Lide jsou zvlastni tvorove. Uprime takova forma bezohlednosti a nadutosti se jen tak nikde jinde v prirode asi nenajde. Kazdy z vysoka kasle na to co obtezuje nebo vadi tem druhym, ze jim ty "moje zajmy" zneprijemnuji nejakym zpusobem zivot. Ale jakmile se zacnou priskrcovat kohoutky, najadnou ohleduplnost sama a vzor vstricnosti a zajmu. Nekdo s hodne zvracenym smyslem pro humor by to mohl povazovat i za komicke....
Mne vadi Google, ktery zahltil web agresivnim spehovanim, a pomalu jej nahrazuje korporatni siti, kde on bude rozhodovat, kdo na ni bude, a kdo ne, a za jakych podminek. Ches byt videt ve vyhledavaci? Chces byt zobrazen v prohlizeci? Chces existovat pro 80% vsech potencialnich navstevniku? Tak zaplat, penezi nebo daty o sobe i uzivatelich.
Souhlas. Je sice pravda, že přímo Google často nesleduje, ale dokud bude součástí reklamy šmírování, tak ji prostě budu zakazovat a to i při vědomí, že se toho šmírování takovým způsobem úplně nezbavím. Ostatně většinu reklam z části specifikace pro desktop bych klidně skousnul, pokud by tam to šmírování nebylo. Ale dokud se bude šmírovat ať už přímo nebo přes domény třetích stran, tak raději využiju rozházený web než šmírovací reklamu.
[fjfjf]
On byl tak i zamyslen. Snaha o neutralni glosovani ponekud ... pateticke situace.
Pokud te zajima muj nazor na reklamy samotne, tak na to, ze reklamy jsou cim dal tim vice agresevni a zahlcuji internet jsem upozornoval uz pred lety, kdy Petr Krcmar brojil proti pouzivani AddBlocku (a podobnych utilit).
Jeho postoj chapu, a jsem ochoten tolerovat reklamu do urcitych mezi. Ovsem ony meze se velmi sporne. Navic se mezi mnou (jakozto konzumentem) a poskytovatelem velmi tezko sjednavaji. Vetsinou to nikoho nezajima, bud ber i s reklama - at uz te serou sebevic, nebo nech bejt. Typycky cesky nenazrany postoj. Takze jsem zacal filtrovat stranky take, jako jedine mozne reseni. Druhe je na takove stranky vubec nelezt. Jenze to by znamelo v dnesni dobe internet vlastne vubec nemit.
Vyjimkou je treba zrovna root.cz, kde si mohu zvolit prispet na provoz serveru a za to jsem usetren vetsiny reklam. To mi prijde jako fer nabidka. A kdyz se se mnou jedna ferove, snazim se tak jednat i ja... Takze sponzoruji roota a mam na nem vyplej AdBlock.
A Google (sam puvodce velkeho mnozstvi reklam, analitickyh a sledovacich sracek) najednou s velkou pompou prijde s blokovanim a filtrovanim otravnych reklam. Az kdyz se uzivani filtru na strane uzivatelu rozmuze do takove podoby, kdy hrozi, ze to behem nekolika let velmi silne pociti na svych uctech...
Ano, ale to není obecné řešení. Na root.cz si můžu zaplatit (ostatně to i jinde. třeba na idnes.cz). Ale za to mi to zase všude nestojí - tedy, root.cz jsem zaplatil, jenže to je spíš podpora sympatického projektu (nevím, jestli by ty reklamy přinesly víc). Kdybych ale měl platit takové částky všude, tak bude web velmi exkluzivní záležitost ve styly jednoho neodbytného politika (kdo na to má?). Ostatně, to tady (nebo na Lupě?) přišlo na přetřes u Zoneru a jeho přechodu na předplatné.
Když Google odfiltruje agresivní reklamy, tak většinou ten zbytek zkousnu, aspoň na desktopu. Reklamy, které nepřekryjí samotný obsah webu a nespustí video se zvukem jsem ochoten brát jako formu odměny provozovatele webu.
Milý Pavle
Předně Ti upřímě blahopřeji k Zlatému podporovateli.Za tu dobu co urputně a v pravdě Rytířské šlechetnosti bráníš Linux, si to opravdu zasloužíš.
Lidé jsou zvláštní tvorové... Ano a právě možná proto,že slovo "Tvor" nás čím dál tím vice selektuje do kategorie "Žijeme s žijícími " na Planetě s názvem Země.Lidská mysl se těžko přispůsobuje realitě v "Tváří v Tvář" ale je schopná a neobvykle tvárná v situacích, kdy realitě v "Tváří v Tvář" nemusí fyzicky čelit.Internet,kdy uživatel mohl celkem jednoduše získat obrovské informace téměř o čemkoliv,se mění na jednu spirálu s názvem Sociální sít'.Táto spirála ovšem nemá konec a čím dál tím více se stává kruhem.Racionální diskuse,přátelská výměna názorů,poznatků a inteligence se radikálně mění na urážky,verbální sprostoty,a to vše pouze s vědomím vlastního jedinečného ega.Klávesnice přece "snese"vše.Zažil jsem dobu,kdy PC bylo v plenkách a můj čas se nenavrátně řídil ku předu pouze s tím co jsem zažíval v té své každodení realitě.Gramofon a nádherné okamžiky,kdy jehla taktně dopadla na gramofonovou desku a Já se s chvěním ponořil do Pražského Výběru,Stromboli.Meky Žbirky,Elánu a spoustu dalších mých oblíbenců v té době.Lidé jsou zvláštní tvorové - ano ale kdysi jsme bývali i doživotní kamarádi,kdy jsme se mohli jeden na druhého vždy spolehnout.
