Názory k článku Boj proti pirátství: pirátské stránky poprvé zablokovala páteřní síť

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 2. 2017 12:14

    Hmmmm (neregistrovaný)

    Takže firmy si môžu vyjednať lepšie podmienky s operátormi, ale ľudia sa budú posudzovať celoplošne? Ak som klientom operátora a využívam jeho služby intenzívnejšie ako ostatná väčšina mám aj ja právo na individuálne cenové ponuky.

    Vydať Snowdena do USA iba preto, aby sa hasil oheň, ktorý vyvolali americké médiá vlastnené FED-om, preto lebo americký generál si telefonoval s ruským diplomatom, ktorý sa zdržiava v USA legálne - je nemiestny žart. Keď niekto telefonuje s niekým a obaja majú najväčšie zásoby nukleárnych hlavíc na Zemi - tak nech radšej TELEFONUJU - ako keby mali tieto zásoby nukleárnych hlavíc použiť proti sebe. Nech radšej jednajú - TELEFONUJU - JE TO PREDSA ICH JOB!
    Snowden je hrdina, lebo pomohol odhaliť jednak protiústavné praktiky NSA a jednak aj EQUATION GROUP a jeho aktivity. Čím ďalej tým viacej sme závislí na IT technológiách nad ktorými máme žiaľ veľmi často iba sekundárnu kontrolu. Skutočnú kontrolu nad hardwarom majú tí, ktorí ti vlezú do firmwaru a ty nemáš ani len poňatia že sú tam - že keď bude treba mať 100%-nú kontrolu nad hardvérom a bude treba v kritickej chvíli zasiahnuť, tak sa nebude možno dať spraviť nič vôbec nič. Toto pomohol odhaliť aj Snowden. Najväčším paradoxom Snowdena je to, že so svojím konaním v minulosti a v prítomnosti a zrejme aj v budúcnosti chráni aj tých, ktorí ho označujú za zradcu a najradšej by ho videli mŕtveho. Nuž aj takéto príbehy občas napíše život sám.

  • 19. 2. 2017 18:50

    ivoszz

    Fascinuje mne ta demagogie, se kterou se v poslední době zvýšeně pracuje. Ten poradce přece nebyl odvolán za to, že si telefonoval s velvyslancem, ale za to, že lhal o obsahu toho telefonátu. A odvolal ho sám Trumph, mohl ho přece podržet, stejně si z novinářů nic nedělá.

    Podobná falzifikace tady byla např., když se řešil impeachment Clintona. Media u nás to prezentovala, že prudérní američané nesnesou prezidenta, co má milenecký poměr. Ale Clinton byl stíhán za to, že pod přísahou lhal, že k ničemu nedošlo.

  • 20. 2. 2017 4:30

    hugochavez (neregistrovaný)

    "Clinton byl stíhán za to, že pod přísahou lhal, že k ničemu nedošlo"
    nakonec se z toho ale vyvliknul.....
    a nebyl sam, sef rozvedky Clapper lhal taky, pod prisahou a jeste pred celym Kongresem
    https://www.youtube.com/watch?v=ZbZt1zLQ11E
    kazdej jinej by sel sedet za lhani pod prisahou+obstruc­tion of justice+vydani falesneho svedectvi, tento pan vsak vesele doslouzil jako nejvyssi sef tajny sluzby a sam dal vypoved az s nastupem Trumpa (protoze vedel ze ten by ho stejne vykopnul)
    Cili takto funguje US justice.
    Ten kdo lze funguje vesele dal a ten kdo rekne pravdu o nezakonnostech je na uteku.
    tzv. dvou-rychlostni americka spravedlnost = jedna pro ty co maj vysoky postaveni anebo $ a druha pro beznej plebs.
    Je kouzelne ze zrovna takovato zeme chce jinym zemim kazat moralku a exportovat jim svuj model demokracie.....

    Ovsem zda se, ze lhani pred US Kongresem se stalo tak nejak narodnim sportem :o)))
    https://www.youtube.com/watch?v=bSTX7ZsX02U

    Pokud jde o odvolani Flynna, je naprosto evidentni ze v USA probiha otevreny boj tajne sluzby proti prezidentovi.
    Krome toho ze sledovali Trumpovo blizkeho kolegu a zrejme ho i odposlouchavali aby pak "compro" mohli pouzit proti nemu, se v mainstream mediich objevuji zpravy CO si rikal napr Trump kdyz si telefonoval s Putinem. Vzhledem k tomu ze u takoveho rozhovoru neni budto nikdo pripadne jen VELMI omezeny pocet lidi nemelo by byt tezke zjistit kdo to "vynasi" To se ale nepodarilo, takze budto podobne zpravy jsou bohapusta lez (coz by u mainstream presstitutu tolik neprekvapilo) anebo CIA napichla rovnou white house a ma "usi na drate" a pak to profiltruje/pou­pravi a posle "spriznenym mediim" a tito "uzitecni debilove" to pak rozmazavaj v mediich.....coz je 1 z duvodu proc Trump s touhle verbezi nechce mit nic spolecnyho a svoje priznivce oslovuje pres Twitter.....
    Trumpovi se tak nelze divit ze odmitl ochranku od tajnych sluzeb a ponechal si lidi co kolem nej byli jeste v dobe kdy byl civilni osoba. Nekolikrat sam rekl ze tajnym sluzbam neveri- a vzhledem k tomu co se kolem nej deje je to dost pochopitelne.

