Názor k článku Děrné štítky a holocaust: dva velcí bratři od KapitanRUM - Pokud vycházíš z Havlova humanistického pojetí, že život...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 6. 2013 1:06

    KapitanRUM (neregistrovaný)

    Pokud vycházíš z Havlova humanistického pojetí, že život každého je stejně důležitý, tj. že deviant a vrah je stejně důležitý jako nejlepší doktor a že život i toho nejhoršího lidského odpadu má stejnou hodnotu, jako život génia, pak radikální Islamisty uřezávající ostatním hlavy PROSTĚ ZABÍJET NEMŮŽEŠ.
    Naopak je musíš zkoušet převychovat tím, že jim dáš druhou, třetí, čtvrtou, pátou, šestou, devadesátou devátou....možnost pochopit správnost tvého počínání. (Viz. 11x trestaný 26-ti-letý mladík, který spáchal řadu přepadení, loupeží, znásilnění a pokusil se i o vraždu a přesto je stále znovu a znovu vypouštěn zpět do stáda.)

    Jak řekl Havel "Pravda a Láska zvítězí nad lží a nenávistí!", tj. i ten deviant, co znásilní stovky žen, zničí sto životů, možná zabije pár lidí, tak jednou, ano, možná že jednoho krásného dne, až bude úplně impotentní a unaví ho křik jeho obětí, pochopí, že to co dělal, bylo zlé a bude se kát.
    Hm...no...nojo no...
    Nějak mi přijde spíš líto těch jeho obětí, než že bych měl takovou radost z toho vítězství Lásky a pravdy....

    Pokud bys ale vycházel z pragmatického pojetí světa, pak devianty, Islamisty a fanatiky likvidovat můžeš, protože když je necháš řádit, spáchají větší zlo, než když se jich včas zbavíš. (Islamista zfanatizuje blbce a ti pak uříznou nožem hlavu policistovi, vůdce sekty nařídí hromadnou sebevraždu, deviant vraždí a znásilňuje…) Tím, že se jich zbavíš, zachráníš hodně lidí.

    Přiznám se, že mě je pragmatismus bližší než extrémní Havlův humanismus.
    Myslím si, že by slušní lidé měli být řádění těchto "DEFEKTŮ" spíše uchráněni. A těch několik případů, které se nevyhnutelně stanou, mělo být dostatečně medializováno.

    Nicméně od pragmatismu je už jen krůček k totalitě, protože když víš, že lidé na volby se*ou a stejně volí podle ksichtu nebo podle slibů, je ti jasné, že volená vláda bude banda neschopných kreténů, bez které ti bude prakticky lépe. Stejnou teorií přijdeš na to, že by bylo lepší vládu sestavit z moudrých lidí. Stejnou teorií přijdeš na to, že když s tebou ti lidé budou souhlasit, bude to snazší, proto se zbavíš těch, co nesouhlasí. Tj. má to našlápnuto tak trochu k Diktatuře.

    Možná je optimální směr pragmatický humanismus, tj. bez milosti odstranit ze společnosti ty, kteří páchají lidí nehodné činy (opakované znásilnění, zotročení, vraždy, navádění k teroristickým útokům, terorismus...).
    Ovšem vládu snášet složenou z pitomců.
    Problém je, že pokud je vláda složená z pitomců, možná se přestanou řídit pragmatismem, resp. výsledkem bude nějaký předem nedefinovatelný stav.
    Tedy musí zde být nějaký prvek (náboženství se hodně osvědčilo), který zajistí fungování těchto základních pragmatických principů.
    Tj. vláda bude složená z pitomců, ale pokud budou ti pitomci věřící, budou se řídit pragmatismem.

    Tj. pragmatismus může fungovat vždy jen jako jistá forma totality.
    Vládní totality, církevní totality...
    Můžeš mít totalitu, kde lidé mohou prakticky všechno, mají se velmi dobře, ale musíš je hlídat = policejní stát.

    Existují jen dva směry, směr nahoru a zlepšení, budování, směr dolů, úpadku.
    Stagnace je jen dočasný stav.
    Abys vytvořil vyspělou společnost, potřebuješ vysoké mravní hodnoty, což obvykle produkuje zisk v nějaké formě, lidé se začínají mít dobře, čím lépe se lidé mají, tím více degenerují a tíhnou k materiálnímu potěšení (lenost je smrtelný hřích), materiální potěšení vede k úpadku a úpadek vede k válce.

    Ostatně stále platí tento program celého lidstva:
    10: Pokora vede k pracovitosti.
    20: Pracovitost vede prosperitě.
    30: Prosperita vede k bohatství.
    40: Bohatství vede k lenosti a úpadku.
    50: Úpadek vede k válce a nepokojům.
    60: Nepokoje a válka vedou k chudobě.
    70: Chudoba vede k pokoře.
    80: GOTO 10:

    Co z toho plyne?
    Války, zločin a zlo jsou stejnou součástí lidské duše stejně jako dobro a ochota. Kde není zlo nemůže být dobro.