Názor k článku Čtverečkové dungeony: bloudění v temných kobkách od Roman - Je to překvapivě prosté :-) Svět je rozdělen...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 9. 2009 10:39

    Roman (neregistrovaný)

    Je to překvapivě prosté :-) Svět je rozdělen na jednotlivé mapy, každá mapa je vlastně jen čtvercová síť (dvourozměrné pole) a každé políčko obsahuje nějaké informace. Např. zda je políčko průchozí nebo zda na něm stojí zeď a případně jaká. Někdy naopak zdi nestály „na políčku“, ale na hranici mezi dvěma políčky (Bard's Tale, staré Wizardry, stará RPG od SSI jako Pool Of Radiance).

    Do paměti se obvykle nahrávala jediná mapa, ve které se hráč zrovna nacházel. Při přechodu do jiné mapy se stará „zahodila“ a nahrála nová. Většinou si toho nahrávání nešlo nevšimnout :-)

    No a samotné stěny se vykreslovaly pomocí tzv. wallsetů, jak už tu někdo myslím zmiňoval – viz např. http://www.tgeweb.com/…llsets.shtml. Nejdřív vykreslíš nejvzdálenější zdi, pak je „přeplácneš“ bližšími atd.