Právě že čtu... Když si přečteš ještě jednou mopu reakci pochopíš, že mi jde o nesmyslnost tvrzení, že Arduino je pro ty děcka příliš komplikované a RPi jednoduché natolik, že to přináší výhodu.
Ten sekundán (ne tercián) RPi nikdy v rukou nedržel (teda asi ho viděl v provozu na dni otevřených dveří, kde bylo jen nabootované do Raspbianu a nic nedělalo) a nijak ho to nepoznamenalo. To RPi je na určité typy úloh šikovné -- obecně na síťové aplikace, taky budu chtít aby pokračoval ovládáním té robotické ruky s RPi, mimojiné i díky možnosti webkamery.
Ale je nesmysl, že ovládání GPIO přes RPi je jednodušší než Cčkovým kódem ve Wiringu na Arduinu. Na Arduinu to děcko pracuje přímo na hardwarové úrovni a dokáže pochopit přímou vazbu mezi kódem vykonávaným jako instrukce z flash paměti spínáním IO portů. Na RPi je velkou barierou činnost operačního systému, celá struktura /dev a jaderných modulů, kterým nerozumí a nechápou jejich význam a činnost. Je to mnohem víc černá magie a experimentování pokus-omyl, než vzdělání, chápání a cílená intelektuální činnost mající myšlenku a její očekávaný a případně opravitelný důsledek.
Nechci tě podceňovat, ale já jsem se ještě nedostal k naprogramování jaderného modulu a opravdu nemohu zodpovědně říct, že přesně rozumím vazbě mezi OS a jeho moduly a stavem GPIO pinů procesoru. Natož aby tomu rozumělo děcko.
Btw. v čem je ten projekt s roborukou komplikovanější na Arduinu než na RPi? Vnější hardware (h-můstek) bude vyjma ethernetového shieldu stejný! Jen se přidá komplikované ovládání složitějším jazykem a vypořádávání se s vlivem OS.