No… ještě trochu (do/pře)dělat grafiku a šlo by to ;o)
Ale už je to tak na úrovni her roku 2005 (to myslím v dobrém, nikoliv posměšně).Téma „LINUX a HRY“ mi tak trochu připomíná dobu kdy se na PC vyrojily 3D hry a Amiga komunita se za každou cenu snažila ukázat že to umí taky.Lecky to bylo dost strašné a nehratelné (ale v našich očích to tehdy bylo lepší než DOOM).Ovšem hry pro LINUX snad mají lepší vyhlídky :o)
Spíš bych to viděl na dobu, kdy se vyrojily PC a snažili se udělat hry, který tak neúspěšně parodovaly ty z Amigy :)
Ale zas takový optimista nejsem, že bych doufal v přebrání herního trhu linuxem. Každopádně bylo by pěkné, kdyby se ten začarovaný kruh už někdy rozmotal. Málo komerčních titulů pro linux je proto, že je tam málo hráčů a málo hráčů na linuxu je proto, že je tam málo her :)
Pamatuju si, když heroes of might and magic kdysi vyšlo nejdřív na linuxu a stejně tak jedno fps (nepamatuju si teď, jestli to byl unreal nebo quake nebo něco podobného, tak radši nebudu plácat). Všichni windows gambleři sháněli linux, aby si mohli zahrát hru co nejdřív, na windows vycházela až myslím měsíc potom…
To už bylo zmiňováno mockrát, není to jen tímhle začarovaným kruhem, který je samozřejmě to hlavní, ale ze strany komerčních výrobců i „detaily“ jako že není ekvivalent DirectX, kvalitní ovladače grafiky nejsou samozřejmostí apod… a stejně tak málo hráčů komerčních her na Linuxu není jen malým počtem uživatelů, ale i tím, že i ti zbylí se pokud možno vyhýbají komerčnímu SW, případně se zabaví už správou systému, bez urážky… :)
Spis si myslim, ze hlavni duvod je ten, ze je krize nedokazala az tak moc premluvit – jak jsme asi najivne ocekavali. Uzivatele hrajici hry na platforme Windows pravdepodobne jeji tvorbu nejen zaplati, ale navic asi zbyva po odecteni nakladu dostatecny zisk (a to i pres masove sireni nelegalnich kopii), na to, aby se to smetlo ze stolu s podobnymi argumenty ( Ekvivalenty DirectX mohou byt v zakladu klidne i SDL, nebo ClanLib; NVidia, ATI; jedno procento ze vsech uzivatelu pocitacu na svete je celkem slusny cislo, pri predstave ze bych mel tolik platicich zakazniku… pche, a zda se vzdy pokud mozno vyhybaji komercnimu software je opravdu otazka…)
A ono by bohate, bohate stacilo, aby firma svuj produkt otestovala a odladila pod Wine, a na cd vlozila jednoduchy instalacni skript. No nic…
: D: D Na urovni roku 2005? Rofl kamo, videl si nastavení te hry , myslim advanced graphic options, tam sou takovy masakry co sem nikdy vživotě neslyšel a když to přetočíš šecko na max a všechno zapneš tak jako : D: D rozhodně bych si neřek 2005 ale tak 09
Já myslim, že se nevyplatěj. No nevím, hororů se bojím. Když sem ještě hrál AvP co sem koupil v bazaru, tak tam byl hustej ten facehugger. Sem z něj málem omdlel, když mi skočil na obličej.
A kódí tu někdo Linuxácký hry? Já se učil programovat jak už víte… Ale sem na to blbej. Spíš takový slovní hříčky.
Nejradši mám virtuální přírodu, jentak si v PC světě chodit lesem a koukat na krajinu :-).
Re: AVP po síti:
AFAIK na deathmatch to bylo strasne nevyvazene – vojak s tou samo-zamerovaci mrchou proste kosil vsechno, kdyz mel ammo.
lepsi byla kooperace, i kdyz ta mela nejak divne resene respawny a vlastne ted nevim, jestli uz byla i v jednicce.
Single-player byl ovsem narez.
Psát recenzi podle dema je dost nešťastné. Jednak je demo opravdu jen výsek 3 lokací ze hry, a to ještě trochu osekaných a v plné hře spolu nesouvisejících. Navíc má demo mírně upravené nastavení prostředí, aby i na malé ploše vynikly některé aspekty (např. příčetnost ubývá více než v plné hře). Nemluvě o tom, že některé aspekty hry nejsou v demu vidět vůbec.
Chápu, že recenzentovi přišly hádanky jednoduché, protože „puzzle“ který zmiňuje je jednoduchý, a taky jediný v celém demu :-) Ve hře jsou úkoly poměrně složitější (i když logické). V demu také není opatrné nahlížení za roh klíčové pro přežití, ale v reálu budete za tuhle možnost vděční a hojně ji využívat.
Také naprosto nesouhlasím s tvrzením, že díky „nadbytku“ sirek je lepší rozsvěcet kde co, než používat lucernu. To je zcela zásadní omyl. Lucernu totiž můžete kdykoliv ihned zhasnout, kdežto jednou rozsvícená svíčka nebo louče svítí stále. Pokud si rozsvítíte půlku úrovně, může se vám stát že pak budete marně hledat temný kout kam se rychle schovat. Některé oblasti jsou poměrně bezpečné, ale v některých se budete světlu radši na hony vyhýbat.
V demu se také setkáte jen s jedním typem bubáka, sice nepříjemným, ale ne tím nejhorším. Zajímalo by mě, co by autor napsal např. po průchodu takovým Skladištěm (dle mého jedna z nejinfarktovějších částí hry).
Pokud vládnete angličtinou a chcete si přečíst opravdu vynikající (a přesnou) recenzi, doporučuji např. http://www.rockpapershotgun.com/2010/09/07/wot-i-think-amnesia-the-dark-descent/
no v skladisti ani neviem co ma to tam nahanalo. ono uz ked sa ozve to zabrucanie od nejakej prisery tak uz mam plne gate.
a ked cloveka prisera zbada tak zdrha sa rychlo niekam schovat a cakat tam s malou dusickou ci odide prec.
naozaj doporucujem. len jedno 64bit verzia strasne pada. na forach odporucaju pouzit 32 bitovu ktora je stabilna.
zatim sem hral jen kousek dema… penumbru mam rozehranou… zatim v druhem dile nekde ke konci podle kamose… ae frictional games sou moji nejoblibenejsi tvurci hned po S2 Games s jejich savage 2 a heroes of newerth! linuxový hry maj budoucnost! a to este nevyslo primal carnage a oil rush!
Aha, to bude možná i můj problém. Po chvíli hraní dema pod WinXP se mi otočila obrazovka vzhůru nohama. V některých místech se sice občas vracela, ale hrát to nešlo. Když se mi to stalo poprvé, tak jsem se docela lekl, protože to vypadalo spíš jako vlastnost místnosti než chyba programu. A pokud nepomůžou aktualizace ovladačů, tak to ještě risknu pod Linuxem...
Na internetu jsem našel český dabing do této hry a musím říct, že velmi povedený: http://fenixprodabing.cz/index.php?prjkt=amnesia