Zanecháme-li emocí, které v nás vyvolala zpráva o třídění reklam, může nám vylézt něco užitečného.
1. Neplatíš-li za prohlížení a čerpání znalostí, neplatíš za práci, kterou (i pro tebe) jiní odvedli. => Reklamy jsou třeba a jsou dobrou věcí, poněvadž nám umožňují bezplatný internet.
2. Kdo zneužívá svého postavení a dovedností k tomu, aby poškozoval nebo obtěžoval druhého, zaslouží opovržení a je možné ho i občanskoprávně stíhat. To je případ agresivích reklam. Co odlišuje agresivní reklamu od zbytku, na to není třeba žádné velké radění, lidé mají smysly na obecné rovině stejné a hranice se tak dá určit dosti snadno — bylo to učiněno za pomoci průzkumu, který článek uvádí.
3. Jestliže se tedy stanovený kodex správné reklamy bude dodržovat, přesněji, agresivita se bude vypínat padni komu padni, bude vše v pořádku. Viz bod č. 1.
Dodatek: Znám výborný doplněk do Google Chrome, který blokuje všechny šmírovací služby (které nepovolíte). Je od Avastu a jmenuje se "Avast Online Security".