  • 20. 2. 2017 4:36

    hugochavez (neregistrovaný)

    BTW - ten ruskej barak ze kteryho Hussein Obama jeste nez za sebou zavrel dvere stacil vyhazet ty rusky diplomaty vcetne veskeryho personalu, kuchare i hajzlbaby -ten bude Rusum hodne dlouho trvat nez ho odvsivej, protoze nepochybuju ze kdyz je tak hezky a dlouho prazdnej ze jim tam emericky soudruzi nenainstalovali nejaky ty stenice :o))))))

  • 22. 2. 2017 2:52

    hugochavez (neregistrovaný)

    jen na doplneni-odposlouchavani Flynna a nasledne "leaks" toho o cem mluvil s ruskym ambasadorem mainstream mediim je trestny cin, takze jsem velmi zvedav jak zapracuje sef FBI Comey aby ucinil spravedlnosti za dost, vysetril te bordel a viniky potrestal :o)))) o Flynnovi samotnem uz rekl ze nebudou vznesena zadna obvineni (takze se vlastne nic nestalo a veskera fake-news-media ktera Flynna pomalu chtela veset za vlastizradu by se mu mela jit omluvit :o))))
    Tady to glosuje GG +srovnava s podobnymi excesy v minulosti
    https://www.youtube.com/watch?v=_GvVQLXJZLA
    zajimava je ta informace ze Trump chce provest jakousi proverku tajnych sluzeb, coz muze byt 1 z duvodu proc CIA kolem sebe tak kope. Obamu si vodili jako manaska a Clintonova se klepala kde by zas rozjela nejakej valecnej konflikt=to jim hralo do karet. Trump se svoji "mirovou politikou" se tajnym sluzbam rozhodne do kramu nehodi, a zbrojarum uz vubec ne.

  • 20. 2. 2017 3:47

    hugochavez (neregistrovaný)

    Aby sis udelal lepsi predstavu kdo za koho kope v Cesku ohledne tarifu operatoru:
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/mladkuv-urad-prosazoval-v-bruselu-drazsi-roaming-chtel-pomoc/r~c34e515ee9f311e69d89002590604f2e/?redirected=1487554221
    cili veta v clanku "Ministr průmyslu a obchodu navrhl novelu zákona o telekomunikacích, která by měla posílit práva spotřebitelů." je opravdu usmevna :o)

    Podle me je Mladkovi jasny ze v pristi vlade nebude, a s nejvetsi pravdepodobnosti ani v parlamentu takze nosi vodu o 106 pro operatory aby si vyslouzil nejakej ten teplej zaprdenej kancl.