Pavle - měj se
Tvůj kamarád - Však ty víš..
PS:Vypněte si JS,co Vám v tom brání?
Já s tím nesouhlasím. Prohlížeč by měl zobrazit přesně to co dostane a mělo by být jen na uživateli jestli je to pro něho akceptovatelné a nebo sáhne po nějaké formě blokování. Já osobně nechci aby mi Google nebo kdokoliv jiný filtroval obsah, to už je jen další krůček k tomu, že bude filtrovat i to co vlastně reklama ani není nebo blokovat konkurenci typu "vyzkoušejte nový firefox"...
Pekne sa to vyostruje. Najprv Mozilla s plnou hubou open source a privacy kecov uzivatelom potajme natlaci closed source netransparentny iRobot addon a hrdina Google sa ide stylizovat do role moralneho kuratora reklamy. V oboch pripadoch je hlavna paka politiky - prehliadac.
Pripada mi to trochu ako Matrix, kde odpojeni ludia blokuju vsetku reklamu a pre tych nesvojpravnych to urobi Google, ale iba odtal potal, aby nezesileli a nevypadli z gridu, kam generuju prijmy.
nelíbí se mi to, společnost, kterou živí reklamy bude ve svém prohlížeči blokovat reklamy. Rozdělili si reklamy na ty dobré a na ty špatné. Ty dobré poskytují sami, ty špatné budou blokovat a nutit konkurenci, aby šla jejich cestou. Je to obrovský střed zájmů a obrovské riziko, že toho zneužijí ve svůj prospěch a to se mně nelíbí.
Ty pravidla jak jsou na rozdělené těch reklam teď nastavená mi nevadí, dávají smysl a Google to s reklamami to nepřehání, ale tohle se může zítra změnit, mohou si najednou diktovat svoje podmínky a už nemusí být na první pohled tak prouživatelské, ale třeba více proziskové, dnešní manažeři tam zítra být nemusí.
Doporučuji přečíst původní článek. Filtr necílí na reklamy jako takové neba na jejich zadavatele, ale na způsob jejich implementace na konkrétním webu. Reklamy Googlu budou filtrovány stejně jako ty ostatní. Tuto změnu vítají i reklamní společnosti, protože otravná reklama nutí návštěvníka jít jinam, což taky snižuje účinnost jejich reklamy. Taky to nutí uživatele nainstalovat globální adblocker, který škodí i webům, které získávají finance z neobtěžujících reklam.
tiez sa mi nepaci ze to musi robit prave google vzhladom na mozny stret zaujmov.
no na druhu stranu som rad ze sa niekto do toho oprel, osobne mi normalna reklama nevadi ale vadi mi prave agresivna reklama proti ktorej sa snazi takymto sposobom bojovat.
chapem ze web musi z niecoho zit, ze nic nieje zadarmo a preto nepouzivam adblockery. a tu je ten problem ze ked namna z nejakeho webu zacne pravidelne vyskakovat agresivna reklama, tak jediny legalny sposob uzivatelov ako bojovat s touto reklamou je na dane weby vobec nechodit.
Stylish -> vytvoriť nový štýl, pastnúť tam pár pravidiel (https://pastebin.com/6YBe7CUv) a je to.
prerobene do tampermonkey scriptu:
// @include *.facebook.*/*
// @grant GM_addStyle
(function() {
'use strict';
GM_addStyle ("#pagelet_growth_expanding_cta { display: none !important; }");
GM_addStyle ("#headerArea { display: none !important; }");
GM_addStyle (".generic_dialog.pop_dialog.generic_dialog_modal { display: none !important; }");
})();
vdaka!
@andrej
"..Mohli by blokovat aj reklamu ktoru zobrazuje facebook na facebookovych strankach.."
To by ale od tebe nebylo hezky soudruhu, kdyz u Fejsbegu jim tolik lezi na srdci tvoje "well-being"
:o)) --> https://noagendaplayer.com/listen/991/44-58
A kdyby ti z toho nahodou jeblo tak se muzes za $32/week sverit svemu terapeutovi, ba co vic muzes s nim i neomezene textovat! :o))))) https://noagendaplayer.com/listen/991/54-11
Ja taky používam adblocker a tvrdo blokujem reklamy... Lenže kdoby ne když otvoríte webstránku a 90% plochy displeje je blikajúca reklama s rôznymi pohyblivými prvkami tak aby agresívne na seba upútala.... a ešte ideálnejšie je keď tá reklama je spravená tak že prekrýva obsah ale sama nejde "zavrieť" normálnym spôsobom,... alebo keď tá reklama na teba vybafne, či dobrú minútu sa prehráva fullscreen reklama, než neco môžeš pozerať.... najvtipnejšie je keď pozeráš neco livestream a tam ti cpú reklamu... ktorá ti prekrýva celý obsah na určitú dobu a nieje možnosť jakkoľvek to zavrieť... pak když ti pri turnaji v StarCrafte ujde najdôležitejší moment, tak jdeš rozmlátiť monitor.... reklamy pochopím, lenže toto už niesú reklamy, toto je už horšie jak adwarové tapetovanie. Reklamy sú ok, pokiaľ sú len "bokom" a nezamedzujú v prezeraní hlavného obsahu stránky.
ja teda nevim jak to delas ale ja sem reklamu nevidel ani nepamatuju, a to ani v YouTube videich....
