Asi by sa zišlo zmieniť že nie "šifrovanie" ale "dôverná komunikácia" je cieľ. A šifrovanie je len jeden z nástrojov... Dva príklady:
Ak (A)nča a (B)oris chcú dôverne komunikovať tak sa to dá aj bez šifrovania. Ak (C)yril the Criminal nevie že A a B spolu komunikujú tak žiadne šifrovanie nie je potrebné. Pozri - kamufláž resp. steganography.
Ak Anča a Boris plánujú na nedeľu štátny prevrat, tak im úplne stačí šifra čo vydrží až do pondelka. Inými slovami, málokto potrebuje šifru čo vydrží dlhšie ako povedzme 50 rokov. A to sa dá dosiahnuť okrem iného aj tak, že Cyril bude zaneprázdnený lámaním (potenciálne slabo šifrovaných) bezpredmených správ.
Ak si dobre spomínam túto stratégiu použil Emmanuel M. aby sa mu Vladimír P. veľmi nemotal do volieb. Ako výsledok ukázal - s úspechom.
Trochu to přeháníš, nejedná se o zákazy zbraní, ale jejich omezení. Kdybys měl zbrojní průkaz a četl přímo směrnice a nikoliv novinové články či titulky tak bys to věděl. To říkám jako člověk, který hlasoval proti vstupu do EU i jsem vlastník zbraní. A pokud by bylo referendum tak i pro odchod z EU.
2all Mimochodem doufám, že už chápete proč chtěl Masaryk abychom si vládly sami. Jako člověk inteligentní, vzdělaný a zcestovaly věděl, že západ i východ nás budou chtít jenom využívat pro své cíle.
A jak si vládneme sami můžeme snadno sledovat na několika přehledných dashboardech tady: https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19
Dík za připomenutí odkazu. Moje oblíbená věta na těch stránkách je:
"Legenda: Počet úmrtí v souvislosti s onemocněním COVID‑19 po jednotlivých dnech zahrnuje všechna úmrtí osob, které byly pozitivně testovány na COVID‑19 (metodou PCR) bez ohledu na to, jaké byly příčiny jejich úmrtí, a k jejichž úmrtí došlo v rámci hospitalizace či mimo ni. "
@Cikáda
Důvod?
Poprosil bych o popsání relevantního rozdílu mezí tím, kolik procent z toho neustále rostoucího - a nemocnice už zahlcujícího - počtu nakažených lidí umře "na" covid, nebo "s" covidem.
A dále - jak to pomůže těm, co už v té nemocnici už leží a jak těm, co se s tou nákazou ještě nepotkali.
Děkuji.
> Poprosil bych o popsání relevantního rozdílu mezí tím, kolik procent z toho neustále rostoucího - a nemocnice už zahlcujícího - počtu nakažených lidí umře "na" covid, nebo "s" covidem.
Třeba proto, abychom věděli, jestli je problém covid samotný, nebo třeba stav populace. Umírá-li spousta lidí s covidem, tak je možná problém v tom, že máme populaci se spoustou komorbidit. Umírá-li se především na covid, tak je covid nebezpečnější než v prvním případě.
Do "s covidem" se bude počítat, i když mě třeba srazí auto, spadnu z mostu, předávkuju se heroinem... no a pokud je tak moc nakažlivý, tak se blbě kalkuluje.
> A dále - jak to pomůže těm, co už v té nemocnici už leží a jak těm, co se s tou nákazou ještě nepotkali.
Těm prvním asi nijak. Nevím ale, proč by jim to mělo uškodit. Zároveň nevidím důvod, jak jim pomůže, že se to nebude rozlišovat. Tady ty pseudosoucitné argumenty jsou mimo.
Těm druhým to může pomoct poměrně hodně. Je-li třeba významně přitěžující okolností obezita, pak s tím mohou něco začít dělat. Stejně tak s absencí vitamínů, nedostatkem spánku, hygienou... Pokud se to staví do pozice, že s covidem se nedá nic dělat a musíme se před ním jen schovat, tak někteří lidé ani neví, že je s nimi něco špatně.