    Jinak ten blabol o vydani Snowdena je zrejme jen zbozny prani nejakejch debilu z US mainstream media, pripadne sulinu ze CIA nebo podobnyho spolku ktery jim to na zakazku/za uplatu vnutili.
    Myslel sem ze na bulvar ma v Cesku monopol Blesk a podobny sracky a ze Root.cz nezverejnuje vylozeny kraviny.....
    Kdyby pisatel clanku zapojl aspon minimalne svuj vlastni mozek, vypnul zvanily na CT1 a drobet se porozhlidnul co se deje v USA/po svete tak by urcite slepe nepapouskoval zvasty typu "Rusko prý zvažuje, že Spojeným státům vydá Edwarda Snowdena. Uvedl to server NBC News s odkazem na zdroje z amerických tajných služeb"
    Jednak je tam obligatni sluvko "pry" cili vime hovno a za nic nerucime, a puvodcem zpravy je (jako obvykle) "nejmenovany zdroj z blizkosti tajnych sluzeb" =cili stejny jako by to rekla sousedovic Zofka.
    Nakonec velmi vtipne tyhle "zaruceny zpravy" glosuje (s vyrecnosti sobe vlastni) Glenn Greenwald v tomhle intervew:
    Glenn Greenwald on the Trump memo, the CIA and Russia - BBC Newsnight
    https://www.youtube.com/watch?v=QwobebBEMzY
    (je dobry si vsimnout neskutecnyho chovani ty zensky od BBC, ta musi bejt pribzuna s Tvaruzkovou z CT1)
    What Impact Will Trump Presidency Have on Freedom of Edward Snowden & Julian Assange?
    https://www.youtube.com/watch?v=v1kPL1E6v9M
    Divim se ze autor clanku vesele napise: "(Trump) .... prohlásil, že (Snowden) je zrádce a zasloužil by smrt.........­.......Rusko nedávno Snowdenovi prodloužilo azyl až do roku 2020. V roce 2018 by Snowden teoreticky mohl požádat o ruské občanství" a zaroven pisateli nedojde mu ze podle platnych meznarodnich umluv ma zadatel narok na azyl pokud by mu v jeho domovine hrozi muceni ci smrt (ci ..... dalsi vyjmenovane duvody).....
    Cili Rusove Snowdenovi prodlouzili azyl aby ho nasledne darkove zabalili a poslali na Guantamo aby si uzil waterboarding...?? Rusove nejsou padli na hlavu a rozhodne nechteji ztratit pred svetem tvar jako "ochranci lidskych prav"
    Navic Snowden nekolikrat sam rekl ze je pripraven se vratit do USA a stanout pred soudem pokud mu vlada zaruci "fair trail" a bude se moci obhajovat. Na to mu US gov odpovedel ze jedine co muze zarucit je ze ho "nebudou mucit" :o)))
    Vzhledem k povaze pripadu a platnym zakonum Snowden NEMA NAROK na verejne projednani pripadu a verejnou nezavislou porotu, a zaroven vzhledem k utajovanym skutecnostem v pripadu nemuze otevrene o spouste vecech mluvit=to by mu vyneslo dalsi tvrde paragrafy.
    Cili moznosti kdo by ho moh' soudit moc neni-zrejme by to byl onen nechvalne prosluly tajny FISA court, kde soudci maji sice "security clearance", ovsem co jsou skutecne zac je slyset v teto prednasce od Chief Research Officer at F-Secure:
    Living in a surveillance state: Mikko Hypponen at TEDxBrussels
    https://www.youtube.com/watch?v=lHj7jgQpnBM
    Snowden je tedy momentalne v nejvetsim bezpeci prave v Moskve. Je jasny ze bez ochrany od FSB by uz byl davno mrtvej i tam. Nebo si snad nekdo mysli ze v Rusku nerejdi lidi od CIA a nedostali "ukoly"??
    Pro Rusy je schopnost ochranit na svym uzemi cloveka po kterym pasou vsichni agenti USA otazkou prestize.

    To Assange takovy stesti nema. Pokud by se skutecne v Equadoru vymenila vlada a nastoupil tam ten typeq co mu chce zrusit azyl, byl by to dost velkej problem.

  • 20. 2. 2017 4:56

    Sten (neregistrovaný)

    Úmluva o právech uprchlíků se nevztahuje na možné soudní procesy. Rusko ho klidně může vydat již dnes, pokud se USA zaručí, že jej nepopraví (což je podmínka ECHR, tedy např. i všech extrakcí z EU, nikoliv UNHCR).

    Snowden nemůže skončit na Guantánamu, protože má americké občanství, a to mu ani Trump nemůže vzít, dokud nebude mít jiné.

    Snowden údajně odmítá spolupracovat s ruskými tajnými službami. Tedy se pro Rusko ukázal prakticky bezcenný, a navíc by akutní hrozba vydání mohla být velmi silný tlak jej ke spolupráci donutit. A také záleží, co nabídnou Američani, třeba taková výměna Snowden za uznání anexe Krymu by pro Putina mohla být až neodolatelná.

  • 20. 2. 2017 7:37

    BobTheBuilder
    Stříbrný podporovatel

    Ano, kdyby o Snowdena v USA stáli. Takto si užívá moskevské svobody, k ničemu novému se stejně nedostane a co věděl, to zveřejnil. A muset žít v Moskvě, to možná pro amerického mládence není žádná výhra. Jeho předchůdci se, pokud o jejich osudu víme, zpravidla uchlastali.

  • 20. 2. 2017 13:41

    Sten (neregistrovaný)

    Opravdu myslíte, že ty sankce (a kontrasankce), které stále ještě silně podlamují ruskou ekonomiku a způsobují problémy Putinovým spolupracovníkům, ho nezajímají? Ale no tak…

  • 20. 2. 2017 18:37

    j (neregistrovaný)

    jj, ten je z toho celej spatnej, az kvuli tomu ani spat nemuze ... stejne jako nesmrtelnej Fidel ... Ve skutecnosti se vsichni sice tvarej, jak drsny sankce na Rusko delaj, ale vesele s nim dal obchodujou. Pricemz kdyby prislo na vec, tak co myslis, kdo vymekne driv, Rusko se svym plynem bez penez, nebo Evropa s penezma ... bez plynu.

