Ono to má pani Kateřina celkovo trochu pomýlené (rozumej - mám ju za kravu):
"Buď modus vivendi přijmou, nebo se jim během několika let zúží nabídka obsahu."
Ja si vyberám možnosť "C", toto ich zdanlivé "zadarmo" neberiem, na ich podnikateľských aktivitách sa odmietam zúčastňovať zadarmo. Ak chcú, aby som pozeral ich reklamu, nech mi platia!
Nevsim sem si, ze bych platil (kdyz pominu dan z televize) za "draty" po kterych mi tv noha pritece ... zato za kazdy bit, ktery mi pritec po internetu si jaksi platim => rozhoduju o tom, co hodlam a co nehodlam konzumovat. A reklamu si tudiz - na sve lince za sve penize - dovoluji odfiltrovat.
Ta paní hezky spojila 2 rozdílné věci: reklamu na webech a její nutnost s ohledem na financování / trackování uživatelů 3. stranami a vsíráním jejich balastu do cizích počítačů. A nemyslím si, že pokud Vás nebudou 3. strany trackovat a šmírovat, že reklamní bannery na webech budou prázdné ...
Jen nechápu, proč by nějaký reklamní ... měl mít vůbec právo mne šmírovat. V 'reálném světě' je to obtěžování, stallking a pokud vím, tak podle trestního zákonníku (2010 bla bla)Vám nikdo nesmí vlézt do počítače ikdyž ho máte odemčený, protože zasahuje neoprávněně do vašeho vlastnictví ...
K zasmání? Jak by se Vám líbilo, kdyby při Vaší procházce městem, Vám občes někdo dal diktafon, kamerkku nebo GPS do kapsy, jiný zas do jiné, do batohu a pak Vám kam vlezete cpal letáky, na to, co si myslí, že chcete koupit? Cpal je u vchodových dvěří, ve školce Vašeho malého, u jídla, při odemikání auta a pak Vám taková paní řekne, že bez toho to nejde?
Rozdil je, ze udrzba cest je placena z dani, ale obsah na Internetu ne. Pokud by mi za nynejsi situace nekdo cpal letaky, kameru a GPS, tak bych ho asi poslal do zakonceni zazivaciho traktu. Pokud by ale byla zavedeno financovani udrzby cest z reklam, asi by mi nezbylo nez reklamnim agentum nenadavat a v tomto konkretnim pripade jit servat nejakeho poslance za to, ze s tou kravinou nic nedelaji. To se ale na Internet nevztahuje.
Vy jste jaksi nepochopil ze tady nejde o reklamu obecne, nybrz o cilenou reklamu, ktera se poji s identifikaci uzivatele pres cookies.
Kdyz vami spomenuta televize nepotrebuje identifikovat cloveka, kterej se prave diva na TV, proc bez toho nemuze byt reklama na webu? Nemam nic proti reklame (kdyz neni opravdu doterna), jen nechapu proc by nekdo kvuli tomu sbirat jakekoli informace souvisejici s mou osobou...
Ale to je jedno. Rec je o tom, ze cookies same o sebe ziadne udaje o uzivatelovi neprenasaju lebo nemaju ich mat odkial.
A tym, ze sa prihlasis na FB a G, tak tie prihlasovacie udaje sam poskytnes...a potom sa cudujes, ze ich maju?
To je to iste ako chodit po meste s velkou kopiou obcianskeho preukazu na chrbte a potom nadavat, ze kazdy vie tvoje meno a rodne cislo.
Na základě IP adresy se dá dohledat, na ketré ulici bydlíte. Na základě verze prohlížeče a systému se dá vysledovat, jak často updatuejte a odhalit případně nějaká bezpečnostní díra. Na základě nainstalovaných sr... nebo dotazem na cookie je možnost se podívat, nak terý internetový bankovnictví se z toho uživatelskýho profilu leze.
