...kdo měl na starosti korekturu? S takovou už žádnej recept na omáčku nebude... :-)
Jojo, Doom3 je vařba na po..., zvlášť v noci s kvalitními basy, ale jak ho člověk jednou projde, tak už to není ono... Přece jenom, RPG je RPG (ne, to není zbraň :-) ).
Problémy s instalací na Linuxu nebyly, jenom stahování doma přes GPRS trvalo možná trochu dlouho.
Kdyz ja toho mam na starosti trochu vic nez jen korekturu :). Jestli tam mas nejakou zjevnou gramatickou chybu, sem s ni, pokud jde o styl, vetsinou co mlati do oka, to opravim, co mlati tam napul, to svedu na svou jazykovou precitlivelost a necham tak. A cim vic hruz ve vydanem clanku zbude, tim vic (nasobeno konstantou vetsi nez jedna) jich bylo v puvodnim clanku :).
DooMa III jsem dohral pred casem na Windech. Grafika super, zvuk taky. Ale ten pribeh... Recenze slibovaly, ze se u toho budu 99.9% :)) bat. No nevim jak vy, ale ja jsem se u toho asi tak 60% nudil. Chodite s baterkou (pac je tam tma -- jen proto aby tam mohli byt stiny :)), a zabijite potvory, ktere se stejne vetsinou rozsviti, kdyz na vas zautoci.... 85% questu splnite jednoduse tak, ze nekam dojdete (v podstate ani jinam dojit nemuzete). A tech 15% je vo tom, ze musite najit nejake tlacitko. Oziveni prijde tesne pred prvni navstevou pekla -- je potreba se vyznat v teleportech a dostat se do hlaviho portalu. V pekle je to take stale to same a prvni vetsi zmena prijde s dusevni kostkou -- mocnou zbrani, pak uz hra dostane trochu jinou stavu... V DOOM II bylo daleko vic questu a vic hadanek, hrac mel v mape daleko vetsi volnost. Nevim, podle me z teto hry zustane jen kvalitni engine pro nove (lepsi) hry...
ja teda nevim, ale me Half-Life prisel taky docela dost linearni. Nevim v cem je podle tebe tak zasadni rozdil mezi HL a doomem, jsou to vsechno strilecky a tim padem jsou vyplachy mozku uplne vsechny. Clovek ale nekdy proste mozek potrebuje vyplachnout. Takze jestli hledas v 3Dcku nejake vzdelani, tak nevim kdo by se mel zabyvat necim jinym. Krom toho porovnavas Doom3 a Half-Life 2, nebo Doom2 x Half-Life? :)
proste v klidu, to neres. jak uz nekdo psal, neni nad poradny RPG.
Mozna jsem ignorant, nebo milovnik rpg, ale puvodni Half-life mi prisel take jako linearni vyplach mozku, neprichazejici s nicim prilis inovativnim, co se tyce hry (ne modovatelnosti, tam ma nesporne velke zasluhy). Take mi prislo, ze ukolem v Half-life je probehnout kolem nepratel, ci je pobit a dobehnout do cile, coz bych ohodnotil, jako vyplach mozku.
half-life byl naprosto linearni, ale narozdil od dooma mel dobre navrzene mapy takze to nebylo tolik poznat. a i kdyz to byla take jednosmerka prostredi bylo natolik pestre ze jsem si ho s chuti dohral nekolikrat.
btw neskodilo by upozornit jako je v tomto serialu obvykle na technicke problemy. treba ze to poradne nefunguje na ATInach. ze je potreba 32bit barevna hloubka v Xech. a tak podobne.
btw2 termin 'fotak' vymyslel kdysi jeden kamarad - je to konvergentni vyvoj nebo se to rozsirilo ?
To mas pravdu v d3 mohli trosku zvacsit ohradu pri vykonavani roznych ukolov, takto som mal pocit, ze daka vyssia moc drzi na domnou ochranu a postrkuje ma tam kam potrebujem :D Kazdopadne musim povedat, ze d3 sa mi pacil a v dohladnej dobe ho moze prekonat hl2, ale zas porovnavat tieto dve hry je podla mna nemozne, size su obidve FPS, ale kazda z ineho sudka.
btw :: odporucam si pozriet "Half-life Speed Run", za necelu hodinu ten manik presiel hl1 a ze hl1 nebol linearny :D ? ( http://www.e-sports.sk/download/download_show.php?id_kat=2&id_subkat=1&file=117 )
ad technicke problemy - Co se tyka ATI, tak jedine co potrebujes, aby ti D3 fungoval, je instalace posledni verze ovladace fglrx od ATI (aktualni verze 3.14.6). Ten vyzaduje POSIX shared memory. Jinak by tam zadny hacek byt nemel. Sam mam radeon 9100 a problemy nemam (az na vykon, 9100 na D3 moc nestaci).
ad 32bit barevna hloubka - je potreba 24bitova hloubka, ne 32.
