Skutečně směšný je celý tento článek. Autore ty jsi tupý člověk který se bez pokynu shora snad ani nevysere. Přesně na toto dojela strana v 89, kdy bez pokynů z Moskvy si komouši nevěděli rady. Tak dlouho byli do strany povyšování kariérní debilové co uměly plnit jenom pokyny, že pak se nedokázaly ani rozhodnout a hlavně nevěděly co dělat.
např. dotaz 1) Kdy blokování ukončit? - to je evidentně jasné i děcku ze základní školy. V okamžiku odstranění ze seznamu může být web opětovně přístupný( tvz. odstraněno blokování).
a dalo by se pokračovat ...
A jak casto musite ten seznam kontrolovat, abyste zjistil, ze zaznam byl odstranen? Kazdou vterinu? To je totiz zasadni, protoze kdyz budete blokovat neopravnene, tak se vystavujete riziku zaloby ze strany zablokovaneho webu. Proto tam musi byt jak termin pro zavedeni, tak podminky pro jeho zruseni.
Ale v zasade chapu, ze ten zakon je uplne spatne, resi neresitelne. Totiz jediny zpusob jak ty weby skutecne zakazat je zrusit internet. Coz je samozrejme mozne, ale pak budeme zebraci vsichni a ne jen nejaka uzka skupina lidi, ktera vydelavala na hazardu, nestihla prejit na jiny obor a ted se pokousi zachranit zbytky podnikani na ukor svobody prenosu informaci.
Ano ako od uvedomeleho obcana od Vas zakon chce aby ste kazdu sekundu stahoval pdf zo strojovo citatelnou vrstvou a upravoval zoznam. Ked sa takto uvedomele zachova 10 tisic poskytovatelov internetu (najlepsie ked je poskytovatel definovany co najvseobecnejsie aby ich bolo viac) tak bude toto pdf na dobro nedostupne.
Přečtěte si ten dokument a zjistíte že je stanoven limit 15 dní (v kapitole 4.3 na stránce 11 dole). Mělo by tedy stačit kontrolovat a realizovat změny v extrámním případě i jen jednou za 15 dní (zákonodárce je na nás takhle hodný a dává nám možnost to dělat i ručně). Když vás někdo za blokováni do max. 15 dnů po odstanění jeho webu z Burešova seznamu bude zkoušet žalovat tak nemá šanci na úspěch, protože jednáte podle platné legislativy.
Pardon, ale metodický pokyn je těžko možné považovat za součást legislativy. A dotčená věta stojí hodně na vodě:
„Poskytovatelé připojení k internetu jsou povinni bezodkladně po nastání této skutečnosti provést opatření vedoucí k tomu, že již nebude zamezeno v přístupu k dotčeným internetovým stránkám, a to nejpozději ve lhůtě, která je stanovena pro splnění povinnosti, bezodkladně, za nejzazší okamžik splnění lze považovat ve lhůtě 15 dní ode dne odstranění údajů z internetových stránek Ministerstva financí.“
I neprávník si povšimne šikovného použití obratu „lze považovat“, který z normativního („zákon požaduje“) dělá informativní. Není to nic víc, než názor ministerstva, bez patřičné opory v zákoně.
Konzultujte to se svým právníkem, uvidíte že vám potvrdí že ministerstva jsou oprávněna vydávat právní předpisy které jsou platnou součástí legislativy, viz například https://cs.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%A1vn%C3%AD_p%C5%99edpis
Vzhledem k tomu že zákon neobsahuje ohledně odstraňování blokací konkrétní limit, není s ním být ten odkazovaný dokument ve sporu a tedy platí.
Díky za odkaz na heslo Právní předpis na Wikipedii, který podporuje mé tvrzení, totiž že právním předpisem ministerstva je vyhláška (nikoli metodický pokyn) a že pro její vydání je třeba mít pravomoc, kterou by mu mohl udělit zákon, ovšem kdyby byl napsaný jinak..
Cokoliv je součástí platné legislativy, to musí splnit tři podmínky:
1. Musí to mít nepřerušený řetězec právní závaznosti na ústavu (zákon 1/1993 Sb.). Tenhle blábol není zmíněn v zákoně, nesplněno.
2. Musí vyjít ve Sbírce zákonů. I kdyby splnil podmínku 1, ve Sbírce nevyšel, smůla (nebo na to máte odkaz?)
3. Musí vzniknout nějakou standardní cestou, která je daná (pro zákony je to připomínkování v rezortu, projednání na vládě, 3x sněmovna, konírna a nakonec hradní strašidlo). V případě vyhlášek apod. je může standardně vypracovat ten, kdo je k tomu ze zákona pověřen. I kdyby úředník na ten hlavičkový papír ministerstva napsal sebekrásnější verše, v tomhle případě k tomu nemá ze zákona kompetence a má to úplně stejnou váhu, jako písanka repetenta z 1. třídy ZŠ.