Takže nevíme, že je PC Pepy Nováka, ale víme, že bydlí vměstě X na ulici Y, má účet v KB a verzi Javy se známou, ale neopravenou chybou... A taková informace může mít pro někoho o dost větší hodnotu, než jenom že se dva dny před Valentýnem koukal do sexshopu na dárek pro milenku...
Cílená reklama má vyšší účinnost. Proto se za ni platí více, než za "náhodně všechno všem".
A vaše věta "Kdyz vami spomenuta televize nepotrebuje identifikovat cloveka, kterej se prave diva na TV," je nepochopení televizní reklamy. Oni samozřejmě potřebují identifikovat, kdo se na televizi právě kouká a kdo ne. Proto mají peoplemetry, analýzy složení diváků podle kategorií atd. Složení reklam v 11 hodin ráno, ve 3 odpoledne a v 8 hodin večer je dost různé, a to i mezi stanicemi. Že se pak mění reklama i podle pořadu je celkem samozřejmé (dávat do reklamní vsuvky závodu F1 reklamu na dámské vložky jsou vyhozené peníze).
Teď, když jsme si vyjasnili, že jsou zadavatelé ochotni za cílenou reklamu platit více, a když jsme si zmínili, že i ta pitomá televize se snaží cílit všemi možnými prostředky, zbývá jen otázka, zda to máme pokorně akceptovat. Koukám právě na reklamu na levnější plyn a elektřinu, reklamu na nějakou soutěž "Junior Internet", velký banner "Chcete ušetřit na povinném ručení?" a ještě větší banner "Spláceli jste poctivě půjčky a nikdo to neocenil?". A nějak mi to nevadí.
Kdyz web bude cilit reklamu stejnym spusobem jako TV, vubec mi to nevadi. Krom toho, nepotrebuju sledovat jake weby klient pred chvili navstivil abych vedel, ze reklama na damske vlozky bude stejne blbe pusobit na webu o F1, jako v TV v case prenosu F1-zavodu...
Ano, TV se taky snazi o cilenou reklamu. Jenze dela to neinvazivne, bez porusovani meho soukromi (chces "peoplemetr"? Fajn, nainstaluj si jej a pouzivej. Ja nemam zajem). Weby v tomhle zasly prilis daleko a to mi teda sakra vadi!
To je absolutny nonsens.
https://adblockplus.org/blog/ads-dont-generate-money
Nechce sa mi teraz patrat ci nejde o nieco ine, nez si myslim, ale pokial sa bavime o reklame na webovych strankach, tak ta je v principe v poriadku. Ale len v principe, pretoze niektore formy obsahy su odporne (napr. reklama na celu stranku s miniaturnym X na vypnutie alebo reklama s hudbou, ktora sa sama spusta...)
Ono to nie je tak, ze vy sa zadarom pozerate na reklamu, oni zarabaju peniaze a vy za to nedostavate nic. Vy za to dostavate obsah, ktory si na stranke prezerate.
Tak tomu už asi dneska prostě nikdo neuteče, jen přečtením tohohle článku jsem o sobě dal vědět facebooku, googlu, youtube, nějakýmu gemiusu.pl a bůh komu ještě.
Zbývá jedině vypnout PC, zahodit smartphone, hodit si uzlíček s buchtama přes rameno a jít žít, tak jak žili naši předkové a když budu mít štěstí tak se neobjevím na google maps.
Pokud jde, ale někomu jen o ty otravný reklamy, tak myslím, že stačí nainstalovat ADBlock a máte obsah zadarmo a bez reklam.
Ale uteče. Existuje kvantum metod. Jednak tu máme pluginy do prohlížečů (Ghostery, Self-destructing cookies, apod.), pak máme vhodná nastavení prohlížeče (kešování pouze do RAM, automatické mazání historie, permanentní anonymní prohlížení, apod.), dále záležitosti jako nepoužívání Flashe nebo alespoň Flashblock, nepoužívání JavaScriptu (nebo plugin NoScript), a v neposlední řadě VPN, Tor, apod.