Na desktopu si udelej update tvoji hostfile --> http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm =bude tito pak filtrovat bordel na VSECH prohlizecich co tam mas a na mobilu pouzivej FF+uBlockOrigin a hned budes mit veselejsi zivot ;o)
ty seš ale fakt k... prečítaj si skorej čo píšem než začneš komentovať... ja blokujem, ja tiež žiadnu reklamu nevidel už dlho, tiež používam adblocker, a filtry mám nastavené dosť precízne... nemusíš mi tu kecať tieto.... ja len hovorím aké sú webstránky a čo obsahujú (nie to čo sa mne zobrazuje), ale to čo sa zobrazuje tým čo adblock nepoužívajú....
@kentan
"Co bude další krok, když už se zbavíme otravných reklam?Zákaz adblokerů?"
Ano spravne, zakaz blokovani reklam a zavedeni Xtra placeneho pristupu na predem vybrane weby schvalene tvym ISP potazmo vladou, zakaz VPN abys to nemoh' obchazet a pred kazdym novym vstupem na internet povinne shlednes video sefa FCC ktery ti nazorne vysvetli proc mas bejt happy a co vsechno jeste muzes :o)))) -->
https://www.youtube.com/watch?v=Z4xfKfL9arw#t=1m44s
A pozor tohle vazne neni nejaka parodie! Tyhle propagandisticky zvratky jsou natoceny za federalni prachy a hraje v nich opravdovej "federalni regulator americkyho internetu" !!! .....i kdyz se to zda neuveritelny....inu Amerika zeme netusenych moznosti!
@hugochavez .
Tak logicky, když se člověk podívá, jak korporace a jim podřízené vlády zplundrují, svážou nebo zdaní všechno co se hýbe, od daru, přes televizi až po víru, tak i těm nejméně bystrým dojde, že internet je taky na řadě. Otázka spíš je, jak to že to tak trvá.
V případě googlu apod tak ideálně zobrazovat jenom reklamy, ale zatím uživatelé chtějí i něco vyhledat, takže se musí najít cesta, jak jim naservírovat co nejvíce reklamy a nejméně obsahu ale tak aby to snesli. Takže hezky postupně ...
Ostatně když si představím, co bysme "věděli" třeba o Sýrii nebo Ukrajině mít jenom 3 tel. stanice, 4 tištěné letáky od Sorose jak přes kopírák a jeden Blesk, jako tomu bylo před lety, tak by člověk zvracel. Internet se vymkl jejich kontrole a taky už je to slyšet - neustálá snaha alespoň virtuálně určovat co se může psát a říkat, kdo že je ten zlý, konspirační, cizí agent, extremistický, popupistický, konspirační jsou zřetelné projevy této snahy kontrolovat svobodu na internetu, protože to zatím jinak nejde .... Ono to jde ruku v ruce s reklamama, byznisem a ovládáním většinové populace - ono se totiž zdá, že ti co "tlačí" na politiky jsou někdo jiný než ti z byznisu ale tak to není ....
On totiž kdyby to google dělal popravdu kvůli tobě s tím, že obtěžující reklamy odrazují lidi zbytečně, tak by uživatelům musel dát nástroj, aby si míru nastavili sami, protože tu hranici má každý někde jinde - někdo rád uslyší alzáka a novinky, někoho vytočí už jenom to, že ho vidí, ale pro oba je to naštvávací reklama a začne blokovat všechno a tomu se chce google vyhnout, protože jeho servírování reklam ...
"Průzkum Google ale zároveň ukazuje, že 77 % uživatelů blokovačů je ochotno shlédnout rozumné reklamní formáty a jako jeden z hlavních důvodů zahájení blokování je uváděno obtěžování a bezpečnostní stránka věci."
Čili Google o tomto velmi dobře ví a přesto dělá takovéto podlé podrazy na uživatele. Standardy Better Ads se totiž zabývají pouze vzhledem, ale bezpečnostní stránku ignorují. Uživatelé, kteří reklamy blokují, totiž nechtějí nejen otravné reklamy, ale také nechtějí být sledováni. Taková zastírací akce jako Better Ads totiž chce manipulovat s uživateli stylem: "Podívejte, udělali jsme pro vás, co jsme mohli, reklama bude lépe vypadat audiovizuálně a to že nechcete být sledováni v tichosti přejdeme. Takže teď budeme apelovat na vaše svědomí a koukejte si všichni povolit reklamy, jinak budete nemorální příživníci."
Čas povolit přijatelné reklamy nastane až tehdy, když standard Better Ads bude obsahovat i zákaz sledování uživatelů, ale osobně silně pochybuji, že toto se do standardů Better Ads někdy prosadí, pokud o něm budou rozhodovat firmy jako Google či Facebook, které těžko budou chtít, aby reklamy by byly netrackovací, podobně jako například reklamy v televizi a rádiu.
