asi tak. autor by si mnel uvedomit ze je rok 2009 a s timhle zaspal dobu tak o 15let. a vymluvy o problemech s 3d na linuxu neberu! když jsou firmy schopny vyvinout dobre 3d enginy fungujici na linuxu (např hry doom3 nebo quake) tak nechapu proc nekdo tvori graficky takto ubohe hry. proste 2d je prezitek tak jako 486ky :-)
Presne tak - je to zastarale.
Ked je to aj 2D, tak keby tam aspon nebol pohlad zhora, ale z boku ako na starych DOSovych hrach ako su Commander Keen, Bio Menace, Dangerous Dave, Alien Carnage,... Tie si zahram rad este aj teraz, ale toto by som fakt nemohol
:-)
ty si asi jeden nactlety clovicek... v dobe 2D hier islo o hratelnost a kazdy ti kakal na grafiku.. teraz je to naopak... tlacia sa neskutocne 3D hry kde je zabava ako na pohrebe.. proste hratelnost 0 bodov ci uz je to quake4, domm3 atd.... a CS2D je tiez zamerane na hratelnost ktoru ma urcite vecsiu ako aj lepsie projekty (platene)...
Ale vůbec.
V roce 2009 jde o hratelnost a grafiku. Samotná hratelnost je podmnožinou.
Ano, CS2D může mít hratelnost lepší než spousta braku, ale nevím kde jde z toho vydedukovat, že je to skvělá hra a máme ji hrát. Tuplem, pokud tu jsou neméně hratelné, ale na pohled výrazně povedenější hry.
Ale kdeže, dnes existuje spousta výborně hratelných her, které mají zároveň i výbornou 3d grafiku a další efekty.
Já jsem hrál už na ZX Spectrum, ml jsem Amigu, PC a teď mám xbox.
Nemůžete ale čekat, že hra která má rozpočet v milionech dolarů bude zadarmo.
Autoři si nemusí uvědomovat nic. Prostě se rozhodli, že si zkusí napsat takovou hru, tak ji napsali. Navíc ji dali volně ke stažení. Kdo nechce, nemusí ji hrát, nikomu to nenutí.
No, podle me je hloupost akorat to ze se snazi (nazvem napr.) nejak s CS porovnavat. Jinak si vubec nemyslim ze by 2D hry byly prezitek. Naopak si myslim ze ve spouste hernich zanrech ten imperativ 3D dost skodi prehlednosti a hernim mechanizmum - samozdrejme 3D strilcecky vcetne CS mam rad.
Ale hry typu Liero, nebo toto se hraji uplne jinak nez 3D strilcecky. Nektere moznosti se tezko realizuji v 3D (kvuli neprehlednosti, zadnemu "nadhledu") a nektere naopak v 2D (bez prespektivy nema sniper vs. samopal smysl). Oboji ma neco do sebe, a to ze dnes se v Game-industry dela vsechno 3D je:
1]Protoze je to moda, a klise ze 2D vypada zastarale.
2]Protoze je to casto lepsi na programovani s tim zazemim enginu, GL funkci ...
Co se tyce te grafiky - Naopak mi pripada ze hry kde se nasilne implementuji hranate polygony, rozmazane umele vypadajici textury, bump-mapy jak z plasteliny, zaaliasingovane hrany... vypadaji mnohem hure nez poctiva pixelova grafika. (priklad Stronghold vs. Stronghold 2). Nebo taky ze stylove vypadajici 2D ruznych fleshovek nebo japonksych arkad je mnohem vizualne pusobivejsi nez slataniny 3D blockbusteru ktere spolehaji na engine a kaslou na odlazeny styl (design, tonovani ...). Dalsi priklad je DEFCON, vypada graficky skvele a naprosto adekvatne svemu obsahu, pouziva 3D akceleraci ale presto je z dobrych duvodu radeji 2D.
Já jsem ten poslední, kdo by tvrdil, že 2D je přežitek. Naopak - hry s vymakanou fotorealistickou grafikou mě z nějakého důvodu vůbec nefascinují a nelákají ke hraní, prostě protože mi to připomíná spíš simulátor a ne hru.
ALE:
Jde o to, že takhle 2D střílečka prostě vypadat nemá. To je strašný, že dneska už se zapomnělo, jak dělat 2D střílečky. Má to vypadat třeba takhle (kdo ví, kolik hodin jsem nad tím jako kluk strávil...) : http://cz.youtube.com/watch?v=hDAhixO2t5w http://cz.youtube.com/watch?v=3I5GxGlSCOw
jj, souhlas. I 3D grafiku lze použít netradičně, nejenom v FPS. Například takový Sam&Max - srovnejte si starou a novou verzi. Původně čistě 2D, byť s náznaky prostoru - postavy se mohou vzdalovat v rámci místnosti. Nové 3D provedení je dokonalé a hlavně autoři nezvorali příběh a charaktery postav (dá se hrát ve Wine, byť s problémy). Naopak http://cz.youtube.com/watch?v=xrqWwivoW38&fmt=22 a http://blog.wolfire.com/2009/01/aquaria-design-tour/ vypadají jako skvělé 2D hry, které jsou ovšem kreslené pomocí 3D grafiky (nehrál jsem, nejsou linuxové, soudím dle videí). Takových by se určitě našlo víc, těžko striktně rozdělovat na 2D a 3D, když už u nových projektů kdekdo používá OpenGL ke kreslení 2D grafiky. Třeba už jen kvůli světelným efektům, které se realizují čistě v 2D mnohem obtížněji.
tyjo, ten Gish vypada skvele, uplne me fascinuji takove fyzikalni hry, zvlast kdyz to de vyuzit v multiplayeru v boji. Aquaria je zas hodne pekna. Dik za linky.
Ajeje zkousel ste to hrat? Ja u toho stravil skoro tejden v kuse a bavilo me to porad. Tohle je jedna z odreagovacich gamesek. a jestli je to 2D nebo 3D... Karetni hry na PC zatim taky nic neprekonalo a nejsou 3D...
Tady nejde ani tak o grafiku, ale o srandu a minimalni HW naroky a minimalni naroky na sit. Taky sem se ruznejch 2D her nahral dost a uprimne receno co se tyce budovatelskech strategii nikdo zatim neprekonal Tycoona, kteryho hraju s laskou dodnes...