Možnosti jsou, aplikovat je nemusí být jednoduché, ale omezit nebo zabránit šmírování pořád jde, aniž by bylo nutné vypínat PC. Na stranu druhou, mobily jsou ztracený případ.
To sice ano, ale pokud existuje metoda, která dokáže uložit jedinečné nastavení a podle toho pak zjistí, že už jsem tam byl, tak mám možná ještě větší šanci s prohlížečem plným podobných vylepšení a pod., pže tím na sebe spíš upozorním.
Je pravda, že takhle nezjistí odkud se připojuji, ale ta identifikace o kterou jim jde především, tak tu si vždy nějak zařídí.
Ono se to bohužel může ukládat i na vzdáleném serveru. To jsou ty "fingerprints". Svého času se to hodně diskutovalo. Řešení bylo nalezeno dost, ale nikdo je nepoužívá, protože kromě vášnivé diskuse to vlastně nikoho ani netrápí.
Osobně jsem nějaký čas používal vmware appliance s firefoxem. Ten samý virtuální image mělo pár tisíc lidí a všichni jsme měli "identický HW a SW", nešlo nás rozeznat. A na dvě kliknutí se to zresetovalo do původního stavu, čistého jak list lilie. Jenže jak opadlo rozčilení tak upadl i zájem.
aha, s jinou ip jsem to pochopil, dik.
Ten panopticlick dava trochu matouci informace. kdyz vidi novy prohlizec, napise ze je unikatni mezi treba 3 miliony testovanych. A po zopakovani se tohle cislo zvedne, protoze provede dalsi test.
Ale kdyz uvidi neunikatni prohlizec, napise ze jenom jeden dalsi prohlizec ma stejnou identifikaci mezi dvema miliony prohlizecu.
Tady da novou informaci - kolik zna unikatnich prohlizecu. A tohle cislo unikatnich prohlizecu se s opakovanim testu nemeni.
Matlo me, ze porad psal jenom pocet provedenych testu, jsem predpokladal ze to je tim padem i unikatnich prohlizecu, protoze tam zadne jine cislo nebylo.
Je otázkou, jestli je zrovna platba vkládáním reklamy ideálním nástrojem. Jenom když přidávám tenhle názor, na stránce je osm inzerátů, na které samozřejmě díky bannerové slepotě nikdo nekouká.
Kolik reklamy si uživatelé ještě nechají nacpat do hlavy, a kolik údajů o sobě kvůli tomu nechají sesbírat? Nebylo by nakonec lepší za přečtení článku zaplatit pár halířů, než číst obsah mezi spoustou reklam, poté co člověk úvodní proklikne interstitial page, zavře různé blikající nesmysly které překrývají obsah a vydávají zvuky?
Mě by se líbila možnost použít pro platbu mikrotransakce. V řadě případů by přece bylo možné si vybrat, jestli chci na daném webu za každý článek zaplatit pár halířů, nebo mít stránku prolezlou reklamou. Osobně bych si radši zaplatil.
Já bych především nelhal, že když se nebude platit, nebude reklama.
Na to stačí navštívit libovolnou trafiku, kde obsah skutečně kupujete a platíte. A podíval se, kde za to jako bonus dostávám nulovou reklamu.
Pravda je taková, že reklama bude vždy, ať platíte či nikoli.
Já ovšem na těchto stránkách nevidím žádnou reklamu. Banerovou slepotu za mě vyřídil částečně blokátor, filter a firewall na routeru, částečně přesměrování v /etc/host, který odstranil řadu dalších domén z načítání libovolným prohlížečem, částečně adblock.
Kromě toho existuje i další reklama, až do reklamy skryté, která se projevuje třeba cinknutými recenzemi, či doporučeními v článku – na českých webech velmi oblíbené.
Jinak řečeno, kvalitní obsah, za který bych byl ochoten platit, má tak 5 webů na celém světě. Zbytek klidně opustím. Včetně root.cz, když přijde na lámání chleba.
