protože je vlezlá a protože prodražuje cenu sužeb nebo zboží. Neexistuje žádná moc na světě která by mne donutila vypínat Adblock a Ghostery. A nejodpornější formu reklamní masáže používá Živě.cz. Tam jsou schopní článek rozebrat na jednotlivé odstavce a každý odstavec dát na zvláštní stránku v domění že na tom víc trhnou! Nevím jestli jim to lidi žerou, ale já jsem tam přestal chodit, i když na těch rozprcaných článcích žádnou reklamu díky Adblocku nemám.
Odpovím otázkou: díky tomu, že neutrácím za reklamu, tak jsem schopen službu poskytnout levněji než konkurence. Ta reklamu používá a to její služby prodražuje, dokonce až na dvojnásobek.
Takže teď když víte, že já to dodám za polovic, tak - koupíte? Upozorňuji, že jsem radikálním odpůrcem reklamy, a vážím si vašeho soukromí. Takže vás rozhodně nebudu obtěžovat reklamním sdělením o tom, co že to vlastně nabízím. Otázka trvá: koupíte to ode mně, nebo jste trouba, co bude vyhazovat peníze tím, že to koupí od konkurence, která je prodražená kvůli jejich vlezlé reklamě?
PS: Nečekám odpověď, jen jsem se snažil ukázat, že pro firmu je lepší prodat někomu něco prodraženého o reklamu, než nikomu nic (byť teoreticky za levno). Kdyby reklama nefungovala, tak za ni firmy utrácet nebudou. Ostatně v některých segmentech se za reklamu skutečně neutrácí.
Kdybych chtěl, tak bych to snad napsal. :-)) (Navíc už stejně nejsou další volné kapacity pro nové zákazníky, tak je to zbytečné.)
Noví zákazníci se to dozvěděli od starých, kteří byli spokojeni. (Aby nedošlo k mýlce, zákazníci nejsou nijak motivování k propagaci. Prostě se jim to líbilo, tak to dobrovolně řekli známým.)
To přísloví říká, že dobré zboží je samo sobě reklamou. Vy jste někomu musel říci, že to zboží dodáváte. Pokud ho koupili a byli spokojeni, tak zase někomu dalšímu o tom zboží řekli. Ale právě to "řekli" je reklama.
Takže reklamu bezpochyby děláte. A platíte ji zjevně svým časem.
Jenže ti lidé nechodí po známých a nevnucují jim práci této firmy i když známí nic takového nepotřebují.
Funguje to spíš takto:
Potřeboval jsem vyměnit krytinu na střeše chalupy. Pokecal jsem s místními "domorodci". Nikdo z nich mi nic nevnucoval, dali mi informaci až na můj dotaz/požadavek. Dozvěděl jsme se, že Vomáčkovi měli pokrývače z Horní Lhoty - byl drahý a ještě jim to zprasil. Kopečkovi si vzali pokrývače z Dolní Lhoty a ten byl přesný, spolehlivý a za rozumnou cenu. Tak jsem si taky pozval toho z Dolní Lhoty. :)
Bavíme se o reklamě. Nastudujte si, co to je. Zajímalo by mě, jak se dozvíte, že Kopečkovi měli pokrývače z Dolní Lhoty, aniž byste se dozvěděl, že v Dolní Lhotě je pokrývač.
Prostě jakákoliv informace o obchodní činnosti je reklama. I když je to informace od vašeho spolubydlícího "dnes na rohu otevřeli novou cukrárnu". Reklama se nestává reklamou díky cenovce, vlezlosti nebo formě, ale tím, že jde o obchodní sdělení. Ježíš to by byl bordel, kdyby tomu tak nebylo. Přišla by nové éra spamu.
Pokud dáváte mezi slova informace, komunikace a reklama rovnítka, pak máte pravdu. V tom případě jste ale jen nafixloval definice slov tak, aby Vám to vyšlo.
Je to stejné, co dělá ČSÚ, když změní obsah spotřebního koše, aby změnil číslo inflace, nebo když se změní definice nezaměstnanosti, aby vyšlo nižší číslo.
Ve Vašem cinknutém pojetí – recenze, i kritická, je reklama.
To, čeho se obvykle lidí ptáme není reklama, ale recenze výsledků nějaké firmy.
Nějak jste se vyhnul tomu, zda sdělení „firma z Horní Lhoty nestojí za nic, vyhněte se jí“ – je také reklama. Ve Vaší definici „reklama = jakákoli informace o obchodní činnosti“ zřejmě ano. Abyste viděl, jak úchylné definice reklamy jste si postavil.
