Ano a píšu, že dnes je to extrém, ale dále píšu, že zítra těch 75kWh může být jen polovina baterky.
Jakou má kapacitu baterka, je snad úplně jedno, ne? Požadavky na přenosovou síť se odvíjejí od potřeby energie. Pokud spotřeba elektroaut zůstane stejná a výrazně se nezmění ani průměrný nájezd, tak zvětšení baterky ze 75 kWh na 150 nebude znamenat, že lidi budou potřebovat nabíjet dvakrát víc energie. Ten, kdo dojede z Prahy, nebude potřebovat nabít celou baterku, ale jenom půlku.
Jak už jsem psal, průměrný denní nájezd je 40 km, což představuje 7-8 kWh, tedy desetinu toho, s čím počítá ta vaše kalkulace. Na tom parkovišti bude někdo, kdo dojede s prázdnou baterkou a druhý den ji bude potřebovat zase plnou, tak si těch 75 kWh za noc klidně vezme, ale pak tam bude někdo, kdo dojede sice s prázdnou baterkou, ale další den auto nebude potřebovat, tak ho přepne do módu, aby se nenabíjelo hned, ale čekalo na časy s nejmenší poptávkou po elektřině a tudíž i cenou, pak tam bude někdo, kdo se akorát otočil v práci a potřebuje 5 kWh, nebo důchodce, který s tím vyjede jednou za týden na nákup.