Dobrý den,
rád bych jako zástupce kurikulárního ústavu (Výzkumný ústav pedagogický v Praze), který má problematiku RVP na starosti potvrdil, že tvrzení:
„open-source programy jsou z pohledu RVP ideálním a snadno dostupným nástrojem, který by školy mohly a měly využívat“
plně koresponduje s naším přesvědčením, stejně jako s doporučeními EU v oblasti vzdělávání.
„Pravdou je, že server zaměřený na školy nabízející podobné služby na českém internetu chybí, i když se možná začíná blýskat na lepší časy.“
Problematika open-source se může na první pohled zdát až jaksi druhořadá. V současné době je obecně daleko větší problém již to, že učitelé jako celek stále ještě nepřijali skutečnost, že budoucnost vzdělávání je spojena s technologiemi (http://www.spomocnik.cz/index.php?…). Bez podpory technologií nemůže uspět ani probíhající školská reforma. A open-source je vyšlápnutí dobrou cestou.
Již několikátý rok nabízí Výzkumný ústav pedagogický pro učitele on-line metodickou pomoc prostřednictvím Metodického portálu (http://www.rvp.cz/) a například výukové objekty v podání Digitálních učebních materiálů (http://dum.rvp.cz/) jsou pro učitele zdarma ke stažení (k dnešnímu dni jich je 2007) pod licencí Creative Commons (konkrétně Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česko).
Ostatně, všechny moduly Metodického portálu jsou postaveny na open-source základu (WordPress, Moodle, Mahara, MindTouch Deki, phpBB atp.).
Přeji hodně zdaru v další podpoře open-source
ON