Jak uz tu zaznelo, smiruje se z x duvodu, ale obecne jde o data pro aplikaci socialne behavioralnich vyzkumu, tedy ne jen cileny produktovy marketing ale i ovlivnovani verejneho mineni. Kdo chce muze si neco o cinnosti organizaci jako levenstein institute nebo medialnich agentur neco zjistit. Ano pro urcitou skupinu lidi jsme neco jako laboratorni potkani.
Cesta zavadeni regulaci prostrednictvim legislativy na urovni legislativy EU nebo i narodni (ta uz prakticky neexistuje) je hodne kontraverzni a cestou do pekel. System ktery ma na svedomi a je primou soucasti dnesni korporatokracie ji ma (na oko) regulovat je jako z absurdni komedie. Jedinou cestou je obrana na technologicke urovni nezavisla na rozmaru establishmentu. Diky bohu tu jsou relativne svobodne otevrene systemy, kteryma se lze branit.
Ono je to ale tezke, kdyz lide se nechaji tak snadno manipulovat. Jako v hypnotickem spanku nakupuji naproste hovadiny, plati dane, hazi volebni listek do urny a maji spatne svedomi, prestoze nic neprovedli..
Popravdě mi marketingové sledování nevadí. Navíc, je stále ještě hodně dětinské, když mi nabízí věci, které jsem před týdnem koupil, a v nejbližších pěti letech tudíž kupovat nehodlám.
Šmírování státu je mnohem horší – díky data retention mají kompletní obraz mé identity, a zároveň jako jediní mají mocenské nástroje jich proti mně zneužít. Až se jim to bude hodit, jediným dotazem do databáze definují své nepřátele. A člověk má špatné svědomí proto, že nikdy neví, kdy ten dotaz najde i jeho.
Já mám taky pocit, že to cílení reklamy nějak funguje obráceně. Když se narodilo mládě, tak během šestinedělí přibylo o 60% reklamy na Viagru... :D AdBlock, odinstalace Flashe a zákaz některých domén jako savana.cz ve WRT to relativně přijatelně vyřešil.
Horší jsou naháněči po telefonu. Letos už jsem měl asi pět hovorů ohledně půjček, ktreditek a podobnýho sajrajtu... A telefonní kontakt "Spammeři Zasraní" se utěšeně rozrůstá. Ale když už, tak si z nich nenápadně dělám srandu, aby se telefonát co nejvíc protáhl... ;) Jediná možnost je, aby s každým provolali hodinu, dostali fejkový informace a nic jim z toho nekáplo. Zrovna včera jsem hodinu tahal z jednoho naháněče banky, jak jejich kreditka funguje a jak vydělám na tom, že utratím výplatu před tím, než dojde na účet a připlatím úroky. Prý výhody jsou placený z reklamy a vydělám na bonusech... Asi jsem pro něho debil, co bude připlácet za to, že ho budou vytáčet další reklamou...