15. 10. 2020, 11:13 editováno autorem komentáře
> Pokud se to staví do pozice, že s covidem se nedá nic dělat a musíme se před ním jen schovat, tak někteří lidé ani neví, že je s nimi něco špatně.
ten virus muze mit nejake oddalene ucinky, podobne jako HIV, ktere zasahnou i bezpriznakove pripady po mnoha letech, nebo je ucinni zavislymi na nejake specificke lecbe. To by vysvetlovalo drasticka opatreni, ktere delala treba Cina.
15. 10. 2020, 11:21 editováno autorem komentáře
Do "s covidem" se bude počítat, i když mě třeba srazí auto, spadnu z mostu, předávkuju se heroinem... no a pokud je tak moc nakažlivý, tak se blbě kalkuluje.
To už se řekl bych neděje, ostatně oficiální sumace případů v létě v různých zemích skokově poklesly, občas výrazně - řekl bych, že je to právě uprvením metodiky a vyloučením extrémních případů.
Jinak, až na tuto mini-námitku, s Vámi souhlasím
15. 10. 2020, 11:40 editováno autorem komentáře
Výborně, ale to nesouvisí ani tak s "velikostí čísel", ale s úmrtností. Ano, pokud se zvýší úmrtnost, tak ono s" bude davno podstatne mene nez "na" je pravda, ale taková data nejsou.
Poskočila celková úmrtnost? Od 1.3. máme prý 1172 úmrtí s covidem. Problém je, že nikdo neví, kolik je nakažených.
Nemocnice přeplněny nejsou. Otázkou je, jestli budou. Další otázkou je, jestli by v nemocnicích nebylo víc místa, kdyby se s covidem nezacházelo třeba přísněji než s tuberkulózou...
> Nemocnice přeplněné budou.
To je možné, ale je to názor.
> Všude, kde se dostali do podobného stavu úmrtnost poskočila.
To není úplně pravda. Jiným zemím se to stalo na začátku, kdy se o covidu moc nevědělo. Teď už se o něm ví poměrně dost. To je významný rozdíl. Druhý důvod je, že máme prý 140k potvrzených, 77k aktivních případů a 2.7k hospitalizovaných. Jenže je strašný poměr pozitivně testovaných vůči testovaným, tj. co je možná tak relevantní je těch 2.7k, ten zbytek bude větší. Je otázkou o kolik je větší a kam dál se ještě dá růst...
Nemocnice preplnene nebudou. Mozna casem infekcni oddeleni. Zena dela doktorku v Brne v nemocnici na infekcnim a uplne se nepredrou, jen toho oblekani maji ted vic. Doktoru je v nemocnici tolik, ze nedojdou, jen se tam nikomu nechce. Trochu je problem se sestrama, ale ty chybi i tak. Resi to tak, ze pozitivni, ale zdrave sestry pracuji dal. A to misto - na detske infekci nedojde misto asi ani tak. Pacienti co tam maji jsou presunuti jen aby byli na jednom miste. Na dospele infekci asi mista dojdou a rozsireni na jine casti nemocnice je problem, protoze krome infekce jim vsude pri poslednim eko zasahu dali rekuperaci, takze musi menit oddeleni na infekcni po velkych blocich, protoze z jednoho pacienta by nakazili cely blok. A tez se divila, kde nase vlada vzala studie o tom, ze deti roznasi ve velkem infekci, kdyz oni maji v praci studie presne opacne. A co se umrtnosti tyce, tak jim ukazovali letosni vyvoj a tam zadny narust (a ani pokles) videt neni. Porad se to pohybuje kolem dlouhodobeho prumeru. Bud tedy umiraji lide na komplikace s necim nebo s Covidem. A co mi popisovala trvale nasledky chripky, zejmena na srdci, tak to mi prijde horsi nez to co popisuji u Covidu.
Tady si asi někdo nedokáže představit praktický efekt exponenciálního růstu. Při současném reprodukčním čísle se hodnota nakažených a nakonec i hospitalizovaných (ten poměr se poslední měsíce nijak zásadně nemění) zdvojnásobuje každých 9 dní, což znamená, že na desetinásobku se ocitneme za měsíc a půl, pokud se reprodukční číslo nezmění.
Proto, kdyby to nebylo tak vážné, by mi na tváři vyvolaly úsměv ty sebevědomé prohlášení ředitelů nemocnic, že je to v pohodě, že to zvládnou, protože jsou pořád na 30-50 % kapacity apod. Mimochodem nemocnice v Uherském Hradišti a Zlíně už tento postoj přehodnotily, protože jedou na hraně už nyní. Jsou stavem jen maximálně 2 týdny před velkými nemocnicemi v Praze a Brně.
