Názor k článku Chytré nabíjení Tesly, moderní nomádi a síť Mastodon, zápisky z OpenAltu od bez_přezdívky - Na elektromobilitě jako takové není nic špatného, má...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 11. 2023 15:09

    bez_přezdívky

    Na elektromobilitě jako takové není nic špatného, má své (skalní) zastánce i své (taky skalní) odpůrce. Má své nevýhody, stejně jako výhody. Údržba je někdy levnější, někdy dražší...

    Co vidím jako skutečné problémy automobilismu (schválně nepíšu elektro-) je zapojení politiků, lobistů, ekoteroristů a fanatických zastánců jednoho či druhého. Zde přestává platit racionální uvažování a fyzikální zákony ve prospěch elektroaut. To vidím jako největší překážku. Proč to nenechat na každém, ať si zvolí sám? Proč prosazovat elektroauta i tam, kde postrádají smysl? Je rozdíl mít elektroauto tam, kde popojíždím po městě a od nabíječky nejsem dál než cca 50km. A je rozdíl mít elektroauto na dlouhé trasy...

    Zde je další reálný problém elektroaut - není připravená infrastruktura na skutečně masovou elektromobilitu. Za současných podmínek to znamená překopat celou rozvodnou síť na zcela jiný druh zátěže, nebo vymyslet revoluční způsob dobíjení - opět, pokud by se to nechalo na evolučním procesu, tak prosím, jinak viz předchozí odstavec.

    A můj pohled na věc je takový, že doba na elektroauta ještě nedozrála. Podívejte se třeba na železnici... První schopné elektrické a dieselové lokomotivy vznikly za První republiky, ale elektrifikace tratí a nahrazení páry dieselem a elektřinou trvalo dalších 60 let. Hlavním argumentem byla ekonomičnost provozu a tak poslední parní vlaky dojezdily v roce 1980/1981.

    P.S. Typické vosí hnízdo pro zastánce elektromobility je klasická česká dovolená v Chorvatsku...