Tak na tuto hru sa velmi tesim. Ked vysla tak som si ju objednal na disketach postou, ale po par tyzdnoch mi prisla odpoved, ze moj stroj je na tuto hru slaby, takze mi nic neposielaju :) (vtedy sa vyplnovala konfiguracia PC pri objednavke). Neskor vysla ako priloha v score, ale odmietala sa spustit na mojej, uz podstatne novsej masine.
Tak a teraz dufam, ze po tych skoro 15 rokoch sa mi to podari spustit a konecne si tuto hru budem moct vyskusat!
Ve ScummVM to chodí parádně. Jediná věc, která mě mrzí je hudba, resp. způsob přehrávání MIDI souborů. Ten byl totiž v DOSu obecně jiný, a ten samý MIDI soubor prostě zněl jinak než jinde. Dobře je to slyšet např. v obrazovce s pařezy, vůbec tam ta hudba dnes nevynikne.
Nevíte někdo, jak přehrát ty MIDI soubory „původním“ způsobem? Je to jen detail, ale pro nás co si tu (mimochodem moc pěknou) hudbu pamatujeme, je to taková vada na kráse hry :-)
Díky za návod, ale zkusil jsem to a bohužel (alespoň u mě) je to pořád stejné. Zkoušel jsem i různé konfigurace v záložce MIDI, bez úspěchu.
Jestli můžeš zkusit, jestli to máš stejně – na začátku hry jdi vpravo dolu, promluv s oběma židlema a dostaneš se k pařezům. Tam je ta hudba úplně zmršená – 8 prvních taktů zní ok, ale po nich začne hrát doprovod, který má být tak o 2 oktávy níže. Zní to šíleně :-(
Bohužel to také neumím spolehlivě nastavit. Teoreticky by mělo stačit nastavit Adlib jako zvukový modul, ale prakticky záleží na architektuře. Na Mac OS X mi to vždycky hraje „moderním“ způsobem.
Dračí Historie obsahuje jistý binární soubor cmf.ins, který obsahuje přesný popis nástrojů (asi to jsou ty zvukové fonty, neznám přesnou terminologii), ale interní knihovny ScummVM bohužel neobsahují spolehlivou podporu takový typ dat do MIDI nahrát. Je tam něco, ale nezjistil jsem, jak to použít. Pokud někdo umí C++ a interní struktury MIDI, a chtěl by pomoct, rád poradím, jak to tam namontovat.
Sám nechápu, proč to pod DosBoxem jede tak blbě. Zřejmě nějaká chybná interakce mezi tím, jak DosBox emuluje MS-DOS a jak my nastavujeme rutiny přerušení, čekáme na vertikální návrat paprsku, ošetřujeme myš a hraní hudby, apod. Teoreticky by to mělo běhat, prakticky ne.
Tohle byl hlavní důvod, proč jsme implementovali hru úplně od nuly: aby byla napsaná v moderním frameworku bez emulace, obezliček pro MS-DOS a chyb, a aby běhala nativně na všech možných platformách.
Tak reprodukovat ho neumim(po padu jsem nahral ulozenou hru, udelal to same co pred tim a uz to nespadlo). Muzu jenom popsat, co jsem delal. Cekal jsem na trubace(pred tim, nez jsem hru ulozil a nahral se vubec neobjevil), sel jsem na horu, kde jsem pokecal s (uvolnenym) vetrem a spadlo to pri animacce, kdy vitr odhani mraky od sipkovniku(cerv jeste nebyl uspan),
Sám jsem se divil, když jsem hru ladil, proč mi to nejede. Skončil jsem u toho, že jsem si přečetl zevrubně původní skripty hry, až jsem zjistil, že se tahle scéna spustí kliknutím na draka poté, co přejde z hradu někam jinam. Přijde mi to docela nešikovné, ale opravdu takto je to definováno. Kromě 2 scén (trubač a trol) nemá kliknutí na samotné draka žádný význam, jen tyto 2 scény se takto pouští. Ještě závěrečná scéna se pouští tak, že se musí s drakem přejít do jedné místnosti a zpátky.
No tak na draka me kliknout nenapadlo. Jak u trola, tak u trubace jsem hru ulozil, nahral a pak behal po svete a zkousel vsechno mozne. Jak o tom ted tak premyslim, tak jsem mozna v obou pripadech na toho draka kliknul. A ta hulka na konic mi dala taky zabrat – taky jsem tam behal dokola jako magor a cekal, kdy uz se tam objevi. Chtelo by to asi nejake casovace misto klikani na draka.
kdyby tady někdo byl takový exot jako já, rebuildnul jsem aktuální SVN verzi pro Mandriva 2009.1 x64 – http://nlp.fi.muni.cz/…1.x86_64.rpm
Pravděpodobně bude třeba nainstalovat novější ScummVM, jak už bylo vysvětleno výše. Zde- ScummVM je nutno stáhnout instalační balík ze sekce Subversion Builds (pozor nestahovat stabilní verzi, ta už je určitě nainstalovaná a opravdu není tak nová, jak by si člověk myslel)
Dračí historii si nyní můžete (a to včetně funkční verze ScummVM) nainstalovat na pár kliknutí myší (či na dva příkazy v terminále, jak je ctěná libost).
Jediné (ovšem dosti silné) omezení, je operační systém Mandriva Linux 2010 ve 32bitové variantě.
Více: http://www.mandrivalinux.cz/…a-opet-zije/
Dnes už je situace přecejen jiná, co se ScummVM týče. Není již třeba řešit lapálie s SVN verzí. Moderní distribuce již mohou obsahovat v repozitářích aspoň verzi 1.4.1 nebo si lze stáhnout z domovské stránky ScummVM příslušný balík s nejnovější verzí 1.5. Na svém notebooku s Debianem testing jsem to úspěšně vykoušel. Nainstaloval jsem pomocí dpkg balík z domovské stránky ScummVM. Hru jsem pak následně zprovoznil.