@Cikáda
Přidám: když se podíváte na jiné země, které to zasáhlo víc, tak počet úmrtí ale s tím i hospitalizací ve vážném stavu se za pomocí lockdowns podařilo zvrátit až po 6 - 8 - 12 týdnech. Takže pokud se to teď rozjelo, dopravní zpoždění opatření budou někde i okolo dvou měsíců než bude viditelný pokles - bráno čistě dynamicky.
@cikáda
... Nemocnice přeplněny nejsou. Otázkou je, jestli budou. ...
Tak to mi úplně stačí, asi žijeme každý v jiné České republice.
Ten zbytek, na který ani nebudu reagovat, je jen dojmologie a bláboly, které v 99.9 % čtu spojené s fantazírováním o konspiraci, snahou o očipování lidí, obviňováním Gatese z financování vývoje covidu nebo dokonce s naprostým popíráním toho, že nějaký covid vůbec existuje.
(že se velká většina těch pomatenců odvolává na "alternativní zdroje alternativních pravd" asi ani nemusím dodávat)
> Tak to mi úplně stačí, asi žijeme každý v jiné České republice.
To asi ano. https://www.hlidacstatu.cz/kapacitanemocnic
> Ten zbytek, na který ani nebudu reagovat, je jen dojmologie a bláboly, které v 99.9 % čtu spojené s fantazírováním o konspiraci, snahou o očipování lidí, obviňováním Gatese z financování vývoje covidu nebo dokonce s naprostým popíráním toho, že nějaký covid vůbec existuje.
Ano, když neumím věcně reagovat, tak druhého bezdůvodně spojím s Ruskem, náckama, Bruselem, komunisty, plochozemci...
Jenže prudce rostou počty pozitivně testovaných (pátek 11 tisíc). Nemocnice to pocítí do týdne až dvou, a plno v nich začíná být už teď. Z těch hospitalizovaných se potom rekrutují adepti na kyslík nebo JIP během dalšího týdne až dvou. Takže v tomto horizontu máte i ty přeplněné nemocnice, navíc s nedostatkem personálu, protože ten je ve styku s infekcí dlouhodobě a tak přes veškeré ochrany dochází k infekci (žádná ochrana není 100%).
Souhlas, nezlehcoval bych to. Je mozne, ze ta cisla nadsazuji, aby se zlepsila ucinost opatreni. Nevime, co ten virus zpusobuje z dlouhodobeho hlediska. Muze se ukazat, ze ma nejake oddalene ucinky. Drasticka opatreni mohou byt motivovane nejakou informaci, kterou my nemame. Vsechny vedecke clanky spekulujici o puvodu toho viru byly cenzurovany dost brutalnim zpusobem (hlavne v anglicvky pisicich mediich), odstraneny i z archivu atd.
Jedná se o zákazy. Ono to "omezení", které se podle samotných autorů bude dále zpřísňovat (ale už jen úřednickým zásahem), spoustu zbraní přímo zakazuje (u nás dost podstatnou část). Taky jasně řekli, že cílem EU je postupně zakázat všechno a všem.
Mimochodem, copak by byl pak zákaz používání vybraných distribucí linuxu (jak znám zakazovače, tak na základě jména, vzhledu a popularity)? Taky nevinné omezení?
Preco myslis Zdeno? Su krajiny kde je peprovy sprej nelegalny teda ho ani nemozes pouzit na obranu. To koresponduje so spravou z medii, ze slecna co ho pouzila bola nasledne obvinena z nedovoleneho ozbrojovania.
Oni severania nie su dokonali ako sme si ich vysnivali a maju svoje specifika, aj v zakonoch a pohlade na niektore veci.
@Zdeno Sekerák
"Dalsi rusky hoax"
Ne, není to hoax. Co tahle přestat lhát?
"Pak zákazy elektrických paralyzérů, pepřových sprejů – a dnes už prakticky všeho, co by šlo použít jako nástroj útoku – nebo sebeobrany"
https://zbrojnice.com/2019/03/14/britanie-pred-22-lety-zakazali-zbrane-nyni-proti-vlne-zlocinu-zvazuji-nasazeni-armady-v-ulicich/
"Pepřový sprej může být v některých zemích zbraň, za kterou hrozí turistům tučná pokuta
...
