Nedůvěřivcům doporučuji si koupit "starý" elekromobil z bazaru, sice jich tam kvůli jejich nižší životnosti moc není, ale spálení se/vyléčení z naivity zaručeno.
Ano, ty nejstarší EV moc populární nejsou, protože první generace měly dojezd tak 150-200 km. Majitelé ty baterie podstatně víc ždímali jak z pohledu výkonu, tak kapacity, takže mají i vyšší opotřebení. Není to tragédie. Ty baterie mají po 10 letech provozu pořád třeba 70 % původní kapacity, ale pokud původní dojezd byl 150 km, znamená to, že už to má dojezd jen 100 km a to už je dost omezující. Nicméně jinak jsou typicky ta auta ve výborném stavu, lepším než spalováky stejného stáří. Takové BMW i3 je totální držák, s kterým se nejezdí do servisu.
Dnes mají EV dojezd 300-500 km. Ty články mají obecně lepší životnost a v provozu se nechodí tak na hranu jejich schopností jako u těch starých, takže to opotřebení je podstatně menší. Přečtěte si nějaký rozhovor s lidmi, kteří testují baterie pro autobazary. V drtivé většině případů auta, která se teď dostávají do autobazarů, mají stav baterie velmi dobrý a typicky nad 90 % původní kapacity.