Hlavní navigace

Názor k článku Co brání rozšíření Linuxu do škol? od ToM - Začnu od konce. Před 3 lety byl dělán průzkum...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 11. 2009 11:15

    ToM (neregistrovaný)

    Začnu od konce. Před 3 lety byl dělán průzkum veřejnosti v ČR, ze kterého vyšlo, že nejvíce si lidé váží vědců a pedagogů. Zmiňovány byly na ČR 1 právě tyto dvě skupiny. Můžete sice průzkum napadnout, ale nic lepšího objektivního nemáme. Takže s tím sociálním statutem nemáte pravdu.

    Co se týká mých informací, tak je mám primárně od dvou příbuzných (50 let praxe ZŠ vč. řízení a 15 let střední odborná škola). Správa počítačů a výuka předmětů je rozdělená. Správu IT celé školy má na starosti externista, který je odpovědný za funkčnost. Výuku má na starosti pedagog, který kromě občasného doplňování znalostí (v tom má bohužel nevýhodu oproti učiteli matematiky) plní stejné funkce jako jiní učitelé.

    To, na co vy upozorňujete není problém učitelů VT, ale učitelů – mužů. Ve školství obecně pracují převážně ženy (promě snad technických škol), právě z vámi uváděného důvodu. To jsem nikdy nepopíral. Ale problém nedostatku mužských pedagogů je jiný než problém dobrých pedagogů. A jakkoli jsou ti špatní vidět víc, těch dobrých není rozhodně málo. Jen prostě učí jiné předměty, protože VT je stále démonizovaná (!= démonizována) a koncepce, pokud je, ještě nedorazila do škol.

    Pokud máme dobré učitele (a učitelky) na matematiku, fyziku apod. není důvod nemít dobré učitele (a učitelky) na VT. Pokud dobré učitele nemáme, tak je něco špadně v celém systému přípravy učitelů a řízení škol a jen peníze to nevyřeší.

    Ostatně v komerčním IT jsou platy na slušné úrovni a lemplů je… To byste se divil.