To mě vadilo taky, zatímco ve většině dungeonů člověk viděl blížící se nestvůru na pět čtverečků, ve Wizardy se pohybuje po prázdném dungeonu, když tu zahrají fanfáry a ze stran vyskočí nestvůry a hra přejde do režimu souboje. Navíc během deseti soubojů jsem takto potkal tři druhy nepřátel, ovšem odlišovali se názvem a měli jiné staty.
To je stejně kontroverzní jako v Isharovské město soch (což mě částečně inspirovalo k napsání povídky :-) (http://bredy.novacisko.cz/?…)
Byla to doba, kdy stálo za to věnovat hře i několik měsíců. Nevím, jestli někdo má přehled o projektech současné doby, tedy kromě předělávek klasických dungeonů.
Jeden podmět z mé strany jsem sepsal tady: http://skeldal.vyletnici.net/main.php?… Je to zatím návrh, není jasné, zda se to bude realizovat. Chápal bych to ale jako výzvu a jako vstřícný počin jak jeskyňářům a kobkařům, tak pánum jeskyně (zejmena většinou ta druhá skupina je ohroženým druhem – tím nepřímo děkuji skvělému PJ Ondřeji Fabiánovi za jeho sérii Magika, Sféra a Skřetí Říše)
Ještě udělám reklamu :-)
Stránky autora: http://skeldal-new.wz.cz/
Ke stažení: http://skeldal.vyletnici.net/main.php?… (další dobrodružství)
Jen jeden maly napad: mozna by stalo za to zamerit se i na mobilni platformy, precejen by nebylo na skodu si zahrat jeden level dungeonu napriklad pri ceste do prace (vlakem atd.) dalsi level pri nudne prednasce :-)))…
Tady by se IMHO vyuzily vsechny vyhody ctvereckovych dungeonu: relativne nizke naroky na vykon procesoru i graficke karty, pro maly displej by sly pouzit pomerne male textury, moznost ovladani par tlacitky, mozna i nejaky MUD rezim.
Abych nezapomel – uz si chystam otazky, poslednich 14 dnu jsem nejak nestihal, tak jsem se radeji ani neozyval, promin.
No to není tak jednoduchý, buď vyvíjet přímo na nějakou platformu (Symbián, Windows Mobile, atd), nebo to psát v Javě (ideálně obojí).
V tom prvním případě přeci jen neoplývám prostředky na vývoj na těchto platformách a taky těch uživatelů s těmito platformami moc není (i když situace je každým rokem lepší a lepší)
Do java for mobile se mi jako platforma vyloženě hnusí :-/
Já sám mám stařičký Qtek s WM 2003 a s povděkem jsem přivítal DM for PocketPC, ale i přesto, že jezdím hromadnými prostředky, zatím jsem neprošel ani první patro.
Já teď dělal na tomhle: Legie – je to sice víc adventura, než dungeon, ale kobky tam jsou také, čtverečkový pohyb v opravdovém 3D s mouselookem – zkuste. Zatím jen windows verze, ale funguje pod WineHQ.
Star Trail byl opravdu bezkonkurenční, co se týče systému a postav, ten management byla možná hlavní zábava :) Už si to ani moc nepamatuju, ale nutnost házet kostkou pro spoustu špatných vlastností typu arachnofobie, chamtivost, násilnická povaha a naopak dovedností jako hraní na hudební nástroje, vyjednávání, léčení, bylinkářství, plavání, šplhání, stopování apod., magie, boj různými zbraněmi, léčit šlo třeba podáním konkrétní bylinky, nebo připravit i lektvar, vše se přitom ve hře projevovalo… Při každém levelování se tyhlety drobnosti trochu poupravily, takže to bylo potřeba nosit v hlavě…
No určitě to nebylo pro každého, ale mně to bavilo :)
Mozna je to tim, ze DM porad pouziva pouze sestnactibarevne sprity, tj. prisery, zbrane atd. Pri soubeznem zobrazeni na jednom screenu se tech barev nekdy „sejde“ vice, ale pres tusim je maximum 32.
Slo by to zjistit zcela, protoze vsechny sprity jsou dostupne napriklad na DM encyklopedii a mnohe kombinace spritu nikdy nemuzou nastat – napriklad se nikdy na jednom screenu nesetka zluty/zlaty beholder s modrymi obry, cervenym drakem atd.
Wizardry VI skutecne dost barev „venuji“ na vykresleni napriklad sten, kdezto v DM jsou to stupne sedi + semtam napriklad hak apod.
Z uplne jineho soudku: me napriklad vzdycky pripadla hra Gobliiins zcela uzasne barevna a taky je na obrazovce pouze sestnact barev (EGA), takze hodne zalezi na umeni grafiku.
Podle článku „Nejslavnější období čtverečkových dungeonů“ se měla poslední část zabývat také mimo jiné hrami jako Brány Skeldalu (tady byl navíc slíbený rozhovor s autorem) a Dungeon Keeper. Mám tomu rozumět tak, že to tak nebude? Velká škoda, obě jmenované patří k mým oblíbeným hrám.
jak pro koho to nema smysl.
Pro me jsou tvoje clanky o dungeonech velice dobry navrat do mladsich let. Dobre vzpominky na dlouhe hodiny hrani. Jednou jsem to vydrzel i pet dni, pak jsem musel delat reparat z matiky. Ale takoveto hry te chytnou a uz nepusti.
takze jen tak dal a mozna si vemu dovolenou a neco rozehraju :)
Doporucuju rychle prestat hrat :) W7 je mor .. pokud se do toho clovek zazere, tak ho to jen tak nepusti (teda pokud to hraje bez navodu a snazi se na vsecko prijit sam). Kdyz si zavzpominam na sve zavislacke obdobi, tak na to padly temer cele prazdniny. Propareny cas u tehle hry bych nerad pocital ..
BTW.: pro znalce – Beast of thousand eyes. Zabiti tehle mrchy povazuju za vrchol sve hracske kariery.
Stíny nad Rivou byly takové zvláštní, podle mě trochu ztratily kouzlo. Mě tam strašně chybělo to chození po mapě a lovení jídla a pití.
Kromě toho sem asi vlastně nepatří, protože už nebyly nutně čtverečkové. On Star Trail se taky dal přepnout na plynulý pohyb, ale Riva už měla některé objekty nečtverečkové.