Není lehké žánrově specifikovat tuto hru. Jedna definice se mi však zalíbila. Drod: Journey to Rooted Hold je puzzle, které však neobsahuje kvádry či padající cihly, které byste museli přemisťovat. Je tahovým RPG (roleplaying games) postrádajícím část RP. Je akcí bez akce. Roguelike, která má však velmi málo společného s Rogue a jeho příbuznými. Shrneme-li to, je to mnoho rozličných žánrů a přitom žádný.
Hlavním hrdinou nakrátko střižených vlasů a nepěkného vzhledu budiž nelítostný chlapík jménem Beethro. Ve zkušených rukou svírá „přerostlý” meč budící respekt a smrtelný strach u jeho protivníků. Poslání, které sleduje, je jednoduché. Dostat se do spodních pater podzemí a zabít vše, co mu stojí v cestě. Samozřejmě aniž by on sám zemřel. Podzemí je děleno do místností. Jakmile vyčistíte všechny místnosti a překonáte nástrahy, smíte postoupit do další části.V průběhu hraní narazíte na různé předměty, některé z nich si představíme:
Beethro: hlavní postava celého dobrodružství. Bývá na něj povětšinou namířena šipka, která však má znázorňovat i onen veliký meč.
Monsters: nepřátel je skutečně hodně. Jejich podrobný popis a individuální znaky najdete uvedeny v nápovědě.
Walls: místnosti, jakož i celý herní prostor, jsou obehnány nepřekonatelnou zdí.
Crumbly walls: nepřekonatelnou až na tuto výjimku. Pokud do místa s trhlinou udeříte mečem, zjeví se vám nová cesta(přesněji řečeno políčko).
Doors: s překážkami v podobě dveří se budete setkávat od prvního levelu. Existují různé typy. Například zelené, které lze překonat až po porážce všech nepřátel v místnosti; žluté reagující na spínač a modré otevírající se po prozkoumání všech zákoutí.
Potion: osvěžující nápoje dávající hrdinovi rozličné schopnosti jako neviditelnost či mimiku.
Force arrows: šipky přikazující směr. Obvykle vás navádějí vstříc nebezpečí, avšak není vyhnutí, nelze jít proti nim.
Tunnels: tunely mají i své východy. Fungují jako transportér. Do jednoho konce vlezete a druhým zdárně vyjdete.
Scrolls: svitky nacházející se v mnoha lokacích hry, doplňují příběh a rovněž poskytují užitečné rady a návody.
Boj s nepřáteli je založen na tahovém módu. Pohybujete se většinou po čtverečkovaném podkladu. Každý váš pohyb je následován pohybem oponenta. Musíte jej zahubit mečem dříve, než dobude vaše pole. Nejednou poznáte, že přežít je až příliš tvrdý logický oříšek. Vyhněte se tedy každopádně obklíčení, jelikož záhuba bývá takřka nevyhnutelná. Při odchodu a zpětném návratu do místnosti dochází v určitých případech k restartu, kdy se vše uvede do původního stavu.
Nyní bych rád napsal pár řádků ohledně zpracování. Úvodní menu nás přivítá mystickou hudbou připomínající náboženský chorál. Nutno říci, že nezní špatně. Samotnou hrou zní hudba ráznější. V nabídce si můžete pojmenovat postavu, pohrát s nastavením kontrastů, herními aspekty či také změnit nastavení ovládání, které je defaultně na numerické klávesnici. Čísla 1–9 určují směr pohybu vyjma číslice pět, která hru stopuje. Dalšími ovládacími prvky jsou Q a W otáčející meč po směru a proti směru hodinových ručiček. R restartuje kola a poslední Backspace vrací hrdinův poslední tah.
Hratelnost je dobrá. Až se dostanete na konec, můžete se pokusit o stvoření vlastních levelů. V případě nejasností obsahuje hra též rozlehlou nápovědu. Bohužel je, stejně jako celá hra, v angličtině. Pokud vám však nedělá problémy, doporučuji navštívit stránky hry a prostudovat ji blíže. Příběh je mnohem komplikovanější, než jsem v počátku uvedl.
Hra Drod: Journey to Rooted Hold je příjemným logickým, akčním RPG koktejlem, který vás zaměstná na nemálo hodin usilovného hraní.
Hra je shareware, ale na stránkách vydavatele je možno stáhnout linuxovou demoverzi. Stáhněte si tedy soubor DRODJtRHDemoSetup.run
a spusťte tento vlastní instalátor hry.