Názor k článku Druhé zastavení u počítače Commodore 64: disketová mechanika 1541-II od MilanV - Díky za výlet do historie. Většina informací je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 5. 2024 10:43

    MilanV

    Díky za výlet do historie. Většina informací je pro mě nová i po těch letech, protože, jak píšete, disketová mechanika byla strašná vzácnost a navíc každý jsme měli doma jinou platformu, co se komu podařilo sehnat... Já se k práci s diskovými soubory dostal na Atari 130XE až díky panu Richterovi a jeho geniálnímu TTDOS, který vyrobil virtuální disketové jednotky v ramdisku. Jen si pak člověk musel dát pozor, aby včas zazálohoval na skutečnou kazetu než vypne počítač :)

    Jinak si pamatuji, že kamarád s C64 k němu měl taky nějaký firemní dataset, podobně jako bylo XC12 k Atari. Zato ke Spektru se připojovalo téměř cokoli - pamatuju, jak jsem u známého valil oči na kotoučový magnetofon s hrami na Spektrum... My s tím kamarádem pak zkoušeli vlastní přenos po kabelu mezi Atari a C64. Rychlost byla mizerná, neměli jsme žádné zkušenosti (bylo nám 14), ale ten pocit překonání propasti mezi platformami! :)

    Co nás to všechno spolehlivě naučilo, bylo programování na papíře nebo přepisování programu z papíru (3D cos jsem přepisoval taky! :) ), protože s kazetou bylo každé kolečko pokusného překladu snad na půl hodiny a ještě s velkým rizikem přepsání nějakého souboru omylem...