To jako chodíte od domu k domu, zvoníte na jednotlivé byty a ptáte se, zda to nemají? Nebo jdete po ulici a čumíte na reklamní štíty? Nebo nedej bože hledáte na internetu v reklamních katalozích? A ze zásady si vybíráte firmy, které ve webové prezentaci nemají reklamu na vlastní výrobky, ale jen telefonní číslo?
Aneb - jasně, že nakupujete podle reklamy. Potřebujete, aby vám někdo vnucoval své zboží, protože jinak nemáte ani šajnu kde to koupit. Jen se vám nějak nechce tomu říkat reklama. Zkusme tomu říkat "obchodní prezentace", třebas to pak pro vás bude přijatelnější.
Trochu pletete pate pres devate a nesmyslne generalizujete.
Za prve neplati ze 'reklama' rovna se 'jakekoli info o zbozi'. To by se za reklamu mohla povazovat pouha existence v regalu nebo na prodejnim pultu.
Za druhe muzu dat sebe a nektere z lidi z okoli jako priklad, ze drtivou vetsinu zbozi a sluzeb nakupuji podle aktualni prodejni zasoby, podle alespon zakladnich znalosti o produktu a cenove relaci a v prilehle lokalite. Atraktivnost obalu, reklamni panely apod. nehraji pri vyberu zadnou roli. Druh zbozi o kterem dopredu nemam rozhodnuto ze ho chci koupit, zasadne nekupuju.
Dal nevim proc v souvislosti s Internetem jsou zminovany zrovna 'reklamni katalogy'. Informace o zbozi se daji prece snadno hledat pres webove vyhledavace. Pokud vynecham kontextovou reklamu (automaticky odfiltrovavam), vynecham recenze v komercnich mediich a preskakuju placene prvni odkazy, tak dostanu k tomu co shanim celkem solidni a reklamou moc nepokrivene info.
Díky tomuhle v Adblock filtru nevím co to je být otravovaný placenými odkazy ve vyhledávači Google. Hlavně to likviduje tu zelenou svini od Alzy, kterou to pokaždé na Googlu nacpalo do prvního placeného odkazu! Mám pokračovat milovníku reklamy a Velkého Bratra?
##DIV[id="tads"][class="_C c mnr-c"]
##DIV[id="tads"][class="_C c"]
##DIV[id="tads"][class="_D c mnr-c"]
##DIV[id="tads"][class="_D c"]
##DIV[id="tads"][class="_t c"]
##DIV[id="tads"][class="_u c"]
##DIV[id="tadsb"][class="_C c mnr-c"]
##DIV[id="tadsb"][class="_C c"]
##DIV[id="tadsb"][class="_D c mnr-c"]
##DIV[id="tadsb"][class="_D c"]
##DIV[id="tadsb"][class="_t c"]
##DIV[id="tadsb"][class="_u c"]
Zboží v regálu je reklama. To není generalizace, ale význam toho slova. Cokoliv, co směřuje k podpoře prodeje, je reklama.
Jestli chcete prodávat úplně bez reklamy, tak to zboží nesmíte ukázat. A když se zákazník zeptá "máte toaletní papír?", tak budete v úzkých, protože odpovědět "ano" bude opět sdělením, kterým budete podporovat prodej.
A webový vyhledavač je jedním z reklamních katalogů. Prochází obchodní prezentace webshopů a pak vám nabízí odkazy.
Zboží v regálu je reklama. To není generalizace, ale význam toho slova. Cokoliv, co směřuje k podpoře prodeje, je reklama.
Vy ale rozsirujete chapani pojmu reklama ad absurdum. Zakon o pozemnich komunikacich napriklad narizuje povinnost oznacit vozidla casovym kuponem, pod sankcema. Zjevne na zaklade toho vetsina motoristu kupuje dalnicni znamky. Zakon nebo vyhlaska je podle vas reklama ?!
Hlavne se ale z toho slovickareni vytratilo hlavni tema clanku a tou je cilena reklama. A ja bych jeste doplnil jedna z vystavnich skrini reklamy a marketingu obecne a tou je vyvolat iracionalni rozhodovani, ktere je nejpodstatnejsi slozkou ovlivnujici (nejen) spotrebitelske chovani.
protože nic takového neexistuje, člověk jedná vždy racionálně a to na základě emocí, což je evoluční fingerprint světa. Problém je přílišná synchronizace lidí, kteří masově dělají to samé, což vede k nabourání algoritmu, který hledá optimální rozdělení zdrojů a vede k úbytku inovací. A role nekreativních lidí je velmi důležitá, jejich přežívací strategie je založena na kopírování úspěšných řešení druhých a tím šíří o nich informace napříč společností. Existuje určitý optimální poměr mezi inovátory a kopírovači, které globální informační propojení narušuje a vede to k tomu, že ubývá unikátních pokusů o řešení nějakého problému, tudíž klesá účinnost toho algoritmu, prostě neprohledá tolik možností, kolik by mohl.