  • 21. 2. 2017 6:44

    Sten (neregistrovaný)

    To, že rubl padl na půlku hodnoty, byla zřejmě jen náhoda. A to, že najednou Rusko začalo krotit svoje vojáky … ehm, dobrovolníky na Donbasu určitě taky.

    Rusko. Docela jasně. Putin si sice hraje, jak je Rusko silné, ale jen nedávný výkyv ceny ropy se na ruské ekonomice podepsal dost výrazně, zatímco zavření kohoutků v roce 2006 a 2009 evropskou ekonomiku nijak výrazně neovlivnilo. Evropa může získat plyn jinde, kdyby na to došlo (a získávala, když na to došlo), závislost na ruském plynu není tak velká. Už teď dováží EU skoro dvakrát víc plynu z Norska než z Ruska, nedávno začal dovoz LNG z USA a Alžírska, Británie začala frakovat a zvyšuje těžbu… Tohle není ropa z Perského zálivu, bez které se prakticky nejde obejít. Rusko naproti tomu má docela velký problém sehnat jiné trhy, pro Čínu je příliš drahé a pro další velké trhy (Indii, Brazílii, Afriku) příliš špatně dostupné.

  • 21. 2. 2017 19:32

    j (neregistrovaný)

    jj, tovizejo, treba ten plyn dovezem po mori, zejo ... na nic totiz nedoslo, protoze rusko ve skutecnosti nezavrelo kouhoutky do EU ale na ukrajinu. Paac ukrajinci kradli a neplatili plyn, pricemz ted jim ho prosychr plati eu ...

    Realne pak doslo maximalne k omezeni dodavek, vzhledem k tomu ze kazda trubka ma nejakou kapacitu. Kdyby putin realne plynovody zavrel, tak sice zustane bez penez, ale po 3 mesicich by se cela eu slozila jak domecek z karet.

    Tady mas soudruhu jednu z mnoha map https://zpravy.aktualne.cz/mapa-potrubi-plynovodu-a-ropovodu-v-evrope/r~i:photo:232771/r~i:article:653477/?redirected=1487701550 ... a voiala, vse vede ... z ... ruska. A pokud si racis vsimnout, tak je tam i jedna trubka ktera pres ukrajinu nevede. A ta normalne fungovala. Respektive spis nenormalne, protoze se vyuzivala na 100%.

    Pricemz prave proto ze je jedna, sou tam naznaceny i planovany trasy pres balt pripadne turecko. Ovsem... opet do ruska.

  • 21. 2. 2017 21:10

    Sten (neregistrovaný)

    Po moři ho nejen dovezeme, on se už dováží z Nigérie, Kataru a nedávno (po zrušení embarga na vývoz) i USA.

    Těch tří plynovodů z Norska a jednoho z Alžírska (TransMed) sis nevšiml, že? Dále třeba Británie a Nizozemí plyn těží (takže tam neuvidíš čáru pryč) a Německo má obrovské rezervy, které se jim momentálně nevyplatí těžit, ale jsou tam.

  • 22. 2. 2017 5:43

    hugochavez (neregistrovaný)

    @Sten
    "nedávný výkyv ceny ropy se na ruské ekonomice podepsal dost výrazně, zatímco zavření kohoutků v roce 2006 a 2009 evropskou ekonomiku nijak výrazně neovlivnilo"

    Muzu te ubezpecit ze kdyz cena ropy spadne ze $150 za barell na $50-$60 tak to zahejbe naprosto s kazdou ekonomikou. Venezuela v podstate zbankrotovala, tady v DK jim to solidme naborilo rozpocet a dokonce i v Saudsky Arabii zacli skrtat vydaje....

    Cim vic ropy ta ktera zeme tezi tim vic to pociti- a Rusko je megaexporter.
    Navic nema diverzifikovanou ekonomiku takze pohyby komodit ho bolej o to vic.
    To Rusum ale nebranilo aby jejich centralni banka neskoupila rekodrni mnozstvi zlata na svetovych trzich ;o)