Každopádně sám za sebe mohu prohlásit, že pokud reklamy nebudou otravné, budou v rozumné míře a nebudou mě trackovat, nemám problém jejich sledování vyměnit za obsah zdarma. Bohužel, tento stav je už dnes asi nedosažitelný, poněvadž šmírovací apetit velkých korporací je neukojitelný.
Však ti nic nebrání, aby sis založil reklamní systém, který nebude nic zjišťovat o uživatelích a přesvědčil weby, že je to pro ně lepší.
Pak ale přijde ta těžší část, přesvědčit velké firmy a jejich mediální agentury, že mají dát peníze do něčeho, co jim neposkytne žádná data, kde si neověří, že je neokrádáš, kde nemůžou nic ovlivnit a kvůli nulovému cílení to bude proti cílené reklamě neefektivní. Hodně štěstí.
A máme tady prvního pasáka vepřů, který každému na potkání tyká, protože všechny mylně považuje za své kolegy. S takovými hulváty se běžně nebavím, ale položím do placu alespoň pár řečnických otázek.
Jak fungovala reklama na internetu před příchodem Googlu a Facebooku? Jak obecně fungovala reklama na internetu v 90. letech 20. stoleti? Proč si otázky, zda nejsou okrádáni, nepokládají zadavatelé reklam v televizi a v rádiu? Proč by měl někdo považovat sledovací reklamu, která bude blokovaná a uživateli se nezobrazí za výhodnější než nesledovací reklamu, kterou uživatel blokovat nebude?
@drago
"...a kvůli nulovému cílení to bude proti cílené reklamě neefektivní...."
Otazka do plena- uz ste si nekdy neco koupili na zaklade "cilene reklamy" ???
Lepe receno uz ste si nekdy neco koupili na zaklade vubec JAKEKOLIV internetove reklamy???
Fakt by me to zajimalo, protoze mi dosud neni jasny jak zadavatele/platci reklamy vyhodnocuji efektivitu/navratnost vynalozenych $...........??
Ja totiz fuckt neznam ze sveho okoli nikoho kdo by si timhle zpusobem neco koupil.
O sobe ani nemluvim.
Ale mozna se jen pohybuju mezi nespravnyma lidma......alias mezi lidma co pouzivaj mozek, coz asi nebude cilovka pro Google/FB/whomever :o)))
Idealne vubec nijak. Zadavatel === PR oddeleni s rozpoctem ze kteryho jim jdou mimo jiny premie. Tzn cim vic utratej, tim lip pro ne. A cim vic utratej tam, kde se to vyhodnotit neda pokud mozno vubec nijak, tim taky lip pro ne - tezko jim nekdo pak muze vycitat, ze to sou vyhozeny prachy, protoze to neni schopnej dolozit. Proto maji radi TV a proto rvou kvuli blokovani reklamy na netu. TV se totiz vyhodnotit neda, realne vubec nevis kolik lidi tvoji reklamu videlo, natoz abys mej sebemensi sanci zjistit, jestli to nejak necemu pomohlo. Zato na netu se pocet zobrazeni zjistit da, a kdyz je 00 prd ... je problem.
A doporucuju kazdymu, az pojedete do prace, schvalne se soustredte na ty bilboardy a dalsi kravince cestou, a delejte si trebas carky ... sem zvedav, jestli to bude aspon 1:50 ... reklam, ze kterych ste pochopili co ze vam to chteji prodat.
BTW: Na napisy typu "sleva 80%" reaguju tak, ze se du podivat na net, kolik ze to normalne stoji. Coz dneska muze udelat kazdej druhej primo v krame.
Asi jsem staromódní, ale pokud mi na webu kam jdu za informacemi vyskočí reklama přes celou obrazovku se zapnutým zvukem a podobné sviňárničky, tak je to naposledy, co jsem na daný web šel. Není důvod se obtěžovat s nějakým adblockem apod.
Na druhou stranu jsem ochotný tolerovat takovéto agresivní reklamy u těch webů, které mají prokazatelně vyšší náklady na poskytování obsahu - typicky video (včetně YouTube) a různé cloudové služby (poskytující např. úložný obsah apod.) - tam takovéto reklamy beru jako daň za službu která je nabízena zdarma.
Nevím co to je s lidmi, že se cítí oprávněni nárokovat si, že někdo jiný si nebude moci v rámci svých služeb vystavovat reklamu kterou uzná za vhodnou.
Sak at si ji vystavuje, ale ne na moji zahrade. Tu konetivitu sem totiz zaplatil ja, ten CPU taky a tu elektrinu jabysmet. Takze si narokuju pravo rozhodovat o tom, k cemu se to pouzije. Az mi guugl doda PC gratis k tomu konetivitu a bude platit moje ucty, tak se muzem bavit o tom, co se na tom bude zobrazovat.
"Tu konetivitu sem totiz zaplatil ja, ten CPU taky a tu elektrinu jabysmet"
To je přesně to o čem píšu: pocit nárokování si činnosti druhých.
Cožpak provozovatel serveru na který se připojujete nemá náklady na počítač, elektřinu a konektivitu ?
To že vy máte náklady (CPU čas, elektřina, konektivita) s prohlížením webu víte. Tento svůj status jste navíc stvrdil tím, že jste se rozhodl připojit na daný server. K tomuto činu jste se rozhodl dobrovolně* a bez nátlaku - tudíž nevidím důvod, proč si stěžovat na chování provozovatele. Pokud se vám daný web nelíbí (protože má příliš mnoho reklam - některé blikající - a navíc hned při vstupu vás uvítá videoreklama se zapnutým zvukem) tak tam prostě nechoďte.
