Přesně z tohohle (resp. zcela opačného přístupu některých zákazníků) vždycky teču.
Občas dodáváme vybavení, na kterém se hodně píše i šoupe myší, výpočetní ani grafický výkon možná paradoxně úplně potřeba není. Často se to dokonce provozuje jen jako RDP klient Terminal Services a výkon se v případě potřeby dofukuje ve virtualizaci.
No a dejme tomu modelový příklad:
- desktopy jedou na terminálovém serveru
- zákazník si ale jako klienty naporoučí SFF nebo tinyPC i7čky, hlavně aby to mělo PassMark aspoň bambilión a RAMky třeba 32GB. Na argument, že RDP klient to nepotřebuje, zní odpověď "nezajímá, nebudem riskovat"
- pak dojde na displeje, do kterých ti lidé budou brejlit tisíce hodin a budou tam potřebovat HODNĚ informací najednou, a přestože na držácích na stole je místo na 3x 40" ve dvou patrech, dostanou ... počkej si ... 2x 20" FHD. S tím, že "komu to stačit nebude, ten dostane víc a větší". A to jim pak zamítnou, protože to (překvapivě) potřebujou všichni a stálo by to moc peněz a co s těmi nakoupenými FHDčky.
- A klávesnice / myši? Opět na tom budou psát a šmrdlat tisíce hodin, tak by z toho neměli mít problémy s karpálem. Přivezu auto klávesnic a myší, každou jinou, aby si je mohli osahat a měsíc zkoušet, co jim bude sedět. A pak někdo z účetních dojde k závěru, že k těm peckům přece výrobce klávesnici a myš dává v ceně, tak dostanou ty (ne že by všechny byly špatný, ale obecně jsou to takový zavřihubky pro domácí kancelář). Po pár měsících to nemá popisy, leskne se to jak psí kulky a hází to prasátka, buď to nebere klávesy nebo to duplikuje stisky, takže mají hromady překlepů, a dopadá to tak, že si kupujou vlastní klávesnice a myši a buď si je nosí domů, nebo ukládají do skříněk v šatnách.