A závazným se to nestane, ani kdyby se AB na přirození stavěl.
Zákon č. 186/2016 Sb. definuje v § 82 (3) definuje dobu do kdy musí ISP začít blokovat (15 dnů od zveřejnění), ale nikde nic neříká o procesu přestání blokování. Jenom pro ministerstvo určuje v § 84 (3), že má neprodleně odstranit ze seznamu subjekt, pokud pominou důvody k blokování. Ale nikde není nic o tom, jak a do jaké doby má regovat ISP.
Zato tvujvylizanej mozek nedokaze pochopit ani tak triivialni vec, ze jediny relevalni co tu je, je zakon, a ministersky urednik si muze blabolit cokoli, zakon zadnou lhutu nestanovuje a nikdo jiny nez zakon ji ani stanovi nemuze, dokonce ani kdyby existovala vyhlaska, ktera existovat nemuze, protoze ji zakon nepredpoklada, tak nemuze stanovit lhuty, protoze vyhlaska muze tak maximalne resit zpusob provedeni, ale nemuze stanovovat zadne povinosti, coz lhuta zjevne je.
Ono je to složitější. Ten metodický pokyn v podstatě určuje správní postup, jak má úředník postupovat. A je pro úředníka závazný (pokud nejsou jeho části v rozporu se zákony/vyhláškamí atd). Já, jako normální člověk můžu očekávat, že úředník bude obvykle postupovat v souladu s tímto pokynem. Pokud nebude, například mě bude snažit se buzerovat/sankciovat za to, že jsem nenepřestal blokovat v následující sekundě po té, co daný server byl vymazán z blacklistu, tak mám u soudu slušnou šanci, že se přikloní na moji stranu (což už soudy předvedly a odlišný postup přijaly jen v hodně dobře zdůvodněných případech).
Ovšem to už neplatí, pokud budu zažalován provozovatelem daného serveru, že jsem jej neodblokovl hned, ale až za týden a bude např. nárokovat odškodnění za ušlý zisk (pomňme, že ZoEK toto nějak řeší), tak v tomto případě se už na nějaké metodiky MF nehraje...
Výstižně řečeno. Metodický pokyn je manuál pro zaměstnance MF, jak postupovat, stejně jako třeba požární poplachová směrnice. Řeší jenom to, že se dá předvídat chování MF, ale nedá se na jeho základě říct nic o chování ostatních.
To, že MF je u zadku, že po odstranění ze seznamu zůstane stránka 15 dní blokovaná a úředník nebude těch 15 dní uplatňovat žádnou sankci za neoprávněný blokování, ještě neznamená, že je to u zadku i provozovateli té (komerční) stránky. A ISP nemá žádnou obranu při žalobě o náhradu škody, pokud to odblokuje byť jenom o jednu minutu pozděj, než to bylo odstraněno ze seznamu.
Já tam tu vložku o ZoEK dával úmyslně. ISPík ochranu má ve formě zákona o elektrnických komunikacích. Tato záležitost, že jsem neoblokoval hned, ta padá do "závady povozního charakteru" a poskyovatle není povinnen nahradit uživatelům škodu, která jim vznikne v důsledku přerušení služby nebo vadného poskytnutí služby.
Mají max právo na přiměřenou slevu z ceny služby, pokud postižený je přímým koncovým mým účastníkem, což zahraniční sázkovny obvykle nebudou...
Ne, třetí subjekt má smůlu. To zproštění za škody je vůči všem subjektům, pokud k nim nedošlo úmyslným chováním. Musel by prokázat, že jej blokuji úmyslně, aby měl na něco nárok.
Jen můj přímý zákazník má za takovýto stav nárok na přiněřenou slevu z ceny služby za dobu nefunkčnosti nebo poskytnutí jiné (případné odškodnění za to, že nemohl hrát a prohrát tak své úspory, tak to je maximálně můj dobrovolný akt).
Ty zjevne vubec nechapes, ze me naprosto nezajima co si ty pises v nejakym svym blabolu. Pokud se budu cejtit tvm jednanim poskozenej, tak te budu zalovat a soud vubec nebude resit, co ty si nekde pises, ale bude resit, jestli si mi skodu zpusobil, jakou a jestli si mohl a mel ty skode predejit.
Pricemz klidne muze konstatovat, ze vzhledem pomerum na internetu je hodina dostatecne dlouha lhuta a ze tudiz tim, ze si me blokoval dyl, si me poskodil. A voiala, takova sazkovka ti klidne pak v zavislosti na poctu uzivatelu muze dokolozit skody v desikach tisic kdyz malo.
