Tak jsem to právě vyzkoušel v Ubuntu 20.04 a nefunguje to v podstatě vůbec. Nevím, jestli to je Waylandem, ale Thunderbird se objevuje a mizí náhodně, přičemž Birdtray neustále tvrdí, že neběží, a na nový mail nijak nereaguje. Přinejmenším v této kombinaci (Ubuntu, Wayland, Thunderbird 68.7) to rozhodně nemůžu doporučit.
https://packages.ubuntu.com/focal/birdtray
On asi s waylandem nema fungovat. Na zadnem wayland baliku nezavisi, kdezto na libx11-6 ano.
Vazne bude hotovo? :-) Vezmeme priklad odjinud. Cele PHP 5 je end-of-life uz pres rok a porad si statecne drzi 48.8% podil... a to cislo jde dale rozbit do detailu, 48.8% jsou verze jeste starsi, nez nejnovejsi verze 5.6 v te mrtve vetvi - jen na 5.4 pohrbenou pred ctyri roky pripada 17.7% celkoveho poctu provozovanych petkovych instalaci. Tolik k te teorii konce po tom, co se vyhlasi EOL a hotovo.
php tu s námi bude navždy, stejně jako prastarý děravý wordpressy, na kterých nějaký studentík od vedle udělal za flašku firemní prezentaci a roky na to nikdo nešáh. proč by někdo platil za novej web, nebo proběžnou údržbu starého, když to funguje. kdtž to občas někdo vyhákuje, tak to envadí, obnoví se ze zálohy
Zrovna u toho PHP je to trochu jiná situace. Tady imho lidi neaktializují většinou proto, že jim někdo dodal řešení a pak dal ruce pryč a není kdo by to otestoval a updatnul takže to tak pojede na věky (bohužel), nebo třeba z nějakého důvodu to běží na OS, kde už novější balík než php5 nevyšel. Takhle jsem třeba viděl v provozu RHEL5 s php 5.4, který je sám o sobě EOL už pěkné dlouho.
Pro X11 bych viděl situaci jinak, pokud by se povedl plynulý přechod, tj uživatel ani nepozná, že jeho oblíbené ubuntu přešlo na vayland, tak po nějaké době se misky vah přirozeně otočí. Ano bude pár nadšenců, kterým to nesmí přes práh, ale to odhaduji za okrajovou situaci.
Díky moc za tip! Funguje i na Woknech. MinimizeToTray Reanimated mi moc chybělo a konečně mám náhradu :-)
Gnome samo o sebe bojuje proti systray.. https://blogs.gnome.org/aday/2017/08/31/status-icons-and-gnome/
"Another key design principle for GNOME is to put the user in control." LOOL
A ked si pouzivatel chce prisposobit prostredie, v pralese Gnome extensions a ich verzii vs verzia Gnome vs system update (ked nahodne extensions prestanu fungovat, ...) je IMO situacia porovnatelna s dependency hell. Nastastie existuju alternativy (KDE ;-) ).
Je to pravda, GNOME skutečně trvá na tom, že tray nemá být. Jenže většina uživatelů GNOME ho v reálu používá na Ubuntu, a tam tray normálně funguje. To "put the user in control" se dá chápat i tak, že tím "userem" se myslí balič/distributor/maintainer, kterému GNOME umožňuje prostředí přizpůsobit požadavkům konečných uživatelů pomocí modifikací a rozšíření. Mezi vývojáři GNOME je samozřejmě pár bigotních fanatiků (konkrétně mám na mysli dva) kteří trvají na tom, že se GNOME musí používat přesně v té podobě, v jaké ho upstream vydává, a ne jinak, ale to jsou pánové prostě na špatné adrese. V takovém případě neměli najet na svobodné licence, respektive měli se radši ucházet o zaměstnání u Applu.
To, ze si nekdo nedokaze desktop bez techhle dvou veci predstavit me jen utvrzuje v nazoru, ze zrejme nikdy nezkusil GNOME 3 seriozne pouzivat. U sebe pozoruju, ze mi casem cim dal tim vic vyhovuji jeho defaulty. Driv jsem mival nainstalovano odhadem skoro dvacet extensions, dnes mam uz jen jedinou. Chapu, ze tohle prostredi kazdemu nemusi vyhovovat, ale nechapu, ze kvuli tomu musi hejtovat na forech. Me osobne ani systray, ani zabordelena plocha nechybi, ale nemam potrebu o tom presvedcovat okoli. Vzdyt je to tak nepodstatna vec...
Je to banalita, ale kvôli chýbajúcim emailovým notifikáciám som mal na stole arduino s wifi, ktoré sa pravidelne pýtalo IMAP serveru, či nemám nový email. Keby v tom čase existoval Birdtray (alebo som o ňom vedel), tak mám o problém menej.
Už som si robil niekoľko tray aplikácií na rôzne účely, a vždy pri novej verzii Ubuntu som to musel buď fixovať, alebo rovno kompletne prepísať. Je to na nervy.
Mailová komunikace nemá být určena k automatickému a okamžitému řešení. Pokud mi někdo něco chce okamžitě, ať přijde osobně nebo zavolá, to je důležité hlavně v komunikaci s problematickými nadřízenými/kolegy - udržet si hranice. Klidně věřím tomu, že někdo jednoduše přepíná kontext, ale obecně jsou tyhle notifikace cesta do pekla.
Musí stačit zkontrolovat mail jednou za několik hodin, pokud očekávám nějakou rychlejší odpověď (živá konverzace), podívám se do mailu jednou za čas, ale všechny méně podstatné zprávy prostě ignoruju. Nevidím důvod to přikrmovat notifikacemi a být na povel.
