Je to naprosto super hra, hraju to uz par mesicu.
S autorovou chvalou souhlasim, nesouhlasim vsak s vetsinou jeho kritiky ;)
Rozhodne tomu nechybej zadny zvuky a chran buh nekoho, aby tam jeste neco pridaval, vzdyt i takhle to pri boji dela bordel, ze me zbytek rodiny furt okrikuje ;)
Ale to trhane posouvani obrazu, s tim by neco udelat mohli.
Podle me je to super od zacatku do konce: hudba,grafika, zvuky a hlavne hratelnost.
100% suhlas :)
Inac autori tvrdo makaju dnom i nocou na vyvoji, uz je verzia 0.7.2, zacina sa robit tretia kampan, prva sa pomaly dokoncuje, doladuju parametre jednotiek... a fixuju bugy :) To scrollovanie uz tusim ide dobre.
Inac zlate gentoo, kuknem prave dnes na web wesnothu, ze vcera vysla nova verzia... emerge -uv wesnoth a mam ju :)
Tiez sa pozastavim nad autorovou kritikou grafiky. Podla mna je rozkosna, ucelna a prehladna zaroven. To sa len tak nevidi. V podstate nic viac od hry nechcem a nemozem chciet. (Skuste si na ich webe preklikat starsie screenshoty, uvidite, ze taka namakana grafika tiez nevznikne len tak sama od seba.)
PRUDKO odporucam wesnoth kazdemu, kto je co len trochu RPG positive...
Hra je fakt super, zacal jsem k ni delat cestinu, ale nekde u verze 0.6 jsem skoncil - vzhledem k tomu, ze se wesnoth dost dramaticky vyviji (meni se i stavajici dej a navaznost scenarii, takze verzi od verze se z casti prekladu casto stane snuska nesmyslu - proto moje torzo cestiny ani neni distribuovano s hrou) je casove dost narocne drzet s vyvojem krok - a ja ten cas ted nemam (zvlaste testovani prekladu zabere more casu ;-) ). Kdybyste nekdo chtel, myslim, ze tohle je hra, kterou ma smysl prekladat, pokud byste na to meli cas, rad to necham na vas. Podpora Unicode a spravny font tam jsou, takze jediny problem je samotny preklad. Komunita je velice akcni, s pripadnymi problemy vam nekdo urcite pomuze.
Mas sice pravdu, ale na to sa parent nepytal. Zacitujem z webu wesnothu:
You'll need to have these libraries (with equivalent devel versions) to build Wesnoth: libsdl1.2, libsdl-image1.2 (with PNG support), libsdl-mixer1.2 (with Vorbis support), libsdl-ttf2.0, libsdl-net
Do SDL prilis nevidim, ale tipujem, ze standardne SDL ti robi len grafiku, no a ten libsdl-net je tam potrebny kvoli multiplayeru, ktory chce vediet bezat po sieti.
zkusil jsem si to pustit tady ve škole (RH 9, nemám tu roota jen usera)
stáhnul jsem si statickou binárku
a dopadlo to takto:
/home/xnovotn3/na_disketu $ ./wesnoth-0.7.1
starting play_game
Initialized true type fonts
initialized managers
parsed arguments
checking mode possible...
32
Video mode must be emulated; the game may run slowly. For best results, run the
program on a 16 bpp display
setting mode to 1024x768
null neutral surface...
initialized gui
BEGIN: loading config
BEGIN: preprocessing file...
END: preprocessing file... (took 0ms)
END: loading config (took 2ms)
parsed config files
ERROR: Could not find game configuration files
BEGIN: config::write
END: config::write (took 0ms)
BEGIN: config::write
END: config::write (took 0ms)
/home/xnovotn3/na_disketu $
přitom to přeplo grafiku ale pak jí přeplo zase
zpátky... potřebuju nějaké konfiguráky? kde je sehnat?
Hoj, na adrese http://wesnoth.xforum.cz/ bylo založeno české fórum o Wesnothu.
Staňte se členy!