Jestli nekomu vadi reklamy, tak si je muze proste zablokovat. Ja klidne za precteni clanku zaplatim, ale pouze pokud bude alternativa dostatecne neprijemna(napr. minuta cekani na nacteni stranky). Dalsi moznosti je zpristupneni obsahu jenom platicim, ale to by to nesmelo vypadat jak na digizone, kde za precteni jednoho clanku chteji nejakych 50 korun, nebo 5000 za rok!
Pár myšlienok:
- úplne súhlasím s tým, že všetko niečo stojí a ten, kto vytvára obsah, musí za to dostať zaplatené - v opačnom prípade to nie je udržateľná činnosť (abstrahuje od dobrovoľného, "hobby" prístupu)
- vyzerá to tak, že reklama je najrozšírenejší spôsob, ako dostať zaplatené, ostatné spôsoby sú minimálne v našich končinách minoritné (abstrahujem od napr. porno a podobných stránok). Áno, môžeme sa baviť do akej miery je zbierianie dát s tym súvisiace etické, ale na realite to nič nezmení
- v článku je niekoľko krát spomenuté, že cookies zbierajú iba identifikáciu prehliadača - nie je mi celkom jasné, ako môže niekto zacieliť reklamu (napr. na toalentné mydlo) podľa identifikácie môjho prehliadača?
- osobne nemám nič proti zbieraniu (aj osobných) údajov za účelom poskytovania cielenej reklamy, pokiaľ budú dodržané 2 (ehm, moje) podmienky:
1. zbieranie dát bude uskutočňované transparentne, tzn. budem presne vedieť, ktoré dáta budem poskytovať a kto a akým spôsobom ich využije
2. reklamy sa budú zobrazovať zmysluplným spôsobom - nejdem to velmi rozvíjať, ale zúrivo blikajúci flash banner cez stvrť obrazovky nie je zmysluplný spôsob.
Reklamy je všude plno. A protože to lidi obtěžuje, tak ji ignorují nebo blokují. Klesající účinnost reklam se vyřeší tak, že se jí přidá. Takto to časem graduje.
Když už se za léta vymyslela metoda, jak přesně cílit, neuberou. Naopak, až na čestné vyjímky do vás stále tlačí stále více reklamy. A přitom kvalitního obsahu je málo. Nakakat jim! Reklam je přehlšel a já už toho mám plné zuby. Přepínám tv, rádio, odcházím, dívám se jinam... Zkuste si to, zjistíte, že neděláte nic jiného. Za ty léta nám tím postupným navyšováním úplně vymyli mozek.
PS: Chválím koncept mobilních aplikací, kdy mám možnost se za 10ti koruny zbavit se jednou pro vždy reklamy.
protože je vlezlá a protože prodražuje cenu sužeb nebo zboží. Neexistuje žádná moc na světě která by mne donutila vypínat Adblock a Ghostery. A nejodpornější formu reklamní masáže používá Živě.cz. Tam jsou schopní článek rozebrat na jednotlivé odstavce a každý odstavec dát na zvláštní stránku v domění že na tom víc trhnou! Nevím jestli jim to lidi žerou, ale já jsem tam přestal chodit, i když na těch rozprcaných článcích žádnou reklamu díky Adblocku nemám.
Odpovím otázkou: díky tomu, že neutrácím za reklamu, tak jsem schopen službu poskytnout levněji než konkurence. Ta reklamu používá a to její služby prodražuje, dokonce až na dvojnásobek.
Takže teď když víte, že já to dodám za polovic, tak - koupíte? Upozorňuji, že jsem radikálním odpůrcem reklamy, a vážím si vašeho soukromí. Takže vás rozhodně nebudu obtěžovat reklamním sdělením o tom, co že to vlastně nabízím. Otázka trvá: koupíte to ode mně, nebo jste trouba, co bude vyhazovat peníze tím, že to koupí od konkurence, která je prodražená kvůli jejich vlezlé reklamě?