Nejpřísnější zákony pro převážení zbraní má právě Chorvatsko, Slovinsko, Velká Británie nebo Švýcarsko"
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1871609-peprovy-sprej-muze-byt-v-nekterych-zemich-zbran-za-kterou-hrozi-turistum-tucna-pokuta
"
Drženi OC spreje legální od 18ti let:
ČR, Slovensko, Portugalsko, Itálie (do 20ml), Litva, Polsko, Rusko, Španelsko
Držení OC spreje legální po splnění podmínek:
Německo legální jsou (pouze spreje označené "Na obranu proti zvířatům" - použití takového spreje v oprávněných případech proti lidem legální), Francie (lze legálně koupit, ale může být bez dalšího trestu zabaven policií) , Finsko (je třeba mít licenci, ale i bez licence může být tolerováno), Madarsko (do 20ml jiného než OC spreje), Rumunsko (legální mimo mhd, kulturni a sport. akce apod), Švýcarsko (legální po registraci)
Držení OC spreje ilegální:
Belgie, Dánsko, Řecko, Island, Irsko, Malta, Holandsko, Norsko, Švédsko Turecko, Anglie
A existuje prosim nejaky odkaz na informace, jak je to doopravdy? Protoze napriklad Wikipedii (https://en.wikipedia.org/wiki/Pepper_spray#Europe) ti rusti dezinformatori zjevne ovladli taky. ;) Slovem "illegal" se to tam jen hemzi.
U sousedů v Německu nesmíte volně přenášet/převážet ani obyčejnou větší kuchyňskou kudlu (přesněji nože s pevnou čepelí delší 12 cm), jedině v uzamčeném obalu.
https://www.skrblik.cz/cestovani/tipy-jak-usetrit-na-cestach/drzeni-noze-v-zahranici/
@technomaniak
Asi jste měl čist i ty novinové články, protože je prokazetelný fakt, výrok, že směrnice je jenom první krok. A to Vám říkam jako kolega střelec.
Ostatně, když se zamyslíte, EU se chce transformovat na super stát a neustále se dál sjednocuje. To neni tajmství a to teď nehodnotím. Myslíte, že sjednotí v EU zbranovou legislativu k západnimu vzoru nebo tomu českém, o kterém do teď ani nechtěli slyšet?
Přidám jeden výrok tušim Pavla Černého, jiste víte o koho jde. Prohlásil to ve vysíláni ČT: "bylo mi v zákulisí EP naznačeno, že nekteré velké země prostě nemohou jinak, než všechno zakázat (zbrane) a to uz jenom kvůli složení obyvatelstva"
Je to výrok z diskuzního pořadu ČT zhriba v době podáni čeekého odvolánk proti směrnici
Propagandu a lži z kavčích hor neposlouchám. Zaměstnanecká verbež z médií (TV,Radia)í vždy šířila propagadu svých vládců( za protektorátu 3říše, za socialismu z Moskvy, a nyní z Bruselu )
Co se týče plánů EU to neřeším. Já hlasoval proti vstupu. Kdyby debilům pod IQ 130 nebylo umožněno hlasovat nebyli bychom tam.
Ačkoliv jinak s tebou souhlasím, v tom posledním bodě bohužel nemáš pravdu. Kolikrát jsem překvapený, co za "moudra" z některých hodně inteligentních lidí, které znám, vypadne. Inteligence bohužel nemusí být v korelaci s určitým názorovým směrem nebo schopností (ne)nechat sebou manipulovat. Viz současný ekologismus, covid-restrikce a další lahůdky.
@technomaniak
No jo, jenomže lidi to poslouchají a nemalá část tomu pořád nekriticky věří. Jedna taková reportáž a napáchá to škodu v hlavách voličů na roky a roky. 1/2 roku trvalo to řízení s RRTV a to ještě odmítli vůbec zařadit do řízení s ČT to, že redakce vědomně lhala - materiály potrvzeny Ministrstvem Vnitra.
