> Me je telekonference v browseru dost proti srsti. To abych mel porad pusteny prohlizec, v nem neustale natazeny prislusny tab, ktery abych pak jeste nasel, kdyz nekdo vola.
Service workers + push API tohle resi, notifikace pak funguji i v pripade, ze stranka neni otevrena.
> Ne vzdy take chci mit pusteny prohlizec.
Kolik % lidi realne vypina prohlizec a zaroven chce byt online ?
> Na zvaneni ma byt mala, nenarocna aplikace, idealne rozdelena na lehky daemon+ikonu do systraye, ktery pak spusti co nejjednodusi okno, ktere rychle nabehne, protoze v nem neni 12 GB specialnich efektu. Tedy napriklad ne Skype, jak ho MS dokurvil.
Vitej v realite. WebRTC nemizi, naopak se na nej migruje. Namatkou treba co pouziva WebRTC - Google Hangouts / Duo / Allo, Skype, Slack, Citrix, Facebook, ... Ale je to i pozitivni - aspon to vse funguje i v Linuxu :-)
Ale jinak co se tyka pouziti techto lehkych messengeru - ja mel ruzne kecalky taky rad, ale jejich doba je uz bohuzel pryc, normalni uzivatele je proste nepouzivaji a maji misto neco weboveho. Ale nastesti je u aspon nekterych k dispozici API, pokud clovek webovy klient nechce.