    "zavření kohoutků v roce 2006 a 2009 evropskou ekonomiku nijak výrazně neovlivnilo"
    Musis rict taky druhou pulku pravdy= ze s ekohouty zavrely "jen na chvili" a ze Ceska republika ma strategicke zasoby plynu na cca 3mesice. Cili kdyby Putin zavrel kohouty uplne, CR muze jeste 3 mesice vesele fungovat nez pujde do kolen. Nemci maj zasoby tusim na 1/2 roku. Hodne maj Holandani ktery si na "vyrovnavacich zasobnicich" postavili zivnost.
    Jenze nejde jen o plyn- kdyz odstavis ropovod tak prvni "zavre kram" slovenskej Slovnaft, vzapeti rafinerie v Kralupech n/V a CheZa v Litvinove kde krome hromady ruznejch plastu ktery jdou do cely Evropy rafinujou taky benzin do ceskejch pump. Ty maj zasoby jen na par tejdnu protoze ropa se neda stlacovat jako plyn.
    Plynem se vicemene topi kdezto na ropu jede cela nase civilizace. A uz vidim jak pomaly tankery z nestabilniho blizkyho vychodu nebo z druhy strany zemekoule nahradej v dodavkach natlakovanou rouru z Ruska ktery je "za rohem"
    To je naprosta utopie. Stejna utopie jako ze nemeckej prumysl pojede na vetrniky na Baltu. Svoje jaderny elektrarny odstavujou ale o to vic elektriky kupujou z Ceska - jaderny elektriky samozrejme. A protoze poptavka urcuje cenu, tak si za tenhle zelenej nemeckej experiment cesky obcani hezky priplatej. a to nemluvime o tom jakej neskutecnej bordel delaj v prenosovy soustave ty proudovy narazy kdyz na Baltu najednou zafouka........ Cesi si kvuli ochrane vlastni site museli koupit za par mega naky vyrovnavaci pazmegy, a protoze maj vladou jakou maj tak se ani neodvazej Nemcum poslat ucet.....za ty <!>viny co vymejslej.....

    Dasi utopie je dovoz bridlicovyho plynu z USA. Krome toho ze by stal vic nez dvojnasobek oproti soucasnym cenam, rychlost dovozu pres ocean lodi nemuze nikdy konkurovat roure pod zemi.
    Samozrejme ze je to zbozny prani americkych soudruhu a mozna proto vyrobili ten bordel na Ukrajine + sankce a "ruskou hrozbu" = s nepritelem se prece neobchoduje= proti nepriteli je potreba se vyzbrojovat!
    Napr tim ze se utrati za americke zbrane minimalne 2% HDP ;o)
    A plyn se bude kupovat od "spojence"...­........od ochrance Evropy :o))))) za dvojnasobek!

    Ohledne frakovani, ve Francii ho zakazali, nacez francouzsky firmy prilezly sem do DK a chtely delat "pruzkumny vrty" nacez to zakazali i tady. V UK to zakazou urcite taky akorat si musej pockat na prvni velkou ekologickou katastrofu, protoze v UK vladne tvrdsi kapitalismus. V USA uz maj ted firmy na krku zaloby od lidi cose jim zacly sesouvat baraky, frakovani totiz zpusobuje casto lokalni zemetreseni. Nehlede na to ze do podzemi pod tlakem vhanis chemikalie ktery muzou snadno zkontaminovat spodni vody. Takze tahle frakovaci pohadka tak jak rychle zacla muze taky rychle skoncit a postavit na tom svoji energetickou politiku muze jen magor............ci blbci z EU.

    Na zaver trochu grafiky
    https://zpravy.aktualne.cz/mapa-zavislost-nekterych-evropskych-zemi-na-ruskem-plynu/r~i:photo:231712/r~i:article:626363/

    jake firmy vozej do EU ropu:
    http://img.e15.cz/img/11/full/2993944_.jpg

    + pokec ohledne zavislosti na rope
    http://www.kurzy.cz/zpravy/366724-evropska-zavislost-na-ruske-rope-v-kostce-12-zemi-bere-vice-jak-50-plynu-z-ruska/

    a takhle se pro zmenu stavej tunely :o))))
    http://imgur.com/gallery/BfEww

  • 22. 2. 2017 5:53

    hugochavez (neregistrovaný)

    pro uplnost:
    "Plynový terminál Corpus Christi LNG, patřící Cheniere Energy, je jedinou perspektivní smlouvou pro dodávku zkapalněného plynu do Evropy. Nejdříve v roce 2018 by měl začít dodávat 7,3 miliardy m3 plynu ročně, což je přibližně 1,7 % evropské poptávky.
    http://oenergetice.cz/plyn/zavislost-evropy-na-ruskem-plynu-je-nevyhnutelna/

    takze asi tak

  • 22. 2. 2017 5:57

    hugochavez (neregistrovaný)

    "Evropa bude stále závislá na ruském plynu. Ne proto, že by energetická unie EU byla stále daleko od jednotnosti o kterou se snaží, ale především proto, že ostatní alternativy momentálně nedávají smysl. Nasvědčuje tomu i fakt, že Centrica , vlastnící British Gas, prodloužila smlouvu o dodávkách plynu s britskou dceřinou společností Gazpromu Gazprom Marketing & Trading. Gazprom bude nyní dodávat do Velké Británie 4,16 miliard m3 plynu ročně nejméně do roku 2021, což představuje nárůst o 70 % oproti původnímu množství."