Pane Technomaniaku, znamená pouhé vystoupení pana Černého, který pro (nejen!) střelce udělal jako málokdo v ČR, v České televizi, že se tím stává on či jeho výroky nedůvěryhodnými?
A myslím, že urážení voličů vstupu do EU nemá smysl, v době, kdy k tomu došlo, byly vliv a plány EU zlomkové. A buďte si jistý, že kdyby tehdá ti voliči věděli, kam to dospěje, většina by hlasovala proti. Taky toho dnes litují.
Přehodnocovat se to přece může i bez jakékoli klausule. A to samozřejmě jak směrem ke zpřísnění, tak k uvolnění. Ale normální člověk chce stejně především žít v zemi, kde zbraň nepotřebuje.Osobně se u nás zatím pořád víc bojím těch, kteří si zbraň pořizují ze strachu (obvykle neopodstatněného), že jim chce někdo ublížit, než lidí, kteří říkají, že na sebeobranu ani kratochvíli nikdo nepotřebuje poloautomatickou zbraň se zásobníkem na víc než 10 nebo 20 nábojů.
@Ondra
Klasické pseudoargumenty:
1. nevíte, čí strach je neopdostatněný. Stává se čas od času i v naší zemi, že zbraň občas někdo potřebuje. A bude, protože to je trend v EU.
2. Až ji potřebujete, je už pozdě začít
3. Jenomže se nezakazují podle délky zásobníku, ale podle vzhledu ty "zlé útočné vojensky vypadající pušky". A jiné, např. historické předovky.
4. Avizováno je spřísnění. I trend tak hovoří. Zamítnuto bylo i zachování současného stavu.
Ostatně, když se zamyslíte, EU se chce transformovat na super stát a neustále se dál sjednocuje. To neni tajmství a to teď nehodnotím. Myslíte, že sjednotí v EU zbranovou legislativu k západnimu vzoru nebo tomu českém, o kterém do teď ani nechtěli slyšet?
15. 10. 2020, 16:42 editováno autorem komentáře
A jak pravdepodobna je moznost uvolneni, kdyz vsude mimo nas je to spis prisnejsi a v nekterych zemich uz jsou dokonce tak "napred", ze nelegalni je tam i muj maly zaviraci kapesni nozik? Neni to tak dlouho, co byl ten navrh EK, ze by clenske staty mely zvazit omezeni moznosti nosit noze. A kdepak, urcite nechcou nic zakazovat, jak nam vysvetlili ruzni odhalovaci dezinformaci. Jen doporucuji a tykat by se to melo jen nejakych osklivych "zabijackych" variant, vzdyt prece nikdo nepotrebuje chodit po meste s macetou, ze ne? Stejna argumentace jako u palnych zbrani, prece nikdo nepotrebuje mit doma kulomet (to uz nemohl ani driv), deset naboju musi stacit kazdemu, atd. To je prece tak zjevna aplikace salamove metody, smerujici k zakazani kde ceho, ze musi dat hodne usili to nevidet.
Fakt se nekdo v CR neciti bezpecne, protoze teoreticky az ctvrt milionu obcanu (zhruba tolik je zbrojaku na sebeobranu) muze chodit po ulici ozbrojenych palnou zbrani? A pokud nekdo takovy existuje, tak na zaklade ceho? Kvuli jednotkam medialne vdecnych pripadu, kdy nekdo nekoho zastrelil a ani to nemuselo byt legalni zbrani?
Pokud vím, tak další zpřísňování směrnice se má dít již bez schvalování parlamentem, protože to ta směrnice obsahuje!!! Takže si ve směrnici udělali šek bianko - umíte si představit u nás zákon, který by sám v sobě deklarovat, že jeho další změny nepodléhají legislativnímu procesu?! Přitom tu samotnou směrnici ještě protáhli zrychleným řízením bez hlasování v europarlamentu. Takže to jen tak k demokracii v EU.
Mluvíte jak pacifista. Neexistuje žádná země, kde by se občas nehodila zbraň na obranu. Vyčítáte lidem neopodstatněný strach z ublížení (což vyvrací mnoho kriminálních incidentů u nás), ale přitom sám máte neopodstatněný strach z držitelů zbraní (což dokazuje kriminalita s těmito zbraněmi v řádu jednotek za rok!!!). Mimoto jste zcela pominul použití zbraní pro lov, sportovní a rekreační střelbu. Tak co, člověče, vlastně chcete?