Vidím, že manipulace už dosáhla vrcholu. Hodinky jako holínko, vsjo ravno.
„člověk jedná vždy racionálně a to na základě emocí“ … jednání na základě emocí je emocionální chování, nikoli racionální. Nicméně chápu, že na podporu vlastní pravdy zmanipulujete cokoli.
To hlavní, co narušuje „algoritmus“ není poměr inovací × kopírovačů. To hlavní je rozdělení zdrojů a odměn.
Stejně tak nesouhlasím s tím, že kopírovači jsou primárním zdrojem informací o něčem.
Chápu, že když nejste schopen chápat ani elementární významy českých slov typu „emocionální“ a „racionální“, že potom namelete páté před deváté.
Jediné racionální chování je na základě emocí, protože je takové jaké je a to na základě evolučně získaných zkušeností, je racionální z hlediska přežití druhu. "Racionální" jednání na základě vlastní úvahy, je jednání na základě nějakých falešných představ o realitě, mýtů, manipulací a podobně, takže ve skutečnosti racionální není.
Melete nesmysly. A vůbec nemáte pravdu. I tací lidé existují a vím že nejsem sám.
Rozlišujte aktivní otravnou reklamu a pasivní prezentaci firmy.
Těm prvním - reklamám se vyhýbám zcela - jak jen je to možné.
Kvůli reklamám neposlouchám žádné radio. Nekoukám na TV. Pokud něco chci vidět, nechám si to z ČTv nahrát. A v čase, kdy chci já, ihned oříznu reklamy a koukám pouze na pořad. Proto vcelku ochotně platím koncesionářský poplatek, protože tam nemám ty kreténské reklamy uprostřed pořadu.
Např. zásadně nic nekoupím od Alza s kreténským zeleným křiklounem. Nakupuji v klidu od těch, co mají pořádně popsáno co nabízí. Google si je najde. Když hledám. Hledám když něco chci. Vnucování reklamních hovadin, když nic nechci, mne slušně řečeno irituje. Obzvláště od přenašečů beden, kteří ani pořádně neví co nabízí...
Ano, buďte na internetu, mějte svoji prezentaci. Mějte svoje stránky POŘÁDNĚ UDĚLANÉ. Což není problém za ušetřené peníze nevyhozené za reklamy. Mějte na stránkách POŘÁDNĚ popsáno co děláte, jak děláte, s cenami. Pořádné popisy a fotky výrobků. Kdo něco hledá, vybere si tam, kde se dozví odpověď na své otázky.
Hovadské firmy, které si neumí udělat pořádně svoji prezentaci na webu, opravdu ale opravdu nemohou počítat s tím, že bych si od nich cokoli koupil jen proto, že mne budou obletovat i v čase, kdy je nepotřebuji.
Ano, souhlasím s vámi, že takové hovadské firmy (bez pořádné prezentace a informací na webu) nemám šajnu zjistit. Ale oni nemají šanci se mi vnutit ...
Bohužel s úrovní prezentací firem na webu je to docela tragedie. Ale to je mi úplně fuk. Pár těch pořádných tam je, já je najdu a dostanou ode mne kšeft.
Takže moje rada pro firmy : buďte na webu perfektně připraveni pro lidi, co něco hledají, možná třeba u vás budou spokojeni. Ale neotravujte je.
Ne, já na rozdíl od vás odlišuji
1) PREZENTACI = sedí někde v koutě a čeká, až si ji najdu, do té doby o ni nevím ..
2) REKLAMU = zhůvěřilost, co mně sere na každém kroku, i když mne vůbec nezajímá ...
Dokážete pochopit alespoň tento jednoduchý zásadní rozdíl ? To byste mohl dát, na to stačí IQ 60 .. :p
*Kvůli reklamám neposlouchám žádné radio. Nekoukám na TV.*
*Např. zásadně nic nekoupím od Alza s kreténským zeleným křiklounem. *
To by mě zajímalo, odkud toho křiklouna znáte. Já se na TV nedivám a rádio neposlouchám (prostě mě to nebaví) a v prohlížeči mám Adblock a Ghostery.
A toho křiklouna jsem viděl poprvé křičet před týdnem, když jsem si pustil olympiádu. (A uznávám, reklama to byla hnusná, i s Rosákem.)
(Do té doby mi chodily jen reklamy od Alzy mailem, tam jsem se dobrovolně přihlásil. A tam je ten mimozemšťan neškodný.)