  • 22. 2. 2017 4:40

    hugochavez (neregistrovaný)

    @Sten
    "Úmluva o právech uprchlíků se nevztahuje na možné soudní procesy. Rusko ho klidně může vydat již dnes, pokud se USA zaručí, že jej nepopraví "
    Presne tak= Úmluva o právech uprchlíků se nevztahuje na možné soudní procesy.
    Coz znamena v praxi ze se posuzuje AKTUALNI SITUACE uprchlika/zadatele o azyl + to co mu aktualne hrozi v domovine anebo v zemi do ktere by mel byt vydan. Napr. i clovek ktery tady v DK nema pravo na politicky azyl ale prokazatelne mu hrozi ze pri navraceni do domoviny by riskoval muceni ci popravu tak automaticky ziskava "de-facto" azyl = casove omezeny ktery se prodluzuje s ohledem na ne/zmenu situace v domovske zemi.
    Tohoto ustanoveni zneuzivaji casto muslimsti emigranti v Nemecku kteri (za prispeni nemecke katolicke cirkve ktera ma uz radu let prazdne kostely) hromadne prechazeji na krestanstvi a pak u azyloveho rizeni tvrdi ze jim pri navratu do domoviny hrozi smrt, v cemz ani nelzou protoze kdyby takoveho "konvertitu" dostali do paratu ISIS tak mu nejen s radosti useknou hlavu ale zrejme by ho komplet nasekali celeho jako salam na jemne platky....

    Pokud jde o Snowdena zarucili mu akorat (udajne a nikdy sem neslysel KDO konkretne) ze ho nebudou mucit, ze by mu neudeli "radny" proces aby ho pak jako vlastizradce "radne popravili" to mu neslibil nikdo.
    O tom ze by nemoh dostat dozivoti taky nepadla zminka.
    Uvazime-li ze Manning dostal za pomerne kraviny EXEMPLARNICH 35LET zatimco Chenney jezdi po autogramiadach, Rumsfeld porada prednasky a Bush hraje golf tak dost dobre nechapu Snowdena jak muze mluvit o nejakem fair-trial pro nej v USA.......

    "Snowden nemůže skončit na Guantánamu, protože má americké občanství, a to mu ani Trump nemůže vzít, dokud nebude mít jine"
    Ano to je teoreticky pravda, ale osobne bych na to prilis nesazel. Realita je casto od te "oficialni podle prava" dosti odlisna= to ze US gov si v pripade potreby s platnymi predpisy ci mezinarodnimi dohodami flexibilne vytre (_!_) predvedli uz nekolikrat, napr. US gov nesmi vrazdit americke obcany, ovsem kdyz se vypusti drony tak holt litaj trisky, takze to par lidi co PROKAZATELNE melo US pas odneslo. A protoze se to stalo nekolikrat v ruznych casech tezko to slo svest na "chybu lidskeho faktoru", obzvlast kdyz kamery ktery maj drony v ty kouli na spodku jsou tak high-tech, ze dokazou na nekolik km cist SPZ na autech anebo urcit jestli si typeq na ulici vytah z kapsy krabicku Marlboro anebo Camel.....
    Zda se taky ze US gov uplatnuje neco na zpusob "kolektivni viny"= nedavna episoda kdy drony zabili nejdriv nakyho vysokyho posuka z ISIS (tusim Al-kawi se jmenoval), nasledne jeho 17tiletyho syna a ted pred par dny jeho 9tiletou dceru....... Co si pamatuju tohle delali Nemci = kdyz byl fotr odbojar tak vyvrazdili celou rodinu.
    Jiny priklad specifickeho pristupu USA k mezinarodnim umluvam je dobre videt ve filmu
    Snowden's Great Escape: A Documentary
    https://www.youtube.com/watch?v=8-q_iJD0NhU (o invazich do ruznych zemi proti vuli mistniho lidu pak ani nemluve)
    BTW ke konci tam mluvi sef NSA Michael Hyden, coz je pan ktery se proslavil mimo jine timto vyrokem https://uloz.to/!zMrg7Z7ocywc/qmvr8wqxaz4kribqzaewcez64p9kgxxrvdt1gx5egdhs8d-jpeg
    coz je poeticke zejmena vzpomeneme-li si na Obamu jak se bil v povadla prsa a opakoval "nobody is listening to your phone calls-we just collect metadata" :o))))

    mimochodem na Quantanamu skoncili taky lidi u kterych se po letech zjistilo, ze pro Amiky fungovali jako informatori v mistnim prostredi- takovej bordel a paranoiu "z nepritele" tam maj.