Jen bych dodal, ze pokud hledate skutecny linearni vyplach mozku, tak zkuste PAIN KILLER -- v kazdem levelu je treba zabit 100% nepratel a nejblizsi potvoru ukazuje strelka kompasu. Neni potreba nic hledat ani premyslet. Je tam sice asi 5 bossu, kteri se zabijeji jinak, ale je to trivialni.
No to plati pokud nehrajete ten tarot. Ziskavani karet prinasi vic zabavy. Ale na rozdil od Dooma III ma Painkiller zasadni prednosti - mapy jsou variabilni, nepratel je vic, je na ne videt (!), mate prostor k pohybu a vubec celkove je to sviznejsi. Atmosfera mi pripada lepsi nez v Doomovi III, ale to je vec nazoru.
Jeste bych dodal, ze hra, ktera sama v sobe obsahuje navod tu snad jeste nebyla. Na konci (prvniho) pekla je boss, ktery se zabiji netrivialnim zpusobem (tedy nestaci do nej bezhlave strilet). Ve hre je PRIMO navod jak jej zabit!!! Tohle uz na me bylo trochu moc. Druhy boss (konecny) se take zabiji "jinak", ale tam uz to nastesti neni receno primo, takze je potreba trochu "premyslet". I presto se nasly lamy, ktere na to potrebuji navod........
Presne tak. Kdyz uz clovek tu kostku ma, tak je celkem jasne, co s ni...
OT: Mam pocit, ze se z 3D strilecek nejak vytraceji i posledni zbytky logiky a uz je to jen o tom strileni. Doufam, ze tohle HL2 zmeni. V starem dobrem HL toho bylo celkem dost a tresnickou na dortu byly ty planety (od xenu po nihiland).
ja mam ATI 9200 128MB, kernel 2.6.8, ati ovladace fglrx-4.3.0-3.14.6 a obraz sa po starte doom3 rosype!. Ked prepnem rozlisenie (Ctl+Alt+'+'), tak sa to zlepsi, ale po zvoleni urovne hry sa to zacne spustat a potom to aj s Linuxom cele vytuhne. Tie ATI ovladace su zrejme NAHOVNO. ALebo je niekto uspesnejsi ?
Mám tomu rozumět tak, že některé důležité informace (vstupní kódy) jsou v Doomu dostupné jen ve zvuku (nikoli v textu)? Pokud by navíc ten zvuk byl jen v angličtině, tak by asi vyřadilo ze hry spoustu čechů.
Jinak díky za článek. Škoda jen, že si to nezahraju, asi bych si k té hře musel dokoupit i nový počítač.
uff ... doom3 bez zvuku je jako snazit se videt 3D s jednim okem :(
Uz fakt, ze (zatim?) chybi podpora 3D zvuku trochu atmosferu srazi, ale bez zvuku o dost prichazite.
Jak uz bylo vyse, hry se lze bat (testovano na lidech :o)), staci jenom pockat na vecer, pridat patricne basy (trosku vic nez je zdravo, ale aby to nebylo prebasovane) a pak se staci do hry patricne vzit ... priznavam, ze jsem jednou takhle malem nadskocil na zidli ...
Technicky dokonalé, jen mě mrzí, že rozmístění nepřátel je stejným způsobem jako v dřevní verzi 2 - tedy na předem stanovených pevných pozicích. Takový Alien Versus Predator I - tam útok přijde nečekaně odkudkoliv. Jinak nechci propagovat, ale dokonalá svoboda pohybu je ve Flashpointu - už jsem se musel půl hodiny plazit lesem, abych obešel hlídkující tank, nebo šlapal cca 2 km pěšky, po zničení mého vozidla. Ale to se musí zažít :-)
Mno, ja mam ATI R8500series s 3.14.1 orig ati ovl.Hru spusim, pohoda, menu, intra,vsechno jede pekne, samotna hra jede taky vyborne, ale po uplynuti konstantniho casu (cca 3min) se obraz zacina rozsypavat a uz se nemuzu vratit do menu, pak se obraz uplne rozsype a konec, musim do konsole a vykillovat ho.Po opetovnem spusteni jede pekne zase nejake ty 3minuty.Ted vysly nejake new ovl. s opravami dooma, tak to okostuju, mno, nevim, nevim...
Zdar Max