> Vy jste zcela vážně přišel s tím, že večer všichni přijedou s úplně prázdnýma autama a do rána je potřeba je úplně nabít?
Ano a píšu, že dnes je to extrém, ale dále píšu, že zítra těch 75kWh může být jen polovina baterky.
> Benzínky, jejich nádrže a jejich zásobování vám v tomto scénáři nezkolabují?
Přivézt palivo k benzínce je zcela odlišný problém, než dotáhnout káble tlustý jak prase k nabíjecí stanici.
Navíc, současné auto potřebuje natankovat cca 1x zatímco elektroauto potřebuje dobít 2x až 3x pro stejný nájezd.
> To nevypadá jako "se optimálně rozkládalo"...
Problém je v konstrukci baterek - na začátku nabíjecího procesu potřebuji větší dobíjecí proud než na konci, kdežto průměr počítá se stejným proudem po celou dobu nabíjení. V 8 ráno bude nutně příkon nabíječek nižší, než předtím v 10 večer. Tesla si při rychlonabíjení vezme prvních 10 minut 240kW, přičemž průměrně je to 64kW po dobu 70 minut. Tam vzniká ta špička.
> Psal jste, že chtějí mít nabito ráno...
Jenže nabíjení trvá nějakou dobu a proces nabíjení jsem rozpočítal na 10h. Takže z Tvého pohledu o půlnoci vypneme sídliště, aby se mohla nabít auta? Navíc, zrovna počátek nabíjení je energeticky nejnáročnější.
> ...na další 1000km cestu...
Které e-auto má dojezd 1000km? Za jakých podmínek a s jakou baterií? U auta s 75kWh je reálný dojezd cca 400km, což je jedna cesta Brno-Praha-Brno - ~5h cesty.
> Samozřejmě, a nabíjení aut do toho pasuje ještě líp -- protože nemáme způsob a nechceme člověku zapnutí vařiče o hodinu posunout.
Teď nerozumím... Je to ironie, nebo myšleno vážně? Pokud vážně, tak se zamysli - co všechno ještě obětuješ tomu, abys mohl jezdit elektroautem? Tady začínáš hodinou spánku...
> To si pamatuju, a taky tehdy na root.at psal nějaký bez_přezdívky komentář...
To myslím pleteš dvě věci dohromady... Navíc vytržené z kontextu. Neříkám, že to, co je dnes problém, bude problém i zítra. Od té spanilé jízdy paní Fordové uplynulo cca 110 let. 110 let se budovala infrastruktura pro spalovací motory. U nás je to dokonce ještě méně. Kdesi jsem narazil na brožurku, která se přidávala do nových aut a byla na ní vyobrazená síť čerpacích stanic v Československu i s otevírací dobou. Byly jich na celou republiku snad nižší desítky a o víkendu sis nenatankoval, snad jen v Praze, Brně, Bratislavě...
Od té doby uplynulo minimálně 60 let rozvoje automobilismu. Elektrifikace železnice trvala 25 let, aby se mohla plně nahradit pára... Nyní nás čeká podobný proces - tento proces nebude možné jednoduše centrálně řídit, tak jako u státních železnic. Bude to proces, který se dotkne nás všech a nebude jednoduchý, protože budeme muset vyřešit spoustu problémů - to, co jsem nastínil, je jen zlomek. Hlavně ten proces bude drahý a zde se naskýtá otázka, kolik jste ochotni do toho investovat.
To je to o čem píšu.