Steam je populární proto, že nákup hry je rychlý, hra běží bez problémově (má poslední officiální patche) a nová hra se dá hrát bez toho, aniž by uživatel musel někdě něco warezit a hledat zavirované cracky nebo jít pro placku do obchodu.
Steam (alespoň pro mě a z mého pohledu) má obrovskou přidanou hodnotu na rozdíl od klasické distribuce na plackách. Steam můžu provozovat na všech svých počítačích (a jak v linuxu tak ve windows), mám tam stejný účet a stejné hry (pokud jsou na dané platformně).
Toto a jistě mnoho dalších vlastností dělají ze steamu tak uspěšnou platformu. Není to vůbec o DRM, které na steamu stejně nefunguje (jsou ke stažení i steamové hry s craclýma steam knihovnama).
Takto kdyby fungovala digitální distribuce hudby, tak by se "online kopírování hudby" omezilo na minimum. Bohužel žádná distribuční společnost to v česku ještě nepochopila, jsou mentálně na úrovni 1970.
Takže zcela jednoznačně to není ani tak o ochraně před kopírováním, ale především o obchodním modelu a dalších spíše sociálních okolnostech.