" Ale normální člověk chce stejně především žít v zemi, kde zbraň nepotřebuje"
No já spíš v zemi kde ji sice nepotřebuji, ale mám možnost legálně vlastnit, nosit použít...
".Osobně se u nás zatím pořád víc bojím těch, kteří si zbraň pořizují ze strachu (obvykle neopodstatněného)"
Tak čemu říkáme zbraň, Klacek, plynovka pepřák, teleskop? To vše je legální a bez zbrojáku.... A žít někde jako třeba GB, kde nemohu nosit ani vidličku, děkuji nechci a EU nám do toho nemá co kecat...
Kdybyste se o danou problematiku opravdu zajímal, tak byste věděl, že schválená omezení zbraní (i tak nesmyslná a neplatná kvůli rozporu s evr. smlouvami) jsou pouze dílčím krokem k úplnému zákazu zbraní, a to nejen palných. Situace je příliš vážná, než aby bylo možno ji nějak okecávat či zlehčovat.
Ale že nám tu z EU vzniká docela obstojná totalitka, to se asi shodneme.
Ale o to přece jde - nemůžete kvůli několika případům zneužití šifrování jej zakázat všem ve stylu argumentu demagogů „i kdyby to zachránilo jen jeden <cosi>, má to smysl“. A to se nebavíme o tom, že právo na důvěrnou komunikaci je nezadatelné, nemůže vás nikdo prcat za to, že si k někomu stoupnete a pošeptáte mu něco do ucha.
A dopadne to presne ako so zbranami alebo inym "nebezpecnym" materialom - kto chce pachat trestnu cinnost, zbran si zozenie na ciernom trhu.
Tak isto - kto bude chciet spachat nejaky teroristicky utok (stahovat detske porno, alebo najnovsie hollywoodske sracky), bude vediet, ze velky brat pocuva a najde si sifru/komunikacny kanal, ktory mu to umozni. A cele sa to zvrhne len na zbieranie kompro materialov na beznych ludi, ktore budu k dispozicii v pripade, ked dotycny vyboci z radu :-(
No nevim prax ukazala ze neomezena drzba zbrani ma za nasledek mnohonasobne vic lidskych zivotu. Takze si myslim ze jsme v EU na tom velmi dobre. Smernice jenom harmonizuje co je a co neni dovoleno v EU. Pro vsechny!
PS: Najdete si jak se dostali k zbranim teroriste co strileli v Parizi. https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/303264/samopaly-teroristu-kteri-zabijeli-v-parizi-byly-pry-ze-slovenska.html
A teď nějaká ta fakta:
https://zbrojnice.com/2018/08/18/fact-check-zbrane-teroristu-v-charlie-hebdo-pravni-prostor/
https://zbrojnice.com/2018/03/21/britanie-vysoky-narust-trestne-cinnosti-pachane-se-zbranemi/
https://zbrojnice.com/2020/05/16/britanie-zeme-zaplavena-nelegalnimi-zbranemi-ktere-pres-hranice-pasuji-nic-netusici-ridici-osobnich-automobilu/
A něco o tom, jak média lžou o statistikách:
https://zbrojnice.com/2019/10/06/fact-check-zbrane-a-zlocinnost-v-cr-ceska-televize/
(Za tohle se musela čt omluvit, prokázanou lež redakce o nedodání rada ignorovala )
https://zbrojnice.com/2018/12/04/rakousko-vysoky-narust-nasilne-trestne-cinnosti-pachane-s-nozi/
"Citát dne – J. Hassan: Bezpečí na ulicích v Africe člověku dává svobodu, zatímco v Londýně jde o život"
https://zbrojnice.com/2019/06/08/citat-dne-j-hassan-bezpeci-na-ulicich-v-africe-cloveku-dava-svobodu-zatimco-v-londyne-jde-o-zivot/
"Citát dne – G. Joubert: Když už nedokážete teroristy zastavit, tak občanům alespoň neberte šanci se bránit"
https://zbrojnice.com/2019/04/25/citat-dne-g-joubert-kdyz-uz-nedokazete-teroristy-zastavit-tak-obcanum-alespon-neberte-sanci-se-branit/
"Fact check: Když vás nezastřelí, tak se to nepočítá, ČRo"
https://zbrojnice.com/2019/08/14/fact-check-kdyz-vas-nezastreli-tak-se-to-nepocita-cro/
"Austrálie: Zákazy a omezení civilního držení zbraní nevedly k zlepšení bezpečnosti"
https://zbrojnice.com/2019/04/19/australie-zakazy-a-omezeni-civilniho-drzeni-zbrani-nevedly-k-zlepseni-bezpecnosti/
Obvyklé pseudoargumenty - pravidla nepotřebujeme, protože, kdo je bude chtít porušovat, to stejně udělá
A stejný blud, že bezpečnost pro mě znamená bezpečnost pro všechny. No neznamená (ať už jde o šifrování, nebo zbraně) - ve skutečnosti je to bezpečnost zastánců těchto metod na úkor bezpečnosti někoho jiného (a je jedno, kolik těch lidí bude) a samozřejmě, že tomu budou oponovat, protože je "zastánci svobod" hází přes palubu.
