jj, souhlas. I 3D grafiku lze použít netradičně, nejenom v FPS. Například takový Sam&Max - srovnejte si starou a novou verzi. Původně čistě 2D, byť s náznaky prostoru - postavy se mohou vzdalovat v rámci místnosti. Nové 3D provedení je dokonalé a hlavně autoři nezvorali příběh a charaktery postav (dá se hrát ve Wine, byť s problémy). Naopak http://cz.youtube.com/watch?v=xrqWwivoW38&fmt=22 a http://blog.wolfire.com/2009/01/aquaria-design-tour/ vypadají jako skvělé 2D hry, které jsou ovšem kreslené pomocí 3D grafiky (nehrál jsem, nejsou linuxové, soudím dle videí). Takových by se určitě našlo víc, těžko striktně rozdělovat na 2D a 3D, když už u nových projektů kdekdo používá OpenGL ke kreslení 2D grafiky. Třeba už jen kvůli světelným efektům, které se realizují čistě v 2D mnohem obtížněji.