PS: Nečekám odpověď, jen jsem se snažil ukázat, že pro firmu je lepší prodat někomu něco prodraženého o reklamu, než nikomu nic (byť teoreticky za levno). Kdyby reklama nefungovala, tak za ni firmy utrácet nebudou. Ostatně v některých segmentech se za reklamu skutečně neutrácí.
Kdybych chtěl, tak bych to snad napsal. :-)) (Navíc už stejně nejsou další volné kapacity pro nové zákazníky, tak je to zbytečné.)
Noví zákazníci se to dozvěděli od starých, kteří byli spokojeni. (Aby nedošlo k mýlce, zákazníci nejsou nijak motivování k propagaci. Prostě se jim to líbilo, tak to dobrovolně řekli známým.)
To přísloví říká, že dobré zboží je samo sobě reklamou. Vy jste někomu musel říci, že to zboží dodáváte. Pokud ho koupili a byli spokojeni, tak zase někomu dalšímu o tom zboží řekli. Ale právě to "řekli" je reklama.
Takže reklamu bezpochyby děláte. A platíte ji zjevně svým časem.
Jenže ti lidé nechodí po známých a nevnucují jim práci této firmy i když známí nic takového nepotřebují.
Funguje to spíš takto:
Potřeboval jsem vyměnit krytinu na střeše chalupy. Pokecal jsem s místními "domorodci". Nikdo z nich mi nic nevnucoval, dali mi informaci až na můj dotaz/požadavek. Dozvěděl jsme se, že Vomáčkovi měli pokrývače z Horní Lhoty - byl drahý a ještě jim to zprasil. Kopečkovi si vzali pokrývače z Dolní Lhoty a ten byl přesný, spolehlivý a za rozumnou cenu. Tak jsem si taky pozval toho z Dolní Lhoty. :)
Bavíme se o reklamě. Nastudujte si, co to je. Zajímalo by mě, jak se dozvíte, že Kopečkovi měli pokrývače z Dolní Lhoty, aniž byste se dozvěděl, že v Dolní Lhotě je pokrývač.
Prostě jakákoliv informace o obchodní činnosti je reklama. I když je to informace od vašeho spolubydlícího "dnes na rohu otevřeli novou cukrárnu". Reklama se nestává reklamou díky cenovce, vlezlosti nebo formě, ale tím, že jde o obchodní sdělení. Ježíš to by byl bordel, kdyby tomu tak nebylo. Přišla by nové éra spamu.
Pokud dáváte mezi slova informace, komunikace a reklama rovnítka, pak máte pravdu. V tom případě jste ale jen nafixloval definice slov tak, aby Vám to vyšlo.
Je to stejné, co dělá ČSÚ, když změní obsah spotřebního koše, aby změnil číslo inflace, nebo když se změní definice nezaměstnanosti, aby vyšlo nižší číslo.
Ve Vašem cinknutém pojetí – recenze, i kritická, je reklama.
To, čeho se obvykle lidí ptáme není reklama, ale recenze výsledků nějaké firmy.
Nějak jste se vyhnul tomu, zda sdělení „firma z Horní Lhoty nestojí za nic, vyhněte se jí“ – je také reklama. Ve Vaší definici „reklama = jakákoli informace o obchodní činnosti“ zřejmě ano. Abyste viděl, jak úchylné definice reklamy jste si postavil.
To jako chodíte od domu k domu, zvoníte na jednotlivé byty a ptáte se, zda to nemají? Nebo jdete po ulici a čumíte na reklamní štíty? Nebo nedej bože hledáte na internetu v reklamních katalozích? A ze zásady si vybíráte firmy, které ve webové prezentaci nemají reklamu na vlastní výrobky, ale jen telefonní číslo?
