Ja verim, ze cernobila fotka je vlastne vyfiltrovana primarni komponenta obrazu nekde na zadni strane sitnice.
A co vyfiltrovat primarni komponentu treba kdesi na hranici V1/V2?
http://ronja.twibright.com/primarka.jpg
Pride mi, ze ty kvetiny zmenily druh - jak kvety i listy maji jiny tvar, jakoby spoustu takovych drobnych penizkovitych listecku. Dokaze nekdo identifikovat, o jakou kvetinu se ted jedna?
Tyjo, to by fakt mohla byt pampeliska :) I kdyz ty listy jsou jine. Ja si nepamatuju, u ceho jsem tyhle male penizkovite listecky videl.
Ten dotaz ohledne cortexu a vlnove delky nejak nechapu :(
No pride mi rozhodne zajimave, ze se takhle nejakym filtrem da zmenit druh rostliny :)
To je Chryzantéma ty voe. Pampeliška Gibsova je narážka na Gibbsův phenomenon (overshoot, undershoot) — nemáš dokonalý filtr a změna druhu je jen nízká frekvence + vysokofrekvenční speckling.
>Ten dotaz ohledne cortexu a vlnove delky nejak nechapu
No já zas nepochopil primární komponentu. Primární obrazová složka je jasová složka (je v ní zakódováno největší množství informace) tudíž nechápu jak může být filtrována na zadní straně sítnice, když je pohlcována tyčinkami na skotopickou vizi. V1/V2 = PVC a EVC, ne?
Ja se citim nerespektovan a nepravem kritizovan kdyz rikas "nemáš dokonalý filtr a změna druhu je jen nízká frekvence + vysokofrekvenční speckling."
Primarni komponentou myslim primarni komponentu v kontextu PCT (principal component transform). Jaqk to tak chapu, ta se v mozku dela vsude mozne. No a tohle je zrovna jedna co se dela nekde na predelu V1/V2. Ano primary visual cortex a EVC-tim myslis asi tu dalsi navazujici oblast ne?
A už jsi někdy viděl 100% české pracovní prostředí? I na Linuxu mám zkušenosti, že se ti míchá čeština s angličtinou. Osobně jsem i velmi litoval, že jsem si kdysi koupil české Windows XP. Nic dobrého to nepřineslo, něco bylo české a něco anglické.
Když si v Linuxu nastavím US locale, tak mám vše jednotně anglické, až na Varicad, který ti moulové v Česku prodávali v české lokalizaci (fakt by mne zajímalo, kdo o to stojí).
To si mám jako instalovat české lokalizační soubory jen proto, abych si mohl čas od času přečíst nějaký článek? Snad když píší článek, uvedu vše anglicky a za lomítko (do závorky) i český termín, pro exoty, používající českou lokalizaci (alespoň tak se to ve slušných příručkách dělá).
Pro "pocitacove" lidi, kteri alespon stupinek nad "beznym uzivatelem" je proste anglictina ve vsech smerech lepsi. Ve vsech.
Viz (povinne cteni - sice se tyka programovani, ale pro grafiku to plati take):
http://www.codinghorror.com/blog/2009/03/the-ugly-american-programmer.html
To jsem vicemene pochopil - ale i z meho pohledu jste (mezi IT-lidmi) vyjimka. Navic jsem stale presvedcen, ze anglicke prostredi MA vyrazne vyhody a to i pro zacatecniky (precetl jste si ten clanek? Jeff Atwood neni uplne hloupy clovek..).
Abych byl konkretni:
* naprosta vetsina vsech navodu na netu je v anglictine. Pokud budu mit v nejakem navodu napsano "open Edit->Preferences->Tool options" a budu mit Gimp v anglickem locale, tak navod muzu ROVNOU pouzit, i kdyz je moje anglictina znacne chatrna.
Pokud budu mit Gimp cesky a neumim dobre anglicky, mam problem
* stackoverflow (stackexchange...) je v anglictine, coz znamena, ze pokud se zeptate, trebaze lamanou anglictinou na spravne nastaveni v "Edit->Preferences->Tool options", tak vam lide z celeho sveta mohou odpovedet. (A prekvapive odpovi opet anglicky, pro anglicke menu/settings/..)
