Znate nejaky slusny editor, kterym by bylo mozne upravovat pouze cesty v SVG tak, aby nebyl poskozen i okolni kod? Teoreticky by to mohl zvladat i Inkscape, ale ma s tim docela problemy - nekdy se treba cesta rozdeli na dve apod. Chtelo by to editor pracujici na trosku nizsi urovni, mozna neco jako Sketsa (ale ten ma jine problemy, vcetne pomalosti - holt Java :-)
Chtel bych se zeptat, zda formulaci "aby na sebe křivky hladce navazovaly" je myslena parametricka spojitost C1 (pripadne jaka spojitost je myslena)? A zda spojitost definuje norma?
Ano, jedna se o spojitost C1. Ta krivka je podle normy konstruovana nasledovne (budu popisovat kvadratickou krivku, pro kubickou se pouze pridava jeden ridici bod):
1. pocatecni bod krivky zname, jedna se o bod, ve kterem cesta aktualne skoncila
2. koncovy bod take zname, jde o bod zadany primo v prave zpracovavanem prikazu
3. potrebujeme znat jeste jeden bod - ridici (jde o kvadratickou krivku). Ten se ziska tim zpusobem, ze se zjisti poloha ridiciho bodu PREDCHAZEJICI kvadraticke krivky a tento bod je nasledne zrcadlen okolo pocatecniho bodu krivky (oba ridici body tedy lezi na stejne primce prochazejici pocatecnim bodem druhe krivky/koncovym bodem prvni krivky a jsou od tohoto bodu stejne vzdaleny)
Tim je dosazena totoznost tecnych vektoru obou navazujicich krivek, jde tedy o spojitost C1. Ovsem podle normy se takto navazuji pouze krivky stejneho radu, i kdyz by slo navazovat i kvadraticke krivky na kubicke ci naopak.
1. veta 6. casti: myslel jsem to tak, ze pomoci neracionalnich B. krivek neni mozne zkonstruovat presny kruhovy oblouk. V nekterych systemech (CAD/CAM) se proto misto B. krivek pouzivaji NURBS, ktere to umoznuji (+ dalsi veci, jako je tvorba offsetove krivky).