To je trochu jiný problém. Samozřejmě, že i486 měla úplně jiný výkon, než 68k, ale taky už patří do jiné doby. Jenže ani Amiga nebo ST se silnějším procesorem jako A4000 nebo Falcon by takový Doom moc nezvládali kvůli planární grafice. PC mělo VGA, kde 1 pixel = 1 bajt, což bylo ideální pro rychlé softwarové renderování. Na Amize a Atari to bylo o dost složitější, Amigacký přístup sice značně usnadňoval zase rychlou 2D animaci pomocí spritů a blitteru, ale na tohle byl dost pekelný. Pokud si vzpomínám, na CD32 byl nějaký custom chip, který prováděl konverzi lineárního framebufferu na planární a díky tomu mohli mít verzi Doomu, která jinak na ostatních Amigách nefungovala.
Dlužno ale říct, že nějací šílenci to nevzdali a ještě v 90 letech vyvinuli hru Substation, což je Doom-like FPS pro Atari ST. Díky geniálně vyvedenému grafickému designu se obešli bez mapovaných textur a hra tak funguje na obyčejném STE s 8MHz a přitom vypadá dobře!