"Asi tak. Elektroauto nemám, ale má ho hned několik lidí kolem mě (někteří už celkem dost let) a mám doma 12 kWh baterii a po zkušenostech jejich a mých můžu říct, že ty obavy z rychlé degradace baterie jsou hodně nafouklé. Dnes už ty baterie zvládnou tolik cyklů, že spíš odejdou stářím než opotřebením."
V ČR je průměrné stáří aut cca 15 let. Nechcete ve světle této skutečnosti své vyjádření poupravit? Dost let není ani těch zázračných 12, kdy už dochází k degradaci i u málo používaného akumulátoru jen kvůli času. Spalovák si můžete sušit ve stodole třeba 30 let, ale akumulátor odejde i úplně nepoužívaný jen kvůli času uplynulého od výroby.
Nemám obavy z rychlé degradace akumulátoru, mám obavy z degradace akumulátoru starého 8 a více let. Schválně zkuste oslovit nějaký značkový servis ať Vám vyčíslí cenu výměny aku u nějakého takhle starého elektromobilu. Včetně práce se dostanate na částky, při kterých se už nebudete bát ani velkých částek za opravy drahých dieselů a problémových automatických převodovek.
Do toho, žádám všechny optimisty, aby přestali teoretizovat a sami získali čísla z praxe (já přece lžu a nenávidím všechny elektromobily, protože....nevím), kterými mě umlátí a já už budu konečně ticho. Žádné dojmy, ale tvrdá data přímo ze servisní praxe.
Do té doby je zbytečné pokračovat v diskuzi, takže zatím nashle.
15. 11. 2023, 09:52 editováno autorem komentáře