Nevím, nakolik to může mít vliv, ale Firefox na Windows naprosto ignoruje systém, ve kterém běží:
1) jazykové rozhraní není ochoten volit podle systémového nastavení, musíte mít nějaký locale switcher, instalovaný každému uživateli zvlášť a ještě si to každý musí nastavit ručně
2) nepoužívá systémové úložiště certifikátů - trochu problém, když firma používá vlastní certifikační autoritu
3) nelze nastavit přes skupinové politiky
4) automatická aktualizace nové verze vyžaduje administrátorská oprávnění
Takže pro firemní nasazení je lepší Google Chrome, minimálně z důvodů 2 až 4.
A když náhodou máte osobní certifikát, tak ho musíte nainstalovat 3x: do systému, do Firefoxu a do Thunderbirdu (pro ten platí tytéž výhrady).
Jo, a ještě cache má v profilu, takže při cestovních profilech se kopírují i tato nepotřebná data, ačkoliv pro tento účel je v uživatelské profilu extra k tomu určená složka Local (na rozdíl od Roaming, která se ukládá). Tohle vadí zase ještě víc u Thunderbirdu, kdy se vám snadno při každém přihlášení/odhlášení kopíruje pár GB navíc, obsahujících cache složek z IMAP serveru.
O casche mozna, ale o locale vi stejny kulovy jako na widlich ... presne jak zminil predrecnik, zvesela to ignoruje a je treba mu jazykovou mutaci vnucovat rucne. A co hur, narozdil od hromady picovin ktery nikdo nechce, tak intergrovat jednoduchej prepinac, kterej by si sam stahnul lokalizacni balicek ti trotlove neumej.
Tak třeba LibreOffice to nikdo reportovat nemusel, tam to prostě je - a když se na počítači přihlásí člověk s anglickým UI, LibreOffice s ním komunikuje anglicky, když s českým, tak česky. Tohle slušné programy dělají. Firefox ve Windows ovšem ne. A když máte v síti cizince, tak to problém je poměrně velký.
Pro správce je potom nejlepší změnit standardní odpověď "Have you tried turning it off'n'on again?" na "Use Google Chrome".
Škoda, Firefox mám rád a používám, ale ve firemní síti to nejde.
@BobTheBuilder .... to ale není tak docela pravda (LibreOffice). záleží na systému. Například v Raspbianu a Ubuntu Mate na Raspberry Pi to Libre Office nedělají. I když je systém česky.
Dokonce se ani nenainstaluje česká jazyková mutace, jako například na Debianu, nebo Ubuntu atd...
Teprve až tam češtinu doinstalujete, teprve potom na vás LibreOffice mluví česky.
Zda se, ze GPO jde prinejmensim pres add-on:
https://addons.mozilla.org/de/firefox/addon/gpo-support-for-firefox-and-th/
https://addons.mozilla.org/de/firefox/addon/gpo-for-firefox/
Jinak (zde nemecka verze):
https://developer.mozilla.org/de/Firefox/Nutzung_in_Unternehmen
Takze to jde, jen to neni mozna tak administratorsky atraktivni.
S tou cache apod. tezko rict. Jiste by se jakakoliv aplikace mela chovat podle zasad daneho operacniho systemu. Na druhou stranu neznam moc uzivatelu, co by den co den menilo pocitac. Ani jedno ale nekoliduje s druhym, jen jsem chtel naznacit, ze to stahovani dat nebude ve vetsine pripadu tak horke.
Tyhle cesty se dají změnit. Správce to může poměrně snadno snastavit pro všechny uživatele. Ano, default je trochu hloupý, ale není to nic neřešitelného. Chrome zase dělá opačný extrém a defaultně ukládá uživatelská data do lokálního profilu (takže když se přihlásím na jiném počítači, nemám své záložky, historii, etc.). Ale i tady se to dá změnit, pro změnu opačným směrem.
No pokud se nainstaluje globálně do systému, tak ty admin práva na aktualizaci potřebuje ne?
Když jsem občas někomu instaloval Firefox do Windows, tak stačilo nedavat instalačnímu procesu heslo na administrátora a Firefox se nainstaloval do uživatelského profilu. Pak ani pro aktualizace nebyly potřeba admin práva.