Dále je více než vhodné nastavit si filtry - ať už pomocí sieve skriptů, nějakého fetchmailu nebo přímo v klientu. Rozděl a panuj, urči si hranice, nebuď otrok - to je dle mých zkušeností zásadní přístup.
Presne tak. Mail je na na to abych si vec promyslel/vyskousel/naprogramoval a pak reagoval. Jestli nekdo chce reakci hned at zavola nebo skusi nejaky IM.
Jinak vim ze existuji lide co dokazi behem sekundy reagoval, prepnout kontext, podivat se do zdrojaku a odpovedet. Ja to nedokazem proto je pro mne zbytecne vedet okamzite ze nekdo takovou vec chce. Stejne mi bude trvat nez se prepnu.
Kadopadne se snazim aby jsem reagoval jeste v ten samy den. Minimalne odepisu ze se podivam a kdy. Nekde jsem cetl ze prichozi SMS vyrusi cloveka na 12 minut. Ztratite 12 minut sveho soustredeni a pozor i kdyz si ji neprectete. Proste vas to vytrhne z vaseho soustredeni.
1. 5. 2020, 14:38 editováno autorem komentáře
Jednou napíšeš, že nevidíš důvod "být na povel", ale chvíli před tím zase "tak ať mi zavolá". (tak to jsi na povel daleko víc a ještě v pozoru.)
Na notifikace můžeš a nemusíš reagovat. Není důvod před sebou příchozí mail tajit. Právě díky notifikacím (filtrovaným samozřejmě) nemusím každých x hodin otvírat ručně email klienta/webmail a něco tam řešit, pak ho zase zavřít a za chvíli otevřít, ..., ...
Co se týče "tak ať mi zavolá" - Osobně zase v pracovní době vypínám telefon. Není nic horšího, než IT pracovní telefonní hovor - realtime konverzace, která tím nejhorším způsobem vyruší od práce a nutí ihned odpovídat na nevhodně položené otázky od často technicky naprosto nechápající osoby, které stejně nic nevysvětlím, protože neví o čem je řeč.
Zlatý mail s notofikací - přijde, vím o něm, nic mě nenutí to hned řešit, při notifikaci mu můžu nastavit příznak, nebo přehodit do kalendáře a zbytečný půlhodinový hovor o ničem je za 5 sec efektivně vyřešen. + taky samozřejmě si člověk musí odpověď rozmyslet a navrhnout vhodné řešení a to nejde udělat během tel. hovoru. Tedy telefonní hovor je většinou (v it oboru) naprosto zbytečná ztráta času, nic se tam nevyřeší a v nejlepším případě stejně následuje písemná komunikace. Třeba u obchoďáků to asi bude jinak, ale to není můj obor.
Ze zkušenosti vím, že klienti, kteří nepoužívají mail a často volají jsou velmi mírně řečeno nejproblematičtější.
Tak vypnuty/stiseny telefon je samozrejme nutna podmienka sustredenej prace. Tam mam nastavene dokonale filtre, telefon zazvoni v podstate len pri par VIP kontaktoch.
Vsetkych zakaznikov som "vycvicil" na primarne pouzivanie mailu. E-maily si totiz aj bez notifikacii kontrolujem niekolkokrat denne, zmeskany hovor niekedy nezistim aj par dni.
Jasná věc, že to je individuální, já ale teda nejsem obchoďák, na druhou stranu ani nekomunikuju typicky se zákazníky, ale jenom s lidmi ve firmě. Kromě mailu a telefonu používáme ještě IM, to je cesta mezi. Kromě současné koronahomeofficové doby a případných dnů, kdy pracuju z domova tak jako tak, mi pracovně volá málokdo. A ani mimopracovně - pokud volá nějaký otrava z telemarketingu, je do pěti sekund zase zpátky v offline a rodina mi typicky volá taky jenom výjimečně a krátce.
Nešlo mi o to, že bych chtěl maily nahradit věčnými telefonáty, to nic moc neřeší, ale odvyknout si neustále na maily odpovídat. U nás ve firmě bývalo zvykem psát si i o víkendu - měl jsem na to BlackBerry, coby šéf vývoje jsem měl pocit, že pořád musím být k dispozici a nemusím! Většina těch "urgentních" mailů vychází z toho, že si někdo neváží Tvého a často ani vlastního času, pořád něco řeší a nechává, jedno z jakého důvodu, i ostatní, neustále v pohotovosti. No a stačilo se jednou šprajcnout a zjistíš, že nic takového není třeba.
Prostě vtip je v tom, že nemusíš! Přečtu maily ráno, ideálně vyčistit schránku a předzpracovat, pak sem tam mrknu, jestli tam něco je. Pro mě lepší než notifikace - raději mám systém "pull", než "push".
Velmi děkuji za tento článek. V Kubuntu 20.04 funguje na jedničku i v Ubuntu s Cinnamonem. Jednou jsem tuto apku zkoušel a nešla mi nějak nastavit, teď to šlo hned na poprvé super. Autoři Mozilly styďte se, že jste odradili spoustu autorů doplňků. Viz. třeba Check selected mail popisuje autor svoje zklamání.
Je to o zvyku. Právě, že jsem si zvykl klikat do systray. 4lověk vidí hned počet nepřečtených zpráv. Další kombinace je použít i doplněk Minimize on Close, ale Thunderbird zůstane i ve Správci úloh jak tomu říkají v Plasmě. Kdo je zvyklí vše spouštět ze správce úloh, tak mu je asi jedno, že chybí ikonka v systémové oblasti.