Víc než 10 let se živím vývojem na jednočipech. A za tu dobu vím, že šmrdlání pinama je 5% mé práce, posuzování vhodnosti / nevhodnosti konkrétních brouků a periferek asi 15%. Bastlíř to asi vidí jinak...
Je to asi osm let, co jsem byl zapůjčen za nemalý peníz do firmy, kde dělal x let na jednom produktu člověk, co neznal nic než Atmely a pojímal projekt stejně, jako tady nějaký Jenda. Tzn. vzal to, k čemu bylo nejvíc dokumentace a hrál si bez abstrakce a v ASM, aby viděl, co se děje na HW úrovni. Výsledný produkt vypadal OK, ale jenom do chvíle, než přišel zákazník a řekl řediteli, že by měl zájem o modifikaci jejich produktu, ale s jiným jádrem procesoru, pro který oni mají koupenou nějakou knihovnu. A chtěl to za 3/4 roku...
Panu "programátorovi" to řekli po podpisu smlouvy. V té chvíli pochopil, co je to relativita času... Překlopit 60kB kódu v ASM na jinou platformu, když ani neměl HAL (Hardware Abstraction Layer) a byl pod permanentním časovým tlakem, ho dostalo do nemocnice. Takže pokud to myslíte vážně, neinspirujte se na "dokumentaci" v podobě příkladů od hobby nadšenců, kteř jsou v knížce tři stránky před váma. Učte se spíš best practices od profesionálů. Ona totiž kvantita neznamená kvalitu ani v dokumentaci.
Na jiných platformách tyhle příklady těžko najdete, to je fakt. Tam se předpokládá, že člověk má nějakou představu o tom, jak funguje počítač, jak funguje HW, co je to registr, jak udělat multitasking, jak implementovat stavový automat,... Metoda učení, kdy stáhnu příklad na blikámí LEDkou na portu a zkusím změnit pin nebo port bez toho, abych pochopil souvislosti kolem, je celkem k ničemu. K učení je potřeba Aha efekt, bez něj se to nikdy nenaučíte.