*něco jiného jsou samozřejmě např. vyskakovací reklamy které vám automaticky otevřou nové okno prohlížeče apod. - tyto už jsou ale z větší části podchycené samotným prohlížečem a je to tak správně, protože v těchto případech jde o činnost konanou bez vědomí uživatele.
Ale podle stejné logiky by měl uživatel webu který souhlasil s náklady (čas CPU, elektřina, konektivita) při prohlížení webu počítat s tím, že poskytovatel má také nějaké náklady a pokud většina uživatelů bude blokovat reklamu, tak se milí uživatelé mohou rozloučit s obsahem zdarma - tedy podle stejné logiky...
A pokud jde o bezpečnost a anonymitu kterou řeší diskutéři výše: naprosto chápu uživatele, kterým se nelíbí trackování navštívených stránek - pokud chce někdo prohlížet web anonymně, tak by měl mít tu možnost. Klidně ať si pořídí nějaký proxy server (nebo třeba Tor), bezpečný prohlížeč který nebude za žádných okolností ukládat cookies a k němu nějaký blokovač reklam. Naprosto takové chápu - sám mám pro takové případy připravené rovnou celé prostředí v Qemu.
Co už nechápu jsou uživatelé, kteří si zablokují reklamu a přitom nechají v browseru povolené ukládání cookies a navíc se k webu připojují pod vlastní IP adresou (bez proxy) a ještě k tomu k webům jako je Facebook - u takových je argument pro blokování reklam ("protože bezpečnost") naprostá faleš.
Tak s tím určitě souhlasím. Náklady na službu je obecně třeba nějak řešit. Možná by mohly být zajímavé i jiné obchodní modely. (Poskytování výpočetního výkonu při více připojených pc - Proč ne, když to jde u těžby bitcoinu?) Ale pochybuji, že někdy vznikne rozumně anonymní reklama. Touha lézt lidem do soukromí je pro mocné zkrátka příliš velká...
Proč? Už to tu přece kdysi bylo. Prostě se bude platit za zobrazení a ne za přišmírování. To je celé tím, že pravidla určili ti co přišmírovávají, ne ti co zobrazují a ti kterým je zobrazeno. A logicky, protože chtějí přišmírovat, tak tvrdí že to jinak nejde, že by to nevydělávalo, že tolik nezaplatí - ale přece v momentě, kdy by bylo možno zobrazit jenom bez přišmírování, tak argument o nižší ceně padá a trh už ny pracoval jenom s jednou variantou a cena by se něměla od čeho jiného odvíjet - jestli víš jak to myslím .... Tedy dokud mohou přišmírovávat, tak mohou dávat i rozdílné ceny, když nebudou moct, nemá to smysl a jako jediný, a tedy nejlepší, způsob tak bude i zaplacen jako za nejlepší ... To je jenom klasická manipulace, že to není možno jinak ...
@Kentan
Problém je v tom, že cílená reklama na internetu už existuje a jen tak nezmizí - zejména v situaci, kdy je každému jasné, že cílená reklama má daleko vyšší potenciál než reklama necílená.
To je jako kdyby jste řekl "nelíbí se mi jaderné zbraně, proto budu bojovat proti jaderné fyzice" - to klidně můžete, ale ty znalosti (stejně jako ty zbraně) tady jsou a budou i do budoucna. A ano, jde o naprosto přiměřený příklad - chtít diktovat celému internetu jak má vypadat reklama je stejné, jako kdyby jste chtěl diktovat všem státům (nebo třeba všem vědcům) jak mají přistupovat k jaderné fyzice.
Jak jsem psal výše - pokud chcete být na internetu anonymní, tak máte tu možnost: proxy/Tor + zákaz ukládání cookies + zákaz spouštění JavaScriptu + reklamní filtry. Musíte to ale udělat všechno - pokud uděláte jen ten poslední krok "protože šmírování", tak je to jen strkání hlavy do písku z důvodu vlastní pohodlnosti.
@Petr
Když už chce někdo dávat príklad, připodobnění, měl by se nad tím pořádně zamyslet. Není problém změnit jednotlivé subjekty, ale charakteristiky musí odpovídat. Tedy:
Asi uznáš, že vymazat nějaké vědomosti z hlav a zajistit, aby je nikdo znovu nevybádal je tak trošku jiný, težší a v podstatě ve své podstatě na neznalosti řádu věcí až debilní úkol oproti tomu zajistit, aby pro reklamní plochy browser stahl pouze obrázky. Nemyslíš?
Co se týče efektivnosti. Pokud používám vlastní bloker a po koupi bot v army e-shopu mi chodí reklamy na stejnou kategorii bot, tak promin, ale o efektivitě pochybuji. Ve finále je problém se sběrem dat jinde než ve vztahu e-shop/zákazník, ale v přísunu statistických dat velkovládcům. Fakt nechci, aby mohli přesně propočítávat, kolik ještě průměrně snese peneženka občana, já chci, aby kritérium bylo "zůstat v peněžence co nejvíce", nikoliv "kolik nejvíce můžeme sebrat". Ano, tohle primárně nedělá stát, dělají to korporace a banky a ty ovlivnují státy a ceny v nich - od zmíněných bank a sazeb, přes elektriku až po zakřivení banánů. Zde se kruh uzavírá a reklamní šmírování jim přináší další sady dat, z mého obraného pohledu, zbytečně.