Aneb - jasně, že nakupujete podle reklamy. Potřebujete, aby vám někdo vnucoval své zboží, protože jinak nemáte ani šajnu kde to koupit. Jen se vám nějak nechce tomu říkat reklama. Zkusme tomu říkat "obchodní prezentace", třebas to pak pro vás bude přijatelnější.
Trochu pletete pate pres devate a nesmyslne generalizujete.
Za prve neplati ze 'reklama' rovna se 'jakekoli info o zbozi'. To by se za reklamu mohla povazovat pouha existence v regalu nebo na prodejnim pultu.
Za druhe muzu dat sebe a nektere z lidi z okoli jako priklad, ze drtivou vetsinu zbozi a sluzeb nakupuji podle aktualni prodejni zasoby, podle alespon zakladnich znalosti o produktu a cenove relaci a v prilehle lokalite. Atraktivnost obalu, reklamni panely apod. nehraji pri vyberu zadnou roli. Druh zbozi o kterem dopredu nemam rozhodnuto ze ho chci koupit, zasadne nekupuju.
Dal nevim proc v souvislosti s Internetem jsou zminovany zrovna 'reklamni katalogy'. Informace o zbozi se daji prece snadno hledat pres webove vyhledavace. Pokud vynecham kontextovou reklamu (automaticky odfiltrovavam), vynecham recenze v komercnich mediich a preskakuju placene prvni odkazy, tak dostanu k tomu co shanim celkem solidni a reklamou moc nepokrivene info.
Díky tomuhle v Adblock filtru nevím co to je být otravovaný placenými odkazy ve vyhledávači Google. Hlavně to likviduje tu zelenou svini od Alzy, kterou to pokaždé na Googlu nacpalo do prvního placeného odkazu! Mám pokračovat milovníku reklamy a Velkého Bratra?
##DIV[id="tads"][class="_C c mnr-c"]
##DIV[id="tads"][class="_C c"]
##DIV[id="tads"][class="_D c mnr-c"]
##DIV[id="tads"][class="_D c"]
##DIV[id="tads"][class="_t c"]
##DIV[id="tads"][class="_u c"]
##DIV[id="tadsb"][class="_C c mnr-c"]
##DIV[id="tadsb"][class="_C c"]
##DIV[id="tadsb"][class="_D c mnr-c"]
##DIV[id="tadsb"][class="_D c"]
##DIV[id="tadsb"][class="_t c"]
##DIV[id="tadsb"][class="_u c"]
Zboží v regálu je reklama. To není generalizace, ale význam toho slova. Cokoliv, co směřuje k podpoře prodeje, je reklama.
Jestli chcete prodávat úplně bez reklamy, tak to zboží nesmíte ukázat. A když se zákazník zeptá "máte toaletní papír?", tak budete v úzkých, protože odpovědět "ano" bude opět sdělením, kterým budete podporovat prodej.
A webový vyhledavač je jedním z reklamních katalogů. Prochází obchodní prezentace webshopů a pak vám nabízí odkazy.
Zboží v regálu je reklama. To není generalizace, ale význam toho slova. Cokoliv, co směřuje k podpoře prodeje, je reklama.
Vy ale rozsirujete chapani pojmu reklama ad absurdum. Zakon o pozemnich komunikacich napriklad narizuje povinnost oznacit vozidla casovym kuponem, pod sankcema. Zjevne na zaklade toho vetsina motoristu kupuje dalnicni znamky. Zakon nebo vyhlaska je podle vas reklama ?!
Hlavne se ale z toho slovickareni vytratilo hlavni tema clanku a tou je cilena reklama. A ja bych jeste doplnil jedna z vystavnich skrini reklamy a marketingu obecne a tou je vyvolat iracionalni rozhodovani, ktere je nejpodstatnejsi slozkou ovlivnujici (nejen) spotrebitelske chovani.
protože nic takového neexistuje, člověk jedná vždy racionálně a to na základě emocí, což je evoluční fingerprint světa. Problém je přílišná synchronizace lidí, kteří masově dělají to samé, což vede k nabourání algoritmu, který hledá optimální rozdělení zdrojů a vede k úbytku inovací. A role nekreativních lidí je velmi důležitá, jejich přežívací strategie je založena na kopírování úspěšných řešení druhých a tím šíří o nich informace napříč společností. Existuje určitý optimální poměr mezi inovátory a kopírovači, které globální informační propojení narušuje a vede to k tomu, že ubývá unikátních pokusů o řešení nějakého problému, tudíž klesá účinnost toho algoritmu, prostě neprohledá tolik možností, kolik by mohl.
