Schyluje se k epickému boji mezi červenými a modrými. Kdo je zlý? Tak to si musíte rozlišit podle toho, jaká barva je vám sympatičtější, protože hra Cubemen nedisponuje žádným propracovaným příběhem. Musíte se jen smířit s tím, že se střetly dvě znepřátelené strany a jednu z nich musíte dovést k vítězství.
Cubemen na právní pohled vypadá jako další z řady tower defense hříček. Jedna strana se brání před neustálými přívaly nepřátel, které jsou každou sekundou silnější a smrtonosnější. Na rozdíl od klasických žánrovek ale vaše obranné „věže“ nejsou statické. Bráníte se totiž pomocí vojáků různých specializací disponujících nejen umělou inteligencí, ale také možností změnit své stanoviště. Nemusíte se tak stresovat z toho, že jste nějakého specialistu poslali po výsadku na špatné místo, prostě ho umístíte jinam a lépe.
Kam to střílíte, vojíne?
I když vojáci myslí, není to dostatečné. Z nějakého nevysvětlitelného důvodu si vybírají v mnohých případech cíle, které není strategické ničit jako první. Existuje sice možnost ručně kliknout na nepřítele, jehož chcete sejmout, umělá inteligence ale může po chvíli zvolený cíl začít ignorovat a voják začne pálit po někom jiném. To se může časem vymstít nebo vést k lehké frustraci. Není totiž nic horšího, než když se k hlavní základně blíží superboss a vaše jednotka mrhá střelivem na obyčejné pěšáky.
Kromě módu defense je k dispozici ještě skirmish a mayhem. Ve skirmishi můžete bojovat jak proti počítačem ovládanému protivníkovi, tak i živému hráči. Bitvy v multiplayeru jsou díky zkušené komunitě hodně tuhé a nováčci nejsou zrovna dvakrát šetřeni. Je proto lepší se pořádně vytrénovat v jedné z 35 misích proti počítači. Mayhem je pak hustější obdobou předtím zmiňovaného skirmishe. Jen proti sobě stojí mnohem víc hráčů a akce je hodně rychlá a chaotická.
Návyková hratelnost
Co se týče samotné hratelnosti, dala by se popsat jako extrémně návyková. Jednotlivé bitvy svižně utíkají a nejste zatěžováni zbytečně moc prvky. Jednoduše volíte jednotky, které chcete poslat do akce, strategicky je rozmisťujete a reagujete na kroky nepřítele. Díky rozmanitým úrovním také není problém využívat vyvýšeností i úzkých uliček. Takový plamenometník stojící na mostě se díky svému umístění stane zbraní šířící neuvěřitelnou zkázu.
Kromě inovovaného žánru tower defense přináší Cubemen i velmi zajímavé grafické zpracování. Vizuální stránka připomíná zkřížení legendárního Trona s Minecraftem. Vojáci i prostředí je stručně řečeno tvořeno ze světelných koulích různých barev. Díky tomu jsou úrovně poměrně přehledné a vyskytují se v desítkách různých variací. Někomu však může toto jednoduché zpracování vadit. Přeci jen, kostky poskládané na sebe mohou vyvolat jakousi zrakovou iluzi. Naštěstí se dá s kamerou otáčet do různých směrů a dokonce hru převést i do 2D pohledu, kdy na bojiště shlížíte pouze shora.
Hudební stránka? Jen záplata na ticho
Po hudební stránce nečekejte žádné zázraky. Skoro to vypadá, jako by autoři chtěli čímkoliv zklikvidovat ubíjející ticho, které by bez soundtracku nastalo. Stejně jako grafická stránka jsou minimalistické i zvuky. Na druhou stranu, ani jeden z těchto prvků nepůsobí po čase vyloženě otravně a pomáhá v orientaci na bojišti. Je totiž dobré rozpoznat, kdy dojde ke střetu a jakými prostředky se bojuje.
Celkem potěší i cena. Ta klesla po vydání druhého dílu. Cubemen jde tak pořídit jen za pár euro, což je vzhledem k množství obsahu velmi příjemné. Jen si budete muset zvyknout na trochu se ztenčující komunitu, protože mnoho hráčů přebíhá k poslednímu dílu, jehož recenzi přineseme na Rootu v příštích týdnech.
Závěr a konečné hodnocení
Cubemen je příjemná variace na tower defense hry. Díky volnosti v pohybu „věží“ můžete využívat nové strategické postupy. Navíc potěší i kvalitní multiplayerová část a několik desítek misí. Někomu může imponovat i netradiční cyberpunková grafika podobná legendárnímu Tronovi.
Výhody
- Hratelnost
- Hra více hráčů
- Vizuální stránka
- Cena
Nevýhody
- Ubývající komunita
- Hudba a zvuky