* anglicke pocitacove vyrazy jsou nekdy uz i 50 let "zazite" a prestoze jsou mozna podivne zvolene, kazdy jim rozumi. Jak uz zde bylo zmineno, ruzni prekladatele celeho sveta se snazi prijit s dobrym prekladem, ale at uz proto ze prekladaji bez kontextu, nebo bez dostatecne znalosti anglictiny, nebo dokonce bez dostatecne znalosti IT, vysledek je vzdy castecne chybny a jakkoliv se to da napravit, brzy se objevi nova chyba.
..jenom jako takovy flame nakonec - libily by se Vam do cestiny prelozena klicova slova programovacich jazyku?
A pokud ne, zkuste aplikovat libovolne Vase argumenty pro ceske locales na pripad pocesteneho programovaciho jazyka..
Dávejte ty anglické varianty alespoň do závorky za české. Opravdu. U všech klíčových pojmů. A zejména tady na rootu. Tohle je podobné utrpení jako český dabing nebo ignorace standardních přepisů jmen a názvů z ne-latinkových jazyků - udržuje tu naši komunitku pěkne ve stádečku chráněném před cizáckými obzory.
Problém vidím ve značné nejednoznačnosti angličtiny. Prakticky každé anglické slovo může mít velké množství (frekventovaná i několik desítek) významů, takže z krátkého sdělení o několika slovech pouhou kombinatorikou dostaneš tisíce možností, z toho desítky (různých až protichůdných) smysluplných. A pak "hledej, Šmudlo!" co tím chtěl autor vlastně říct. Je-li návod v angličtině, tak mnohdy jako by nebyl vůbec.
Příklad: FORMICA.CZ, český návrhový systém plošných spojů, ale menu má anglické, tedy edit/place/wire, ale když potřebuji nápovědu, F1 a český help!!! Prostě geniální. Nedělá to problém při přechodu z anglických systémů a navíc je to použitelné i v zahraničí. Jen se přeloží uživatelská příručka.
jo a z výrazu =Když(a,b,c) místo IF(a,b,c) mne může trefit šlak!!!
Když jsem před 14 lety s Linuxem začínal, tak jsem byl takový kretén, že jsem si nastavil české locales. Přinášelo to však více komplikací, než užitku. Nikdy nebylo přeloženo vše, a když už, tak často mizerně.
Hlavně je to ale strašně nepraktické, protože nejvíc diskusních for, kde můžeš řešit problémy, je v angličtině, a drtivá většina jejich uživatelů používá anglické locales. Drtivá většina HOWTO, a návodů, zase v angličtině, pro uživatele s anglickými locales.
V dobách pravěkých (od vynálezu fotografie do cca poloviny minulého století, v lido-demo o něco déle) byla vnímána černobílá fotografie jako něco "normálního", zatímco barevná jako něco mimořádného (přestože se první úspěšné pokusy o barevnou fotografii datují před rok 1900 a kolorovaná černobílá fotografie existovala ještě dříve, dokonce byly kolorovány i daguerrotypie.
V současné době se barevná fotografie stala normou (už proto, že distribuce barevného a černobílého snímku po internetu vyjde na stejno), a černobílá fotografie se vrací někam tam, kde ji měli nasměrovánu jen Velcí Mistři. Tedy někam k exkluzívnímu a subjektivním vnímáním podloženému odrazu reality.
Tak jsem se to podle návodu pokusil udělat a nedokončil :( Mám tam spousty míst, kdy nevím co mám vlastně dělat, na jaké vrstvě mám zrovna pracovat, jestli použít první způsob a kdy už začíná jiná varianta a pak dále zase pokračuje původní.
Beru to jako začátečník, který podle tohoto návodu bude hodně tápat jako já. Chtělo by to přesnější popis včetně pojmenování vrstev, případně více natípaných snímků s postupem.