Vidím, že manipulace už dosáhla vrcholu. Hodinky jako holínko, vsjo ravno.
„člověk jedná vždy racionálně a to na základě emocí“ … jednání na základě emocí je emocionální chování, nikoli racionální. Nicméně chápu, že na podporu vlastní pravdy zmanipulujete cokoli.
To hlavní, co narušuje „algoritmus“ není poměr inovací × kopírovačů. To hlavní je rozdělení zdrojů a odměn.
Stejně tak nesouhlasím s tím, že kopírovači jsou primárním zdrojem informací o něčem.
Chápu, že když nejste schopen chápat ani elementární významy českých slov typu „emocionální“ a „racionální“, že potom namelete páté před deváté.
Jediné racionální chování je na základě emocí, protože je takové jaké je a to na základě evolučně získaných zkušeností, je racionální z hlediska přežití druhu. "Racionální" jednání na základě vlastní úvahy, je jednání na základě nějakých falešných představ o realitě, mýtů, manipulací a podobně, takže ve skutečnosti racionální není.
Melete nesmysly. A vůbec nemáte pravdu. I tací lidé existují a vím že nejsem sám.
Rozlišujte aktivní otravnou reklamu a pasivní prezentaci firmy.
Těm prvním - reklamám se vyhýbám zcela - jak jen je to možné.
Kvůli reklamám neposlouchám žádné radio. Nekoukám na TV. Pokud něco chci vidět, nechám si to z ČTv nahrát. A v čase, kdy chci já, ihned oříznu reklamy a koukám pouze na pořad. Proto vcelku ochotně platím koncesionářský poplatek, protože tam nemám ty kreténské reklamy uprostřed pořadu.
Např. zásadně nic nekoupím od Alza s kreténským zeleným křiklounem. Nakupuji v klidu od těch, co mají pořádně popsáno co nabízí. Google si je najde. Když hledám. Hledám když něco chci. Vnucování reklamních hovadin, když nic nechci, mne slušně řečeno irituje. Obzvláště od přenašečů beden, kteří ani pořádně neví co nabízí...
Ano, buďte na internetu, mějte svoji prezentaci. Mějte svoje stránky POŘÁDNĚ UDĚLANÉ. Což není problém za ušetřené peníze nevyhozené za reklamy. Mějte na stránkách POŘÁDNĚ popsáno co děláte, jak děláte, s cenami. Pořádné popisy a fotky výrobků. Kdo něco hledá, vybere si tam, kde se dozví odpověď na své otázky.
Hovadské firmy, které si neumí udělat pořádně svoji prezentaci na webu, opravdu ale opravdu nemohou počítat s tím, že bych si od nich cokoli koupil jen proto, že mne budou obletovat i v čase, kdy je nepotřebuji.
Ano, souhlasím s vámi, že takové hovadské firmy (bez pořádné prezentace a informací na webu) nemám šajnu zjistit. Ale oni nemají šanci se mi vnutit ...
Bohužel s úrovní prezentací firem na webu je to docela tragedie. Ale to je mi úplně fuk. Pár těch pořádných tam je, já je najdu a dostanou ode mne kšeft.
Takže moje rada pro firmy : buďte na webu perfektně připraveni pro lidi, co něco hledají, možná třeba u vás budou spokojeni. Ale neotravujte je.
Ne, já na rozdíl od vás odlišuji
1) PREZENTACI = sedí někde v koutě a čeká, až si ji najdu, do té doby o ni nevím ..