Ok ok, mám bloker a blokuji a budu, ale když už je tu ta debata, rád bych aby to fungovalo přirozeně pro všechny, nyní mi to připadá znásilněné ideou, že bez cílene, tedy přišmírované reklamy, už život nemá smysl.
Pochopil jsi jak jsem to myslel s tou cenou za normální reklamu? Nevím jestli jsem se vyjádřil srozumitelně, já to po sobě pochopím, ale tak psal jsem to já, takže to těžko zhodnotit ....
@Kentan
"Pochopil jsi jak jsem to myslel s tou cenou za normální reklamu?"
Samozřejmě že jsem to pochopil - vy chcete návrat zpět ke stavu, který tu byl před cílenou reklamou na internetu. Jenže ten stav se z principu vrátit nemůže, protože byl vychýlen právě tím novým konceptem cílené reklamy. Jediný možný návrat zpět by byl, pokud by všechny vlády zakázaly cílenou reklamu - a i pak je otázka, zda by došlo k návratu zpět (rozesílání spamu je taky nelegální a přesto se děje, totéž třeba vylepování letáků mimo reklamní plochy).
Stejně tak není možný návrat ke konvenčnímu válčení mezi velmocemi v situaci, kdy je známo jak fungují jaderné zbraně a velmoci (a i některé menší státy) jich mají dost na několikeré vyhlazení lidstva. Podobně není možný návrat zpět do stavu kdy lidem nehrozilo AIDS - alespoň ne do té doby, dokud bude AIDS neléčitelné a/nebo se bude dále šířit.
Lidé kteří chtějí surfovat na webu anonymně budou reklamu blokovat, protože jinou možnost nemají - tam se nedá nic dělat. Ostatní kteří blokují reklamu "protože soukromí" a přitom k internetu přistupují bez proxy a ještě k tomu používají Facebook (= většina běžných uživatelů internetu) - tak takoví nemají žádné morální právo tvrdit, že cílená reklama je zásahem do soukromí.
"Ano, tohle primárně nedělá stát, dělají to korporace a banky"
Tohle dělají primárně technokraté - tj. lidé kteří jsou toho názoru, že oni byli předurčeni k tomu, aby druhým říkali jak se mají chovat. Sem patří všeobecné šmírování (nejen NSA Snowden) a CIA (Vault 7/8), ale i třeba v EU povinný systém eCall schopný monitorovat polohu vozidla) a cenzura (různé "hate-free" zákony kriminalizující urážet - tj kriminalizující kritiku, protože nelze kritizovat tak, aniž by se někikdo neurazil).
Dále měření a dávkování spotřeby (růzé smart metery na elektřinu a vodu) - sem mimochodem patří i naše EET, vše z globálního hlediska ospravedlněné bojem proti globálnímu oteplování, založeném na teorii, že za oteplování může CO2 a metan, které dohromady dělají asi 4% skleníkových plynů (95% je vodní pára, kterou se však vědci příliš nezabývají, protože její pohyb je příliš dynamický). Obdobně se tito vědci neobtěžují zabývat věcmi jako jsou sluneční skvrny, a když už, tak jenom těmi relativně krátkodobými (11, respektive 22, let) a nikoliv těmi dlouhodobými (Maunderovo minimum).
Aneb jak řekla bývalá kanadská ministryně životního prostředí Christine Stewart:
"No matter if the science of global warming is all phony... climate change provides the greatest opportunity to bring about justice and equality in the world"
Na to jak to s tou "spravedlnosti a rovností pro celý svět" elity myslí se stačí podívat na hlavní body Agendy 21:
Sustainable development - Udržitelný rozvoj (alias centrálně plánovaná ekonomika - poněvadž nemůžete tuto politiku provádět , aniž byste měli potřebné pravomoce na úrovni států bývalého východního bloku)
Open borders - otevřené hranice (alias likvidace národních států - zejména těch historicky obývaných bělochy)
Multikulturalismus (alias cílené vytržení lidí z jejich historických kulturních kořenů a jejich následné přeprogramování pomocí globální propagandy)
Globalizace (alias internacionalismus)
atd. - alias jen přeznačkovaný komunismus, pouze se namísto třídního boje elity zaměřili na ekologii. Cíl ovšem zůstal stejný - absolutní moc a tvrdá kolektivizace populace. Vše ostatní už jsou jen podružné nástroje.
Takže jak vidno, nejde o ojedinělou věc, ale o celý balík nástrojů, z nichž cílená reklama je jen podružná záležitost. Vy to víte, já to vím, většina blbečků zde toto vše samozřejmě bude považovat (podle toho jakou propagandu zrovna žerou) buďto za konspirační blábol, nebo za Putinovu propagandu - jako kdyby Agenda 21, Agenda 2030 či Habitat 3 neexistovaly.
Další diskuze na podružné téma cílené reklamy mezi námi co jsme ochotni formulovat vlastní názory na svět kolem nás pak postrádá smysl.
@Petr
Ok, souhlas.