S tím souhlaím, že sázkovka si může doložit co chce, klidně mu i odkejvu škodu v řádu desítek a více tisíc a následně odkážu na zákon o elektronických komunikací, který jaksi v Česku platí:
"Podnikatel poskytující službu elektronických komunikací není povinen nahradit jejím uživatelům škodu, která jim vznikne v důsledku přerušení služby nebo vadného poskytnutí služby."
Takže dokud neprokáže, že jej blokuji úmylsně, tak má smůlu, případné nahrazení ušlého zisku je můj dobrovolný akt, soudit se maximálně můžeme o její výši. A rozlišuje se pojem uživatel (do něj spadá ta zahraniční sázkovka) a koncový uživatel (což by byl můj připojený zákazník, pravcěpodobně hráč), který má aspoň nárok na to, že mu trochu slevím z platby za službu, to řeší ZoEK hned v předchozím odstavci.
Dokud nebude mít daný subjekt se mnou nějkou speciální smlouvu, kde se mu např. zaváži hradit škody, tak v případě ISP platí ZoEK.
Daný sázkovka může tak leda podat podnět na ČTU, který přípaně pak po prozkoumání by mi mohl dáti pokutu.
Ach jo. Uživatelem je každý, kdo využivá nebo žádá využít veřejnou síť (nemusí být mojim zákazníkem), zkrátka aktuálně jdou jeho data mojí sítí, tak je uživatelem mé sítě. Účastník jen ten, kdo má se mnou uzavřenou smlouvu o poskytování služeb. Toto jsou definice ze začátku ZoEK. S těmi se pak pracuje dále a říká se, co jsem uvedl, že uživatel nemá nárok na odškodnění za škody z důvodu nefunkčnosti nebo pochybení (vyjímkou je úmyslní škodění). Jediný, kdo má na něco nárok, tak je účastník a navíc to musí být zároveň i koncový uživatel, ten má ze zákona nárok na slevu z ceny služby/poskytnutí náhradní služby.
Zákon připouští, že ve smlouvě o přistupu ke službě se zaváži a stanovím postup pro náhradu případné škody, ale pokud nic takového ve smlouvě není, tak platí obecný bod, že uživatel má smůlu.
Rozhodovat bude soudce. Soudce vystudoval práva, ne IT. Soudce zajímají paragrafy.
- Blokoval jsi na základě čeho? ...
- Aha, ale už to na seznamu nebylo, proč jsi to blokoval dál? Aha, protože je moc práce to odblokovat.
- Jak dlouho trvá odblokování? Aha, smazání řádku v souboru a reboot serveru, takže minutu.
- Je nějaký objektivní důvod, proč jste to neudělal hned a tři dny ignoroval změnu? Aha, metodický pokyn dává 15 dní, ale to je ve vztahu k ministerstvu, ne k žalobci.
- Povoluje vám tohle zpoždění nějaký právně závazný předpis? Ne? Aha.. Tak plať.
Soud by měl v takovém případě řešit otázku té doby. Konstatuje, že pro daný případ není stanovena. Pak by měl platit obecný princip "bez zbytečného odkladu" a bude muset najít, co to v daném případě znamená. Bude zvažovat dobu pro aktivaci blokování (15 dnů), bude zvažovat jiné doby, jak se uplaňují v podobných případech v jiných oborech. Takže třeba pokud nahládne do správního řádu a části o ochraně před nečinností, tak to také může být 30 dnů...
Nepředpokládám, že odblokování až za 3 dny by mělo šanci na problém, jesltiže ta doba nikde nebude legislativně určena (což nyní není) a stanovím si to pro to interní předpis, který předložím, že kontoluji seznam jednou za 3 dny a dle toho blokuji/odblokovávím všechny subjekty dle seznamu.
A proč by to dělal? Je snad placený za to, že bude vyvracet Váš osobní názor? Protože nic jiného to není, než Váš osobní (a pro mnohé stejně špatný jako ten oficiální) názor na to, jak by něco mělo vypadat. A o tom, že zrovna tohle je ta jediná správná varianta ani nemá cenu polemizovat, protože každému dojde, že to je nesmysl.
Jediný 'tupoun' v tomhle článku jsi ty technomaniaku. Máš plnou hubu žvástů o politice a o tom jak je všechno jasné, ale sám nejsi schopen vůbec ničeho, jen tohodle tvého blábolu, který neřesí vůbec nic.
Raděj mlč a neurážej lidi kteří jsou schopni nadhledu a konstruktivních myšlenek...