To by byl návod jen o fotkách. Zkuste nejprve použít nástroj Odstín a sytost, co sám zmůže. I já jsem v článku uvedl, že není vždy efektivní. Viz zůstala po odsycení pořád zelená ale po úpravě vyvážení jsem ji převedl na červenou, která snadno odstranit šla. Pak na řadu přichází vyvážení barev nebo rotace. Takové ty kritické barvy tím převedete do barvy blízké ostatním, které chcete odstranit. Vrstvy jsou zde jenom tři a jedna maska, nebojte se toho.
Obvykle mám rád barvy. Černobílé fotky opravdu jen málokdy. Co mně ale neskutečně irituje, je selektivní odbarvení. Taková to červené něco jak pěst na oko v černobílém. Když už člověk opravdu neví co s tím, vyrobí tohle. Vždyť v Photoshopu je to tak jednoduché... Brrrrr.
Můj názor.
http://ronja.twibright.com/polocernobila.jpg
Cernobila fotografie je vyhozeni 2 nejmene vyznamnych komponent obrazu.
Reknu tedy, ze polocernobila fotografie je, kdyz se vyhodi jen 1.
Mozek, na kterem je to simulovane, je kalibrovany na obrazky ze zivota chudeho Thajce v Udon Thani. Je podle me teda mozne, ze to vnima jinak nez Evropan. Maji tam spoustu cervene misto hnede hliny, baraky uvnitr typicky byvaji hnede misto bilych,
zvenku hnede misto sedych, a na zemi casto byva jeste cerveno-hneda hlina misto sediveho asfaltu.
Je mozne, ze ty barevne osy jsou pak pootocene.
Taky me napada, zda tahle zlato-oranzova barva nesouvisi s tou zlato-oranzovou barvou, s kterou spojuji Buddhu (sochy, roucha, a dalsi nabozenske predmety)
Pouzival jsem kalibraci z Thajska, protoze ty evropske obrazky mi prisly z hlediska jejich frekvencniho obsahu otresne neprirozene - same dlouhe, svisle a vodorovne cary.
> Cernobila fotografie je vyhozeni 2 nejmene vyznamnych komponent obrazu.
Není. Podíl jednotlivých barev na výsledném čb obrazu si můžeš vcelu libovolně nastavit. Můžeš dokonce nastavit i jejcih vzájemné interakce. Pokud použiješ i maskování, tak tyto efekty mohou být dokonce na různých místech obrázku různé (ale na tohle už je lepší ImageMagick než GIPM).
http://ronja.twibright.com/jen_barvy.jpg
Pro ty co nemaji radi cernobile fotografie - tady jsem z toho tu cernobilou fotku komplet vyfiltroval :) Zbyly jen barvy.
Prechazeji z toho oci. Co jsem cet je to tim, ze dekoder pohybu, na ktery se oci synchronizuji, je krmen vylucne cernobilym kanalem videni. Takze tento nema signal a oci se couraji.
Dle meho nazoru je zcela jasne patrne, ze cernobily kanal je na fotografii skutecne ten nejdulezitejsi - ze samotnych barev mi pride, ze moc videt neni, co na obrazku je.
Zrovna tohle mi prijde evolucne-logicke. Velkou vyhodu ma organismus, ktery umi detekovat odrazene svetlo vcetne smeru se ktereho prichazi. Rozlisovani vlnove delky odrazeneho svetla je vyhodou vyrazne mensi. Rozlisovat vlnovou delku aniz bychom zkouseli rozlisovat pritomnost svetla celkem nedava smysl. Ale k odpurcum cernobile fotografie (pokud se nejedna o umeni, na to ovsem clovek prakticky musi byti umelcem) bych se take pripojil, je to jako neokorenene jidlo (celkem presne: par lidi si vychutna originalni chut ingredienci, vetsine to nic nerekne).
No zajimave tvrzeni nebo nazor, ja ale z tech argumentu nevidim logickou podlozenost.
Dle meho nazoru je to proste tim, ze nase prostredi ma takovou statistickou strukturu, ze ten cernobily kanal je hlavni komponenta.
Kdybysme zili na planete, kde vetsina predmetu ma temer stejnou odrazivost a masivne se lisi v barve, tak si myslim ze bysme jako hlavni kanal vnimali tu barvu.