Vlákno názorů k článku Chrome začne 15. února filtrovat otravnou reklamu na webech od Niemand - "Průzkum Google ale zároveň ukazuje, že 77 %...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 12. 2017 15:54

    Niemand (neregistrovaný)

    "Průzkum Google ale zároveň ukazuje, že 77 % uživatelů blokovačů je ochotno shlédnout rozumné reklamní formáty a jako jeden z hlavních důvodů zahájení blokování je uváděno obtěžování a bezpečnostní stránka věci."

    Čili Google o tomto velmi dobře ví a přesto dělá takovéto podlé podrazy na uživatele. Standardy Better Ads se totiž zabývají pouze vzhledem, ale bezpečnostní stránku ignorují. Uživatelé, kteří reklamy blokují, totiž nechtějí nejen otravné reklamy, ale také nechtějí být sledováni. Taková zastírací akce jako Better Ads totiž chce manipulovat s uživateli stylem: "Podívejte, udělali jsme pro vás, co jsme mohli, reklama bude lépe vypadat audiovizuálně a to že nechcete být sledováni v tichosti přejdeme. Takže teď budeme apelovat na vaše svědomí a koukejte si všichni povolit reklamy, jinak budete nemorální příživníci."

    Čas povolit přijatelné reklamy nastane až tehdy, když standard Better Ads bude obsahovat i zákaz sledování uživatelů, ale osobně silně pochybuji, že toto se do standardů Better Ads někdy prosadí, pokud o něm budou rozhodovat firmy jako Google či Facebook, které těžko budou chtít, aby reklamy by byly netrackovací, podobně jako například reklamy v televizi a rádiu.

    Každopádně sám za sebe mohu prohlásit, že pokud reklamy nebudou otravné, budou v rozumné míře a nebudou mě trackovat, nemám problém jejich sledování vyměnit za obsah zdarma. Bohužel, tento stav je už dnes asi nedosažitelný, poněvadž šmírovací apetit velkých korporací je neukojitelný.

  • 21. 12. 2017 18:22

    Drago (neregistrovaný)

    Však ti nic nebrání, aby sis založil reklamní systém, který nebude nic zjišťovat o uživatelích a přesvědčil weby, že je to pro ně lepší.

    Pak ale přijde ta těžší část, přesvědčit velké firmy a jejich mediální agentury, že mají dát peníze do něčeho, co jim neposkytne žádná data, kde si neověří, že je neokrádáš, kde nemůžou nic ovlivnit a kvůli nulovému cílení to bude proti cílené reklamě neefektivní. Hodně štěstí.

  • 21. 12. 2017 19:10

    Niemand (neregistrovaný)

    A máme tady prvního pasáka vepřů, který každému na potkání tyká, protože všechny mylně považuje za své kolegy. S takovými hulváty se běžně nebavím, ale položím do placu alespoň pár řečnických otázek.

    Jak fungovala reklama na internetu před příchodem Googlu a Facebooku? Jak obecně fungovala reklama na internetu v 90. letech 20. stoleti? Proč si otázky, zda nejsou okrádáni, nepokládají zadavatelé reklam v televizi a v rádiu? Proč by měl někdo považovat sledovací reklamu, která bude blokovaná a uživateli se nezobrazí za výhodnější než nesledovací reklamu, kterou uživatel blokovat nebude?

  • 22. 12. 2017 3:34

    hugochavez

    @niemand
    "..Proč si otázky, zda nejsou okrádáni, nepokládají zadavatelé reklam v televizi a v rádiu? ..."

    ....protoze jsou idioti...???

  • 22. 12. 2017 3:32

    hugochavez

    @drago
    "...a kvůli nulovému cílení to bude proti cílené reklamě neefektivní...."

    Otazka do plena- uz ste si nekdy neco koupili na zaklade "cilene reklamy" ???
    Lepe receno uz ste si nekdy neco koupili na zaklade vubec JAKEKOLIV internetove reklamy???
    Fakt by me to zajimalo, protoze mi dosud neni jasny jak zadavatele/platci reklamy vyhodnocuji efektivitu/na­vratnost vynalozenych $...........??

    Ja totiz fuckt neznam ze sveho okoli nikoho kdo by si timhle zpusobem neco koupil.
    O sobe ani nemluvim.
    Ale mozna se jen pohybuju mezi nespravnyma lidma......alias mezi lidma co pouzivaj mozek, coz asi nebude cilovka pro Google/FB/whomever :o)))

  • 22. 12. 2017 8:53

    j (neregistrovaný)

    Idealne vubec nijak. Zadavatel === PR oddeleni s rozpoctem ze kteryho jim jdou mimo jiny premie. Tzn cim vic utratej, tim lip pro ne. A cim vic utratej tam, kde se to vyhodnotit neda pokud mozno vubec nijak, tim taky lip pro ne - tezko jim nekdo pak muze vycitat, ze to sou vyhozeny prachy, protoze to neni schopnej dolozit. Proto maji radi TV a proto rvou kvuli blokovani reklamy na netu. TV se totiz vyhodnotit neda, realne vubec nevis kolik lidi tvoji reklamu videlo, natoz abys mej sebemensi sanci zjistit, jestli to nejak necemu pomohlo. Zato na netu se pocet zobrazeni zjistit da, a kdyz je 00 prd ... je problem.

    A doporucuju kazdymu, az pojedete do prace, schvalne se soustredte na ty bilboardy a dalsi kravince cestou, a delejte si trebas carky ... sem zvedav, jestli to bude aspon 1:50 ... reklam, ze kterych ste pochopili co ze vam to chteji prodat.

    BTW: Na napisy typu "sleva 80%" reaguju tak, ze se du podivat na net, kolik ze to normalne stoji. Coz dneska muze udelat kazdej druhej primo v krame.