Ve ScummVM to chodí parádně. Jediná věc, která mě mrzí je hudba, resp. způsob přehrávání MIDI souborů. Ten byl totiž v DOSu obecně jiný, a ten samý MIDI soubor prostě zněl jinak než jinde. Dobře je to slyšet např. v obrazovce s pařezy, vůbec tam ta hudba dnes nevynikne.
Nevíte někdo, jak přehrát ty MIDI soubory „původním“ způsobem? Je to jen detail, ale pro nás co si tu (mimochodem moc pěknou) hudbu pamatujeme, je to taková vada na kráse hry :-)
Díky za návod, ale zkusil jsem to a bohužel (alespoň u mě) je to pořád stejné. Zkoušel jsem i různé konfigurace v záložce MIDI, bez úspěchu.
Jestli můžeš zkusit, jestli to máš stejně – na začátku hry jdi vpravo dolu, promluv s oběma židlema a dostaneš se k pařezům. Tam je ta hudba úplně zmršená – 8 prvních taktů zní ok, ale po nich začne hrát doprovod, který má být tak o 2 oktávy níže. Zní to šíleně :-(
Bohužel to také neumím spolehlivě nastavit. Teoreticky by mělo stačit nastavit Adlib jako zvukový modul, ale prakticky záleží na architektuře. Na Mac OS X mi to vždycky hraje „moderním“ způsobem.
Dračí Historie obsahuje jistý binární soubor cmf.ins, který obsahuje přesný popis nástrojů (asi to jsou ty zvukové fonty, neznám přesnou terminologii), ale interní knihovny ScummVM bohužel neobsahují spolehlivou podporu takový typ dat do MIDI nahrát. Je tam něco, ale nezjistil jsem, jak to použít. Pokud někdo umí C++ a interní struktury MIDI, a chtěl by pomoct, rád poradím, jak to tam namontovat.