Jenom si nemyslím, že "cílená reklama" je podružná. To je totiž ten "nosič" toho přišmírování a to přišmírování dává právě ty data, jak jsem již psal - a když chceš řídít, musíš měřit. Tedy když nechceš aby tě někdo řídíl, nebo co nejméně, nesmí měřit, nebo co nejméně ... Otázka je jestli bude řídit méně, nebo hůže. Možná bych řekl že vůči řízenému méně efektivně ....
Ten příklad mi stálě nepřipadně dobrý, protože sice máš pravdu, že jádro a vše kolem toho už z lidí a válek nikdo nedostaně, ale jak můžeš vidět, filtrovat reklamy producenty browserů v podstatě problém není. Jde jenom o to, co odfiltrují. Mě osobně by ani nevadilo, kdyby přišmírováníčko bylo na rovni webů nebo e-shopů. Ale tak to zdaleka není, spíš naopak.
Neber to jako návrat zpět, spíš do srávných kolejí. Ano, správných podle mě, ale nabízím vysvětlení proč, v čem to bude přínosnější (pro lidi) a jak toho dosáhnout bez totálního zákazu ku spokojenosti všech, myšleno obchodovaných subjektů, nás, lidí ... Idealistické? Možná. Ale pokud je přání otcem myšlenky, pak myšlenka by měla být matkou činu, který by měl být tedy potomek přání ....
@Petr
"...Open borders....likvidace národních států............Multikulturalismus..."
Je urcite zajimavy si poslechnout co nedavno rekl Nigel Farage v EU parlamentu ohledne Sorosovo Open Society (prosazujici krome jinych svinstev i koncept open borders, coz byl 1 z duvodu proc Orban vykopal sorosovu tzv univerzitu z Madarska:
Nigel Farage unveils George Soros corruption with EU
https://www.youtube.com/watch?v=Y6uCGuVXBwo
Celkem logicky se pta jak je mozny ze Soros ma seznam 226ti jemu tzv "loajalnich" clenu EU parlamentu a ZDALI za tuto loajalitu dostavaj $ ?? Obzvlast kdyz se slezli s lidma od Sorose 42x jen za lonsky rok (rok ma 52tydnu).....
Proc to delaji? Za jakym ucelem?
Jak je mozny aby poslanci EP zvanili o danovych unicich kdyz nejen oni ale celkem 25.000 zamestancu EK+parlamentu plati (ze svych luxusnich) plaltu pouzhych 16% na dani..??
PS: Bozskej pohled na tu nemeckou arogantni slepici po tom co ji Farage "usadi"........vypada jak kdyz prave provedla blowjob a samotnou ji zaskocilo jak velkou davku semene spolkla :o))))))))
Druhe nemene zajimave video je kdyz Farage mluvi o planech EK zavest jakesi "pan-evropske" volby kdy nebudou volici hlasovat v narodnich statech o poslancich do narodnich parlamentu, ale budou "demokraticky" hlasovat do jakesi celoevropske kandidatky o poslancich ze vsech koutu Evropy, o kterych samozrejme nic nevedi ani je v principu nemuzou kontaktovat......
Tuhle zhovadilost uz sem kdysi slysel ze pripravujou ale pak to jaksi vysumelo..............zda se ale ze tato "skvela evropska myslenka" ale zapomenuta nebyla.
https://www.youtube.com/watch?v=J8gzITV6fmg
Pozorne sledujte co za cvoky sedi v EP, a rec tela takovyho individua jako je napr. Verhofstadt.
Krome toho ze je ukazkovym prikladem jak jsou tzv "EU elity" odrizle od evropske reality, pripominaj mi ty jeho slova o "jednote" a "lide chteji vice Evropy" jednoho pana
https://www.youtube.com/watch?v=DFNUdCtMXWE#t=1m48s
"We want to be a single unified Reich.....and for that you must prepare yourselves....we want the people to be obedient...."
Nikolivek soudruhu, doba kdy vse patrilo vsem(vybranym) je nastesti jiz minulosti. A ano, je mi uplne lautr uprdele jaky naklady ma provozovatel. Nic mu nebrani si kolem svyho baraku postavit plot. TO on se produkuje na verejne dostupnym namesti a tudiz je jeho problem, jak si svoji produkci zaplati. Provozovat server pro desitky tisic navstevniku dneska nestoji vubec nic (to jedno pivo ozelim).
Pokud se mu to nelibi, at to proste vypne. To je jeho svaty pravo.
to neřeší zásadní problém online reklamy a to je ŠMÍROVÁNÍ uživatelů
⊕ plus je tu problém, že reklama neblaze působí na psychiku lidí (např. snižuje schopnost koncentrace a obecně lidi oblbuje a otupuje) - o tom, že je nástrojem masové manipulace ani nemluvím
tedy REKLAMA JE ZLO a je nutné ji blokovat, kde se to jen dá (hlavně tady na rootu!)
@bflmpßwẓ
"...reklama neblaze působí na psychiku lidí...... je nástrojem masové manipulace ani nemluvím.."
Odborne se tomu rika "debilizace obyvatelstva" a vyssim stupnem je pak sledovani/mapovani pohybu a straveneho casu na webu pomoci tracking anebo mezi regaly kazdeho jednotliveho spotrebitele pomoci geolokace jeho mobilu, nasledne vyhodnoceni a za konzultace psychologu "prenastaveni" trasy kterou "zakaznik" presneji receno ovce musi projit nez se dostane ke kase kde je podojen a ostrihan.