    "(Snowden) ... se pro Rusko ukázal prakticky bezcenný, a navíc by akutní hrozba vydání mohla být velmi silný tlak jej ke spolupráci donutit..."
    Snowden dokud bude poradat ty svoje prednasky a pranyrovat nesvary US gov tak bude pro RF velmi cenny, navic od nej jako rodileho Americana navic znaleho systemu "zevnitr" zni kritika mnohem verohododneji nez kdyby to delali sami Rusove= pak by to kazdej shodil ze stolu jako propagandu :o)

    Pokud by Snowdena chteli nutit ke spolupraci, udelali by to uz pred 3mi roky kdyz drepel skoro mesic v tranzitu na Seremetjevo. Za prve hosi od FSB si urcite umi o informace rict "tak ze se to neda odmitnout" a za druhe zalezelo ciste jen a jen na Rusech jak dlouho v tranzitu zustane, taky tam moh' pobejt par let.
    Osobne si myslim ze nejakou formu dealu spolu udelali. Ze jim dal co mel a rekl to co vedel. Kolik z toho byla pro Rusy novinka by me samotnyho zajimalo :o))))
    Je dost dobre mozny ze klicovy lidi NSA s krytim v Rusku v tech jeho materialech uz nebyli-stalo by je to totiz automaticky zivot a to si Snowden jako byvaly agent CIA v Japonsku musel dobre uvedomovat. Sam casto rad zduraznuje ze diky jeho leakum NIKDO o zivot neprisel....
    Je taky evidentni ze NEBYL ruskym spionem tak jak se mu rado v USA podsouva, protoze kdyby byl tak z HKG odleti soukromym tryskacem rovnou do Moskvy a nebude se nervovat nekde v HKG na letisti, pak se placat v economy class a pak mesic campingovat na dalsim letisti. Na druhou stranu z filmu je dost patrny ze Cinani mu dost pomohli........a z prirozeneho altruismu to rozhodne nebylo :o)

    "výměna Snowdena za uznání anexe Krymu by pro Putina mohla být až neodolatelná"
    Rekl bych ze nahlizis veci ocima typickyho Evropana, zapominas ze Rusove jsou preci jen z jineho testa ;o)
    Jedna z ruskych vlastnosti je ze se nebudou pred nikym plazit ani kdyby meli zrat hlinu..........
    porovnani s mentalitou nekterych evropskych narodu si udelej sam ;o)
    Krym Rusove povazuji za svuj a drtiva vetsina mistnich s tim problem nema -tim spis ze mluvi rusky- navic si financne dost pomohli, protoze Kyjev jim zapominal casto posilat duchody ci st.zamestancum platy.
    Pro Putina je ale Krym jako strategicky dulezite uzemi draze vykoupene, uz ted i dal do budoucna to bude velka ekonomicka zatez pro ruskou statni kasu, zaroven je Krym zranitelny, coz se ukazalo kdyz jim Ukrajinci vyhodili do luftu vedeni elektriky ci zavirali prisun vody.....

  • 22. 2. 2017 6:52

    hugochavez (neregistrovaný)

    @hawran
    "Divim se ze autor clanku vesele napise: "(Trump) .... prohlásil, že (Snowden) je zrádce a zasloužil by smrt.........­....... a zaroven pisateli nedojde ze podle platnych meznarodnich umluv ma zadatel narok na azyl pokud by mu v jeho domovine hrozi muceni ci smrt (ci ..... dalsi vyjmenovane duvody).....

    dodavam ze text v clanku znel:"Rusko prý zvažuje, že Spojeným státům vydá Edwarda Snowdena. Uvedl to server NBC News s odkazem na zdroje z amerických tajných služeb. Mělo by jít v uvozovkách o dar novému americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi, který se ke Snowdenovi vyjadřoval ještě ostřeji než většina amerických politiků a prohlásil, že je zrádce a zasloužil by smrt."

    a ted mi rekni hawrane_diskuze co na tom nechapes??
    ty veci ktery tam pisatel clanku uvedl se proste navzajem vylucuji.

    Ja chapu ze kdyz se nekdo vyjadruje pouze emotikonama ci kratkou holou vetou tak souveti rozvite pripadne 2 za sebou mu muzou delat potize pri pochopeni psaneho textu, ale zas vidim ze zmena medikace ti evidentne prospela= dneska si dal dohromady 2 slovy DVE nebojim se rict rozvinutejsi vety a jako bonus si dokazal pridat i link! ten mi sice nic neukazal ale oproti drivejsku posun znacny!
    Jsi na dobre ceste!
    a protoze nemam po ruce piskot tak ti dam aspon link na rozhovor se Snowdenovo US advokatem :o)
    je tam par dobrych postrehu tak to ber jako soucast terapie ;o)

    https://twit.tv/shows/triangulation/episodes/268?autostart=false

  • 19. 2. 2017 13:59

    LDAS (neregistrovaný)

    Tyto blokace jsou opravdu vtipné... Na dark už vymysleli jak to celé obejít bez žádného zádrhelu...
    Za to, že Snowden má koule bude pykat... Je mi toho kluka líto, protože ukázal hnusnou stranu USA (v minulosti rok 2006 byl jeden člověk (od toho roku nejsou informace, takže je mrtvej (co ukázal jak se zacházelo s japoncemi za dob války, bylo to stejné jako v německu se židama...) a má za to jít sedět, nebo mu chtěj sťatnout hlavu...
    Držim mu palce (má ještě možnost utéct do Karibiku a nejménované ostrovy, kde se pravděpodobně vše převede - pirátský ráj).

