Taky mi není jasné, co je tak jednoduše řešitelné s ffmpeg, ale není s openh264, protože to, co řeší openh264, právě ffmpeg vůbec neřeší.
Já to vidím spíš naopak. S ffmpeg mám možnost (tak, jak to dělá openSUSE) dát do distribuce "právně bezpečný" build, proti kterému se dynamicky linkují aplikace, takže uživatel si ffmpeg může snadno nahradit plnohodnotnou verzí, ať už z Packmana nebo vlastnoručně přeloženou. Díky tomu mi H.264 ve Firefoxu funguje i bez openh264 - ale MS Teams se s Firefoxem bohužel nebaví.
Na druhé straně si sice můžu přeložit openh264 jako dynamickou knihovnu - a nebo třeba stáhnout tu od Cisca, ale zatím jsem nepřišel na způsob, jak donutit distribuční chromium, aby ji použilo. Ať jsem zkoumal, jak jsem zkoumal, vypadá to, že chromium prostě natvrdo počítá s tím, že se do něj staticky nalinkuje to, co mají zkopírované ve zdrojácích pod third_party/openh264
. A to je problém, protože v distribuci tahle věc musí být vypnutá, takže jsem odkázán na to, že si buď někde stáhnu hotový build od někoho, kdo za mne zaplatil výpalné, nebo si pokaždé sám přeložím celé chromium (teď jsem to zkoušel, 102 minut na Ryzenu 5900X s buildrootem v tmpfs, při frekvenci updatů chromia nic lákavého - a do OBS to téměř jistě offloadovat nesmím).
Perlička na závěr: teď jsem s tím vlastnoručním buildem zkusil nějaké webové testy a vypadá to, že H.264 ve WebRTC stejně nefunguje. :-(