Diky za snahu. Nechci rypat, ale slo mi spis o blizsi informace k multitaskingu. Ty jsem prave na teto strance nenasel, ale je fakt, ze jsem necetl manualy k SDK. :o) Take by me zajimalo, v cem je prave tento multitasking neprekonany a proc patri mezi nejlepsi. To je totiz trochu definitivni tvrzeni a rad bych vedel, jestli je necim podlozeno, nebo si to autor proste jen mysli. Jestli kladu blbe otazky tak se omlouvam, o Amize houby vim a hledam multitaskovy OS pro beh v cerne skrince, ktery by nemel takove HW naroky jako Linux.
ten multitasking je 'neprekonanej' v tom ze je skutecne preemptivni a rychlej s malejma narokama na pamet. samotny kernel ma pouze nekolik desitek Kb. Potiz je pouze v tom (jak bylo zmineno v clanku) ze chybi podpora virtualni pameti, ochrany pameti, resource trackingu atd. Blizsi info o systemu se snad na najit na http://cz.aminet.net nebo v knizce Rom Kernel Manual, ale ta u nas snad nikdy nevysla. A nebo me kontaktuj mejlikem a poslu ti SDK z vlastnich zasob.
No ono to _POUZE_ je opravdu HODNE podstatna vec, je to asi jako srovnavat rychlost PostgreSQL a MySQL (vecna valka priznivcu) a rekne se, ze MySQL je nekolikanasobne rychlejsi, ale POUZE nema transakce. Az z Linuxu ocesete tyto veci navic, pak Vam jadro nabootuje nemeritelnou rychlosti a bude par kB - kouknete se do /boot/init a /vm ve strome jadra a musi Vam to byt jasne...
Diky za nazor. Musim ale podotknout, ze znam OS, ktery dokaze kopirovat z diskty a pritom normalne dal fungovat, tedy i hybat okny. Verim ze pri pripojeni ctyrech mechanik by fungoval stejne dobre jako pri pripojeni jedne, protoze kouzlo neni tentokrat v hardware, ale v ovladacich. Kdyz magori v redmondu pri cekani na prenos dat z flopky zablokuji vsechny ostatni procesy, pak se asi neda delat nic jineho, nez fdisk a boot z linux CD. Takze, i pres vou mizernou predstavivost, si popsanou proceduru dost dobre dokazu predstavit na AT286/12MHz, 2M RAM a os QNX. Jenze QNX je tak drahy, jak je dobry, tedy dost.
tak aby sis to dobre predstavil:
PROJECT-X, BEHEM hry se DOTAHUJE z diskety.
nebo IMAGINE, 3d program, neco jako 3DS(MAX).
program na 1 diskete, textury+modely na 2.
minimum bylo 512MB(sorry KB :-)) RAM a 2 disketovy mechaniky (770KB).
kurva.
to mi pripomina kdyz sme rozkopirovavali soubry z PRINCE of p. aby to jelo ze 2 FD 5.25" 360KB
me bude uplne stacit kdyz na AROSu bude bezet DPaint IV a pritom bude vyuzivat onech vyhod pc-kraxny (RAM,MHz,HD). na hry je stejne lepsi amiga napojena na TV - antialiasing cele obrazovky bez jakehokoli zpomaleni grafickeho subprocesoru !!!
(ta strilecka ktera se dohrava za chodu neni project X ale SWIV a to je tzv "nesystemovy" program takze to taky trochu bude i v tom hardwaru (a v programatorech)).