkretne cipu ktery drzi informace pro zakladni nabeh notebooku. Je tam EEPROM chip Atmel 24RF08 jehoz data se znici pri rychlem zapisu 0. Ten jako na potvoru byl adresne nekde kde lm_sensors scannujou. Je to jednoznacne chyba chipu. K poskozeni by mohlo dojit i scannem jinym programem pro hw monitoring klidne i pod windows.
Navic uzivani linuxu nemohlo dojit k poskozeni protoze linux jako takovy(jadro) poskozeni nezpusobil.
No, nevím, nepřímé zkušenosti od zákazníka nejsou nijak povzbudivé: servis třikrát vrátí notebook s vadným řadičem jako funkční (a to jim přesně popsali, jak chybového stavu dosáhnout), na novém notebooku cracknutá WinXP... Bylo toho víc podobného.
Dílenské zpracování může být opravdu dobré, ale nejsem si jist seriozností českého zastoupení.