A kromě podpory nových čipů od AMD, přibyla do jádra 5.11, resp do next větve, i podpora pro s2idle/s0i3 minimálně pro Ryzeny 3xxx, ale možná i 4xxx, takže některé notebooky, které neumí S3, půjdou konečně uspávat. Když se člověk prokliká odkazovaným článkem z Phoronixu dál, tak to vypadá, že tohle, a mnoho dalšího kolem power managementu u AMD, souvisí s budoucími Chromebooky postavenými na Ryzenech. Je dobře, že se něco děje, ale za mě to bude tak o rok a půl později, než bych očekával. Na druhou stranu, u mého HP nešel notebook donedávna uspávat ani na Windows :-)
Tak pokud chceš mít stream s co největším dosahem na co největší počet uživatelů, potřebuješ prostě pořádnou kompresi. Když si uvědomím, jak strašně špatný připojení mám doma (v čr), tak jak to musí vypadat v nějaký odlehlí vesnici v Rusku, Indii možná i Číně... A bez komprese ? To by neutáhl asi nikdo..
A (mimo jiné) pro takové případy je tady youtube-dl. :-)
Ale podstata problému je spíš v tom, jaký smysl má hrát si na 8K video, když výsledek leckdy vypadá hůř než než neošizené 4K nebo dokonce 1080p. (A to pomíjím, že že smysluplnost 8K na televizní obrazovce je krajně pochybná, i kdyby tam tolik obrazové informace opravdu bylo.)
Jasný, já to chápu. Po mých zkušenostech je 4k video na ytb prostě hezčí než 1080p. Co se týče ošizenosti, tak to 1080p taky bude ošizené a navíc se vám bude muset naskalovat na monitor... Takže i kdyby nebylo ošizené tak výsledný obraz bude výrazně horší... Jinsk já to prostě beru jako krok dopředu, určitě to není dokonalý ale posouvá to technologicky dopředu spoustu věcí ..
Vetsina Debayer algoritmu (technicke) rozliseni nemeni (max o +- 2 pixely v kazdem rozmeru). Tedy nejde rict, ze 400 Mpix RGB RAW odpovida 1200 Mpix RGGB RAW.
Nejde o rozliseni ve smyslu poctu vstupu a vystupu, ale o rozliseni skutecne (obrazove, lp/mm).
Bayer ma jen 1 ze 4 pixelu v cervene, a dalsi jeden v modre, tj. kdyz snimate cerveno-modry policejni majak, nebo klidne statni vlajku, tak rozliseni takoveho zaznamu je v limitnim pripade ctvrtinove.
Pro demonstraci staci, kdyz vezmete jakoukoliv kameru/fotak a nasvitite si scenu saturovanym barevnym osvetlenim (cervenym, nebo modrym) - prijdete o hodne z kresby.
Prakticky se ale udava plosny pomer cca 2 - pro zaznam 4K potrebujete 6K snimac (1.5x1.5 = 2.25 ~ 2), protoze nelze za bezny obraz povazovat ani jeden z extremu (achromatickou scenu, nebo plne saturovanou scenu).
U tech skladanych expozic se hur vyjadruje ekvivalentni rozliseni, protoze to zalezi na OLPF (resp. toho, aby vubec zadny nebyl) a pak mikrococky by taky nemeli byt idealni (se 100% fill-rate je jakykoliv posun vetsi nez 4 expozice (2x2) zbytecny).
Autor nejspis vzal 400MP vystup, vynasobil 3 (protoze to je RGB), a pak chybne/nepodlozene uvedl 1200MP bayer. Mohl ale uvest cokoliv od 1600MP (400MxRGGB), nebo podle meho 1.5x prepoctu na to aplikovat 2.25x oversampling (400Mx2.25), takze by byl ekvivalentni 900MP bayer.
Ale jakekoliv odhady ztraci smysl - protoze nevime jaky dopad maji opticke vlastnosti onoho fotaku (a objektivu) - prakticky test v kontrolovanych podminkach by byl vhodnejsi. Takze to chce nejake samply!
29. 11. 2020, 11:15 editováno autorem komentáře