Petre budu-li reagovat jen na ten dost zavadejici nazev clanku, tak obecne ano, jakakoliv chyba v programovacim jazyku muze vest k pruseru ;) I kdyz... v M$ by vysvetlili, ze to nejsou chyby, ale "features". Avsak clanku slo o SKRIPTOVACI jazyky. Coz je podmnozina programovacich jazyku vyssi urovne.
Tak tak, chyba v jazyku je třeba to, že v pokud mám ve struktuře bitový pole, tak C jednoznačně nedefinuje pořadí bitů. Nebo to, že nejmenovaný jazyk nemá typovou kontrolu a když do čísla napíšu text, tak se nic neděje do chvíle, než ho použiju pro nějakou matematickou operaci...
Tohle se týká knihoven. A pokud jde o knihovnu (čti cizí kód), tak tam jsou dva extrémy - buďto jsou 80% kódu aserce a je to pomalý jak Windows Update, nebo aserce omezím, celý se to zrychlí a zmenší (pokud mám proměnnou, která nesmí být nulová, nacpu ji postupně do pěti funkcí, není důvod ji 5x testovat na nulu), ale zase si musím ohlídat, co do toho pouštím.
No a nad tím je teprve vlastní aplikace. Která může mít dva typy autorů. Jeden se seznámí s dokumentací a postará se, aby knihovní funkce dostala to, co je v dokumentaci a nepřipustí jinou možnost, druhý tam prostě něco flákne, na pátý pokus se to chytne a zdá se, že to dělá co má, tak to tak nechá. Tomu prvnímu se taková chyba v knihovně neprojeví (resp. má malou pravděpodobnost), ten druhý chyby neřeší, stačí mu potěmkin na předváděčku.
" když do čísla napíšu text, tak se nic neděje"
Mno a kde je receno, ze je to tak spatne? Trebas to tak chces. V tom je totiz ve skutecnosti krasa programovani ....
Malej priklad, trebas udelat z malyho pismena velky se dalo (v ASCII samo) tak, ze proste bajty s prislusnejma pismename bitove zrotujes. No fuj, zejo ...