Tohle je presne ten duvod proc ve vetsine kramu nemuzete vzit neco z prvniho regalu a nejkratsi cestou zamirit ke kase, nybrz si date klikatou drahu mezi regaly ne nepodobne te, jakou se vydavaji pokusne krysy v laboratorich....
Zanecháme-li emocí, které v nás vyvolala zpráva o třídění reklam, může nám vylézt něco užitečného.
1. Neplatíš-li za prohlížení a čerpání znalostí, neplatíš za práci, kterou (i pro tebe) jiní odvedli. => Reklamy jsou třeba a jsou dobrou věcí, poněvadž nám umožňují bezplatný internet.
2. Kdo zneužívá svého postavení a dovedností k tomu, aby poškozoval nebo obtěžoval druhého, zaslouží opovržení a je možné ho i občanskoprávně stíhat. To je případ agresivích reklam. Co odlišuje agresivní reklamu od zbytku, na to není třeba žádné velké radění, lidé mají smysly na obecné rovině stejné a hranice se tak dá určit dosti snadno — bylo to učiněno za pomoci průzkumu, který článek uvádí.
3. Jestliže se tedy stanovený kodex správné reklamy bude dodržovat, přesněji, agresivita se bude vypínat padni komu padni, bude vše v pořádku. Viz bod č. 1.
Dodatek: Znám výborný doplněk do Google Chrome, který blokuje všechny šmírovací služby (které nepovolíte). Je od Avastu a jmenuje se "Avast Online Security".
:-D
1. Pak je otázka, proč to tam teda dávají veřejně. Mě nikdo při vstupu na stránku neupozorňuje na seznam šmíro webů které doprovázejí to či ono dílo s těmi úžasnými znalostmi a nevyčísluje kolik že to autorovi přinese, protože "za to platím já" tedy jako subjekt p ro reklamu a chci vědět, jestli mě nebere na hůl. A když to umožňuje teda ten bezplatný internet, opravdu si ten kdo odvedl tu práci přijde jenom/"aspoň vubec" na provoz? Protože pokud vydělává víc, tak tvá teze o bezplatnosti neplatí, pokud míň, tak taky ne ....
2. Opravdu? Myslíš že ti ty průzkumy vyjdou stejně např. na Wallstreetu a v Iránu? (Záměrně dosazuji extrémy) Neřekl bych že výsledky budou stejné, možná nebudou stejné ani v Praze a v Mostě ...
3. Pořád je otázka, co je agresivita. Třeba v televizi máš reklamu regulovanou "až to hrůza", dohlíží na to komise, je to vymahatelné a Alzák nám prudí 1/2 národa pravidelně, o velmi **** reklamách hrající to na rodiče přes děti se ani nebavím .....
To to trvalo.
Jsem liny instalovat adblock. Takze ho neinstaluju automaticky. Treba na novem pocitaci. Problem je, ze reklamy se z meho pohledu deli (kdyz neni nainstalovany flash) do dvou skupin:
1. reklamy, ktere ignoruji
2. reklamy, ktere mi neumozni soustredit se na cteni textu vedle reklamy (typicky skakajici, blikajici a tresouci se sracky).
Kdyz se objevi neco z kategorie 2, tak proste stranku v prohlizeci zavru. To se stane parkrat, az narazim na neco, co si precist chci. Pak typicky nasleduje otevreni zdrojaku stranky a editace /etc/hosts, kde je zdroj reklamy nasmerovan na 127.0.0.1, protoze mi to porad prijde jako mene prace, nez se zabyvat tim, jak se instaluje adblock, coz jsem za posledni 2-4 roky opet zapomnel (nicmene v poslednim roce jsem to delal dvakrat, takze je mozne, ze priste tento krok uz preskocim).
Nekdy do roku 2011, nebo 2012 mi tohle stacilo, ale autori reklam postupne pritvrzovali, takze me to donutilo zacit se zabyvat AdBlockem. Po nekolika editacich /etc/hosts me to totiz bud prestane bavit, nebo se objevi reklama, na kterou tohle nestaci. AdBlock po instalaci uz zustava na danem pocitaci az do konce jeho zivotnosti.
Podle popisu v clanku se zda, ze me to nutnosti instalace AdBlocku stale nezbavi, ale mozna pujde nastavit, ze zarizeni je mobilni a to uz by pomoci mohlo. V kazdem pripade to je krok spravnym smerem.
Pokud se objevi nejaky vykrikovac o tom, jak hrozne okradam provozovatele webu tim, ze blokuji reklamu, at si prosim pred zapocetim vykrikovani uvedomi nasledujici fakta:
1. za poslednich 19 let, co jsem na internetu jsem na reklamni banner umyslne kliknul umyslne tusim 2x. Do kategorie "umyslne" nepocitam prekliknuti se na banner tesne vedle ovladaciho tlacitka diky opozdenemu scrollovani na pomalem pocitaci.
2. text vedle reklamy z druhe kategorie nedokazu cist, takze bez adblocku automaticky odchazim z webu at tam je, co tam je, na cemz tezko nekdo vydela (leda ja - tim, ze pujdu delat neco uzitecnejsiho).
3. kdyby neexistoval adblock, stacilo by mi ke cteni webu napsat neco, co udela par screenshotu okna, zprumeruje je a zobrazi vysledek. Ale komu by se to chtelo psat a ovladat, kdyz je pohodlnejsi reseni.