2) REKLAMU = zhůvěřilost, co mně sere na každém kroku, i když mne vůbec nezajímá ...
Dokážete pochopit alespoň tento jednoduchý zásadní rozdíl ? To byste mohl dát, na to stačí IQ 60 .. :p
*Kvůli reklamám neposlouchám žádné radio. Nekoukám na TV.*
*Např. zásadně nic nekoupím od Alza s kreténským zeleným křiklounem. *
To by mě zajímalo, odkud toho křiklouna znáte. Já se na TV nedivám a rádio neposlouchám (prostě mě to nebaví) a v prohlížeči mám Adblock a Ghostery.
A toho křiklouna jsem viděl poprvé křičet před týdnem, když jsem si pustil olympiádu. (A uznávám, reklama to byla hnusná, i s Rosákem.)
(Do té doby mi chodily jen reklamy od Alzy mailem, tam jsem se dobrovolně přihlásil. A tam je ten mimozemšťan neškodný.)
Jak uz tu zaznelo, smiruje se z x duvodu, ale obecne jde o data pro aplikaci socialne behavioralnich vyzkumu, tedy ne jen cileny produktovy marketing ale i ovlivnovani verejneho mineni. Kdo chce muze si neco o cinnosti organizaci jako levenstein institute nebo medialnich agentur neco zjistit. Ano pro urcitou skupinu lidi jsme neco jako laboratorni potkani.
Cesta zavadeni regulaci prostrednictvim legislativy na urovni legislativy EU nebo i narodni (ta uz prakticky neexistuje) je hodne kontraverzni a cestou do pekel. System ktery ma na svedomi a je primou soucasti dnesni korporatokracie ji ma (na oko) regulovat je jako z absurdni komedie. Jedinou cestou je obrana na technologicke urovni nezavisla na rozmaru establishmentu. Diky bohu tu jsou relativne svobodne otevrene systemy, kteryma se lze branit.
Ono je to ale tezke, kdyz lide se nechaji tak snadno manipulovat. Jako v hypnotickem spanku nakupuji naproste hovadiny, plati dane, hazi volebni listek do urny a maji spatne svedomi, prestoze nic neprovedli..
Popravdě mi marketingové sledování nevadí. Navíc, je stále ještě hodně dětinské, když mi nabízí věci, které jsem před týdnem koupil, a v nejbližších pěti letech tudíž kupovat nehodlám.
Šmírování státu je mnohem horší – díky data retention mají kompletní obraz mé identity, a zároveň jako jediní mají mocenské nástroje jich proti mně zneužít. Až se jim to bude hodit, jediným dotazem do databáze definují své nepřátele. A člověk má špatné svědomí proto, že nikdy neví, kdy ten dotaz najde i jeho.
Já mám taky pocit, že to cílení reklamy nějak funguje obráceně. Když se narodilo mládě, tak během šestinedělí přibylo o 60% reklamy na Viagru... :D AdBlock, odinstalace Flashe a zákaz některých domén jako savana.cz ve WRT to relativně přijatelně vyřešil.
Horší jsou naháněči po telefonu. Letos už jsem měl asi pět hovorů ohledně půjček, ktreditek a podobnýho sajrajtu... A telefonní kontakt "Spammeři Zasraní" se utěšeně rozrůstá. Ale když už, tak si z nich nenápadně dělám srandu, aby se telefonát co nejvíc protáhl... ;) Jediná možnost je, aby s každým provolali hodinu, dostali fejkový informace a nic jim z toho nekáplo. Zrovna včera jsem hodinu tahal z jednoho naháněče banky, jak jejich kreditka funguje a jak vydělám na tom, že utratím výplatu před tím, než dojde na účet a připlatím úroky. Prý výhody jsou placený z reklamy a vydělám na bonusech... Asi jsem pro něho debil, co bude připlácet za to, že ho budou vytáčet další reklamou...