Pokud se domnivate, ze se bavime o mem pripadu, pak Vam s potesenim mohu sdelit, ze jsem nikdy neucil a absolvoval jsem ve zcela jinem oboru. Nicmene mohu konstatovat, ze, patrne na rozdil od Vas, mam informace o situaci ve skolstvi z prvni ruky.
Pokusim se popsat typicky modelovy pripad:
Mame mladeho cloveka, ktery by chtel ucit. Vystuduje pedagogiku a nastoupi do skoly. Nastupni plat 16k, osobni ohodnoceni 0, priplatek za tridnictvi (po par letech) cca 500,–. Rekneme, ze rozumi ICT, takze se stane koordinatorem – priplatek 500,– + starost o vsechny pocitace a site na skole.
Ve vysledku plat nejakych 17 – 18k, prima pedagogicka cinnost 22 hodin tydne, k tomu dozory, sprava pocitacu, vedeni administrativy, opravy pisemek, pripravy, … – prace od rana do vecera.
A ted by, jak prekvapive, dotycny chtel zalozit rodinu. Na byt nema, na to, ze by uzivil manzelku na materske a potomce nemuze pomyslet bez horkeho smichu. Spolecensky statut – nekde mezi sluzkou a popelarem (ucitele jsou pitomci a jsou preplaceni) …
Jake je asi reseni takove situace?
Takze ve vysledku jsme prisli o jednoho (potencialne) dobreho pedagoga a ziskali ajtaka (tezko rici, jake kvality). Ejchuchu!
PS: Pokud ani tohle nepochopite, pak koncim debatu, protoze to nema vyznam.