  • 19. 2. 2017 16:51

    Jarda_P

    v minulosti rok 2006 byl jeden člověk (od toho roku nejsou informace, takže je mrtvej (co ukázal jak se zacházelo s japoncemi za dob války, bylo to stejné jako v německu se židama...) a má za to jít sedět, nebo mu chtěj sťatnout hlavu...

    Zdroj? Pokud vim, byli Japonci v USA za valky v koncentrakach, ale ty byli ponekud luxusnejsi, nez ty, ktere meli Nemci pro Zidy. A ti, kteri to prezili, nemluvi o masove likvidaci a krematoriich, ktera jela na tri smeny.

  • 19. 2. 2017 21:57

    Jarda_P

    Ano, to problem byl. Ona ostatne rada Zidu byli zase obcany Nemecka.

    Nicmene podle me dostupnych pramenu neni pravda, ze "bylo to stejné jako v německu se židama...". A Americani si po valce take sypali hlavu popelem a i nejake kompenzace se tusim konaly.

    Cili se tazi po zdroji toho "bylo to stejné jako v německu se židama...". Vzhledem k tomu, ze mam Americany rad jak pazdero v prdeli, urcite budu posledni, ktery by je obhajoval z ideologickych duvodu. Naopak, kdyz pro to budou patricne podklady, rad si kopnu.

  • 20. 2. 2017 9:02

    j (neregistrovaný)

    Jenze narozdil od tech skopcaku, amici ty koncentraky provozujou dodnes, a guantanamo neni zdaleka jedinej.

  • 20. 2. 2017 14:29

    Jarda_P

    To uz je ale jina historka. Ta o silici degeneraci americke spolecnosti, jak jsme mohli pozorovat po valce a ktera se zrychlila tak nekdy s nastupem toho mamlase Reagana.

  • 20. 2. 2017 2:39

    hugochavez (neregistrovaný)

    ano- a to statni tajemstvi bylo "porusujeme Ustavu USA +snad vsechny myslitelne predpisy, fizlujeme vsechno a vsechny vcetne svych spojencu a mezinarodnich organizaci vcetne dokonce i UNHCR"
    Internet povazujeme za svoji kolonii a podle toho se k nemu take chovame......

  • 20. 2. 2017 12:13

    Turi (neregistrovaný)

    ... a moc se v tom nelišíme od ostatních, s výjimkou těch, kteří
    1) internet prakticky nemají zavedený, 2) jsou moc malí na vybudování funkční šmírovací infrastruktury, 3) jsou v tom ohledu mnohem dál než my.

    Buďte trochu fér, pomůže to nakonec i vašemu osobnímu rozhledu :)

  • 20. 2. 2017 19:36

    Pavel Šimerda

    Ovšem je otázka, jestli je to pochvala nebo kritika, jestliže se US ve šmírování zase až tak moc neliší třeba od Číny.

  • 22. 2. 2017 7:09

    hugochavez (neregistrovaný)

    ano spravne je za 1) za 2) i za 3)
    Ja sem take nidky netvrdil opak. Je mi jasny ze vsichni se snazej fizlovat vsechny kolem v ramci svych (technickych) moznosti.
    Je tu ale preci jen maly rozdil: nikdy sem neslysel Izrael, Iran, Cinu ci nedej buh Rusy ze by poucovali svet o moralce a o tom co je "spravne anebo spatne"
    Ci ze by svet unavovali svymy zvasty o vlastni vylucnosti (American exceptionalis­m)........
    Tohle byla vzdycky parketa pokrytcu z USA.....

    Vetu "Buďte trochu fér, pomůže to nakonec i vašemu osobnímu rozhledu :)" jsem vubec nepochopil

  • 20. 2. 2017 12:19

    Turi (neregistrovaný)

    Z dosavadní zkušenosti s tím, jak v Rusku zacházejí s opozicí a s nepohodlnými novináři, bych tipoval, že až vydají Snowdena do USA, rovnou najmou někoho, kdo ho tam sejme nějakým spektakulárním, konspirativním způsobem (viz Litviněnko). Celý svět bude pohoršen, jak USA mordují své disidenty a i největší intelektuálové zapomenou na to, jak skončil Němcov, Politkovská a desítky dalších.