@Kentan
Problém je v tom, že cílená reklama na internetu už existuje a jen tak nezmizí - zejména v situaci, kdy je každému jasné, že cílená reklama má daleko vyšší potenciál než reklama necílená.
To je jako kdyby jste řekl "nelíbí se mi jaderné zbraně, proto budu bojovat proti jaderné fyzice" - to klidně můžete, ale ty znalosti (stejně jako ty zbraně) tady jsou a budou i do budoucna. A ano, jde o naprosto přiměřený příklad - chtít diktovat celému internetu jak má vypadat reklama je stejné, jako kdyby jste chtěl diktovat všem státům (nebo třeba všem vědcům) jak mají přistupovat k jaderné fyzice.
Jak jsem psal výše - pokud chcete být na internetu anonymní, tak máte tu možnost: proxy/Tor + zákaz ukládání cookies + zákaz spouštění JavaScriptu + reklamní filtry. Musíte to ale udělat všechno - pokud uděláte jen ten poslední krok "protože šmírování", tak je to jen strkání hlavy do písku z důvodu vlastní pohodlnosti.