Joo. tak tohle je fakt dobra gameska. Obcas pekelne tezka, zvlast kdyz clovek chce ziskat ty nejlepsi zbrane :) Mam ale par pripominek:
>Ovladani
Staci zmenit rozlozeni klavesnice, coz je otazka minuty. Samozrejmne da se jit i dal, a tlacitka premapovat externe… konfiguracni utilitka to bohuzel opravdu nezvlada a navic je pro jeji spusteni pod linuxem i tak potreba wine.
>O co vlastne jde?
Klasika se ztratou pameti. ten robot ze zacatku ani nevi, ze je robot. Takze ten odstavec je peknej spoiler ~_~
>Kazda pohadka ma konec…
Nekolik koncu. Jeden je obzvlast tezky a uplne tajny. Vic nereknu, ale fakt to stoji za to ;)
>Pro nekoho moc silene.
Jo, tak s timhle jedine souhlas.
Kazdopadne hudba ze hry se dockala celkem slusneho remixu: http://kwix.shackspace.com/cavestory/index.html
Chytit zlatou rybku, přeji si:
- aby používání klávesnice QWERTZ způsobovalo impotenci
- nucená změna času (letní/zimní) způsobovala všem politikům úporné a dlouhotrvající průjmy
- jednotný balíčkovací systém pro všechny distribuce Linuxu
- jednotné umístění souborů po instalaci ve všech distribucích
To by ta malá smažka snad mohla zvládnout.
Nejen, ze nemci pouzivaj QWERTZ, ale oni neumej pouzivat QWERTY! Kdyz se snazej napsat napsat neco na klasicky QWERTY klavesnici, tak sou uplne ztraceny. Sem si rikal, co by delali, kdybych si nastavil ceskou klavesnici :).
A AZERTY je uplna silenost. Lidi by si meli konecne uvedomit, ze hranice mezi zemema sou dnes uz vicemene jen imaginarni a ze lokalizace prinasi vic problemu nez uzitku…
Pokud se vám v GNOME stane, že hra ingnoruje přepnutí rozložení klávesnice na QWERTY (a stále používá QWERTZ) je řešení následující:
Nejspíše máte (jako já) v okně nastavení klávesnice nastaveno v seznamu více rozložení, mezi kterými přepínáte. Důležité je aby QWERTY rozložení bylo v tomto seznamu NA 1. MÍSTĚ, potom ho bude hra používat (dokonce pak ani nezáleží, že máte přepnuto na jiné rozložení).
Tohle chování (bug ?) je nejspíše způsobeno knihovnou SDL (použitou k portování hry na Linux), která používá právě 1. rozložení v seznamu. Podobné chování jsem zaznamenal i u ostatních her používajících SDL.
Uvedený postup jsem testoval pouze na svém PC (archlinux), nevím jestli se toto chování projevuje i v ostatních distribucích.
Musim pripojit svoje ovace na tento vytvor japonskeho tvurce Pixel (nejedna se pokud vim o skupinu vice lidi ale pouze o jednotlivce).
Hral jsem ji pred nejakou dobou a uchvatil ame snad na vsech urovnich
- perfektni pixelartova grafika, portrety postavicek v dialozich v manga stylu
- chytlave osmi bitove zvuky a hudba
- uzasna hratelnost, dostatecna delka, nekolik ruznych variant pribehu a konce
- rpg prvky, ziskavani zkusenosti a ruznych typu zbrani
Nevim za co autor strhl jednu hvezdicku z hodnoceni, pro me je toto jedna z nejlepsich plosinovek co jsem hral a davam ji jednoznacne 5/5