Asi soudruzi nechápají, že když zakáží šifrování mezi koncovými uživateli, tak jedině lidé kteří to používají budou naštvaní a ti kteří provozují nelegální činnost si v tom budou pokračovat klidně dál. Těm kteří provozují takovou ilegální činnost bude jedno jestli budou porušovat nějaký zákon o šifrování, když porušují další zákony.
Nemá smysl to rozebírat. Nějaké dětské porno a terorismus jsou ve společnosti sice existujícím, ale tak okrajovým problémem, že to dalece nevyváží škody vzniklé z navržených omezení. Je to opět jen záminka pro odebírání práv, což je běžnou praktikou režimů, kterým nikdy nešlo o obranu obyvatelstva, ale o ovládání. To, že se taková opatření nevztahují na kriminálníky, takže poškodí pouze občany, tvrzení jen podporuje.
Myslím že není. Protože význam slova "použít jen tam kde je to třeba" určuje kdo? a obrana proti tomu by byla jaká? nato aby někomu policie udělal domovní prohlídku musí neprve dostat povolení soudu. Tady by mohli monitorovat co chtějí, koho chtějí a kdy chtějí a naví provádět přímo cenzuru a robory obsahu, a je ani nikdo nehlídá...
Nevím, můžete to zkusit. :-)
Pokud máte problém se čtením "delšího" textu, můžete zkusit aspoň odstavec začínající "In comedy, it's often used to frame a Take That! against a real-life action (such as digital piracy) or profession (such as lawyer) that the villain is "too good" to associate with...", na který jsem narážel především.
Takže se vlastně nic neděje, jen si někdo vyložil otevření otázky okolo šifrování po svém, dlouze se zadíval do své křišťálové koule (tedy zamyslel se, který scénář čtenáře nejvíce pobouří, aby byla dobrá čtenost) a sepsal to do podoby článku, kde tenhle scénář podsouvá jako už defacto jediný možný, jasný a neodvratný.
A nejpikantnější na tom je, že všichni ti zastánci svobody se tak vehementně brání svobodné diskuzi o tom, že ne každý zastává stejný názor - ať už jde o end-to-end šifrování, zbraně, kryptoměny... čehokoliv, protože pro ně je jediná správná cesta ta jejich.
Když se stanete obětí situace, kde hlavní roli hrají tyhle svobody jiných, tak jasně že na to budete mít jiný názor a pokud vás jejich zastánci odepíšou jako "marginální a pro ně nezajímavé ztráty", místo pokusu o řešení nebo aspoň ochotě o tom diskutovat, tak se jasně obrátí na veřejnost a nadřízené instituce a budou se požadovat omezení těchto svobod. A víte co? Nadřízené složky jim klidně vyhoví a ostrouhá to svoboda pro všechny prostě proto, že přes něčí vlastní pravdu nejede vlak a nevidí si dál, než na špičku vlastního nosu.
Tak nevím, dostanete na FB fotku v původním formátu? Messenger zcela jistě fotky překóduje (=poškodí), tam asi nic takto nepošlete.
To by asi moc nefungovalo, navíc je dost nepohodlné data vložit i vydolovat.
Na to, aby se zločinci takto varovali, že bude šťára, to není moc operativní.
19. 10. 2020, 08:24 editováno autorem komentáře